Inkopen van voeding Ranjana de Vries 17-10-2015. Wat gaan we doen deze les? Lesdoelen Inleiding op het onderwerp Opdracht Pauze Poster presentatie Kahoot.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Mobiliteits Academie Formule V Htas Project Formule V.
Advertisements

Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
TECHNIEK! HET DRAAIBOEK 28 oktober: Vandaag kregen we de opdracht uitgelegd. Ook moesten we met het idee komen voor de robot. Hier hebben we met z’n.
Medmec08 – Engagement Virtual Democracy Zomer 2010 – Les 5 Roelof de Vries r.n.de.vries [at] hro.nl.
Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Experts werkvorm + begrippentest
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 8 – Quiz.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
OFC28 mediawijsheid les 4.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2.
Project “Horizon Verbreden”
Onze doelen en visie in beeld
Training digitale didactiek
Les 1: Armoedeval D2G, D2F.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 6 Pascal van Schajik.
thema 2 Bijeenkomst oktober 2015
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Les natuur en techniek, maandag en dinsdag groep 5 en 6
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
Welkom! 1300korte kennismaking 1315korte inleiding Social Work 1330aan de slag met een concrete beroepssituatie 1530presentatie a.d.v. een postersessie.
OGP5: Vakwerk en rekenen  Beginsituatie van leerlingen in beeld;  Een goede rekeninstructie;  Werkvormen om te differentiëren;  Toetsing;  Taal in.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Klokkijken Hoeveel tijd is er verstreken?
Geneeskunde. Wat is een wetenschapper? ? Kwalitatief onderzoek Vragen die beginnen met Waarom, Welke, … Oriënteren kennis Kwantitatief onderzoek Vragen.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
Voeding en hygiëne Ranjana de Vries 24 november 2015.
? EEN NIEUW 0NDERWERP. CHINA AAN DE SLAG…..TIJDBALK DE GESCHIEDENIS VAN CHINA WAT? TIJDBALK, POSTER EN PRESENTATIE HOE? TAAKVERDELING LES 1: ONDERZOEK.
Welkom X-STREAM. Terugblik vorige les  Wat vonden jullie ervan?
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
Kleding wassen, drogen en strijken Ranjana de Vries Dinsdag 5 januari 2016.
Voorraadbeheer van voeding Dinsdag 8 december 2015 Ranjana de Vries.
Les cours de Français HB groep.
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Mysterie: Moord op de Romanovs
Griekse leenwoorden samenstelling en afleiding
Creatief schrijven.
Ondernemingsvormen.
Observeren en rapporteren
Wij zijn FLEX Finn Megan Anouk Nina
Mijleer Les 1.
Duurzaamheid voedselketen.
Dinsdag 15 december 2015 Ranjana de Vries
Les 1: Introductie Marketing
Insecten.
Eén portie sprinkhaan, graag!
Wat zie je?.
Creatief schrijven Hierop laten staan voor de opdracht begint
Programma van vandaag uur Opening (aandachtspunten) uur De taken/rol van een teamleider: Dick Mol(teamleider, Entree.
Leren van leerlingen en de opbouw van een les
Duurzame inzetbaarheid
Introductieweek Dinsdag 4 september.
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Duitsland “Made in Germany’’
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
E-health en Domotica Les 5.
Persoonlijke doelen maken
ADL Les 1.
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
Toedienen meststoffen
Transcript van de presentatie:

Inkopen van voeding Ranjana de Vries

Wat gaan we doen deze les? Lesdoelen Inleiding op het onderwerp Opdracht Pauze Poster presentatie Kahoot Afsluiting van de les

Lesdoelen De studenten kunnen voorbeelden benoemen waarbij je rekening houdt bij het inkopen van voeding. De studenten kunnen uitleggen wat voor keurmerken er zijn en uitleggen wat deze betekenen. De studenten kunnen een poster ontwerpen en presenteren aan hun medestudenten.

Inleiding Maaltijden samenstellen Overleggen met de zorgvrager

Opdracht Wat gaan we doen? Een poster maken met informatie over het onderwerp die jullie toegewezen krijgen. Hoe gaan we dat doen? Je wordt in groepjes gedeeld door de docent. Hulp nodig? De docent vragen. Tijd? Jullie krijgen 25 minuten de tijd om de poster te maken Uitkomst? Kennis over de onderwerpen: versheid en kwaliteit van voedingsmiddelen, kwaliteitskenmerken van producten, verpakking van de producten, informatie op verpakte levensmiddelen en keurmerken. Klaar? Wachten op het teken van de docent.

Poster presentatie Wat gaan we doen? Een presentatie geven over de gemaakte poster. Hoe gaan we dat doen? Er blijven twee a drie studenten bij de poster staan en geven informatie over de poster. De andere 2 studenten lopen langs elke poster. Sta je weer bij je eigen poster wordt er gewisseld van positie. De studenten die bij de poster stond, gaat nu lopen. En de studenten die alle posters bij langs zijn geweest gaan informatie verstrekken over hun eigen gemaakte poster en blijven daar dus bij staan. Hulp nodig? De docent vragen Tijd? Elke twee minuten wordt er aangeven om een plaatsje op te schuiven (met de klok mee). Uitkomst? Kennis over de onderwerpen: versheid en kwaliteit van voedingsmiddelen, kwaliteitskenmerken van producten, verpakking van de producten, informatie op verpakte levensmiddelen en keurmerken. Klaar? De poster van de muur halen, daarna gaan we door met Kahoot.

Quiz

Afsluiting van de les Wat vonden jullie van de les? Volgende week