Marketing Noorderzon Performing Arts Festival Groningen Mark Hospers Presentatie 25 maart Assen
Missie en Doelstellingen 2013 – 2016 Noorderzon is een jaarlijks terugkerend elfdaags performing arts festival in Groningen. Met een onderscheidend hoogwaardig artistiek profiel en als basis een internationale en lokale programmering op het scherpst van de snede, in combinatie met een zeldzaam lage drempel, spreekt Noorderzon een uiterst breed en divers publiek aan: van professional tot beginneling. Daarmee levert Noorderzon een waardevolle aanvulling op het bestaande aanbod, zowel regionaal als (inter)nationaal.
Noorderzon dagen Noorderplantsoen en DownTown Groningen Samenwerking met tientallen partners bezoekers verkochte voorstellingskaarten 569 voorstellingsmomenten 18 nationaliteiten artiesten Meer dan 800 vrijwilligers
Programma en meer Internationaal cutting edge hoofdprogramma Coproducties Europese netwerken Director’s Circle / professionele bezoekers Lokaal programma Subprogramma’s: muziek, literatuur, jonge gasten, wetenschap
Avontuurlijk en trouw publiek 80 procent heeft culturele ervaring Uiterst avontuurlijk Festival krijgt 7,9 als gemiddeld cijfer Bezoeker bezoekt het festival 3,4 dagen 75% bezocht het festival al meer dan 3 keer
Herkomst bezoekers Groningen-stad63,7% Groningen provincie16,6% Drenthe6,1% Friesland3,4% Noord-Holland2,7% Utrecht2,0% Overige provincies4,3% Buitenland1,2%
Noorderzon en media (2014) Oplage magazine Online lezers magazine Pageviews noorderzon.nl Nieuwsbrief5.500 Mediawaarde1.7 miljoen Volgers Twitter8.612 Facebook Friends18.124
Noorderzon en marketing Marketing integraal onderdeel organisatie Vele ambassadeurs Basis is kwaliteit Help Mij Kiezen Serviceverlening Verdieping Duurzaamheid Sociale Noorderzon – ‘inclusief’ werken
Noorderzon 2015 (25 e editie) 20/30 augustus