Freinetschool de Zwierezwaai. Verhuis nieuwe locatie. Bosje op de speelplaats. Kampen bouwen. Klasraad : voorstel : Kunnen we ons eigen kamp bouwen?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Luchtvaart techniek en krachten
Advertisements

Het zorgsysteem en de 1-zorgroute
Sollicitanten - Wat / Waarom? - Algemene werking - Mogelijkheden sollicitanten - Mogelijkheden directies.
Bouwen doen we zo! Sjoerd & Remco Studenten van MBO – Bouwkunde niveau4.
Wat is ons idee? • Grote tafels • Groot gebouw • 2 verdiepingen: -Een voor de hele klas -Een met ‘thema lokalen’ • Veel met computers/ tablets leren •
Het Groene Plein.
Averechtse selectie & marktfalen “Een Experiment”
Asymmentrische informatie
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Opbouw Naar het didactische model van Margadant Introductie, confrontatie Spontane verkenning Onderzoek en vastlegging van resultaten (vraag het de expert.
Kip en ei spreekwoorden.
Kopen en verkopen les 74.
Onderzoekscompetenties en VOET-en
Mitchel Brunings Kristian Thijssen
Wat moet de internetgeneratie met een schoolboek? Geeske Steeneken “ Vanuit de school de wijk in”
De overstap naar het voorgezet onderwijs!
HELP MEE De Eglantier Tanthof heeft een subsidie gevraagd bij Fonds Een gedeelte hiervan hebben we al gekregen om een plan te ontwerpen. Het andere.
Digibord en tablet: de perfecte combinatie
De Vlieger en MOS Wat is dat?.
Landelijke Dag BWI voor iedereen? Wat vraagt het bedrijfsleven? Handige werknemer Creatieve werknemer Betrokken werknemer Ambitieuze werknemer Sociale.
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
Hoe wordt ons huis gebouwd.
Gezellig samen melk drinken en fruit eten, dan doen we nog een spelletje of luisteren naar een verhaal.
Internetgebruik en protocollen. - Inleiding (2 minuten) - Korte ronde in kleine groepjes met elkaar de schoolsituaties vergelijken. Meegenomen materiaal.
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Concept presentatie A3. 1. Narrowcasting in past, present, future; 2. Het concept; 3. Checklist; 4. Opstarten van het concept & Casus; 5. Vragen van publiek.
De kubus van CSPE succesfactoren!
Route van PO naar VO. Route van PO naar VO Wat brengt de wet passend onderwijs ons oud nieuw Steeds meer kinderen werden doorverwezen naar het speciaal.
De balans in combinatie met ontvangsten en uitgaven
Taak (in 6 groepjes, per 2 of per 3)
Ouderinformatieavond groep 0/1
Welkom bij les 06 van de training Internet & Commercie.
De DATATEAM® methode data als inzet voor het werken aan onderwijs, kwaliteit en professionalisering Klaas Pit 16 april 2015.
Cor de Beurs Ron Vonk AMSTEL Instituut Woudschoten 2003
Bedrijfsbezoeken 2015  Groenhart, Kluster, Ruiter en Eipie.
L Het blijft lastig om met een seculier boek de les een duidelijk christelijke inhoud te geven. O We doen de leerling te kort als we ons vak loskoppelen.
TECHNISCH ONTWERPEN TECHNISCH ONTWERPEN.
Er was eens… een klas vol techniek.  Eeuwenoud  Mondeling overgedragen  Nadien neergeschreven  Traditie  Bij ons maar ook wereldwijd  Elk land heeft.
Loskuil -27 º º 38 S. Klue(Mr) Box 36, Bothaville 9660 Fb: Laerskool Loskuil.
Welkom Voorstellingen: TEC Coördinator, TEC leerlingen leerjaar 1 Verschil tussen brugklas-TEC en reguliere brugklas? Inhoud lesprogramma TEC klas Wat.
Welkom!! Namens de Ouderraad. Wat is een ouderraad? We zijn een groep enthousiaste ouders die graag iets extra betekenen voor de school en de kinderen.
Duurzaam bouwen : Toegepast in bureelgebouw van Valcke Prefab Beton nv.
Door Ricardo. Uitleg Deze presentatie gaat over het bouwen van een brug. Het vereist de volgende eisen: 1 Goed teamwerk 2 Een stille hand 3 Een goede.
Vrijwilligerswerk in Peru Babette en Minoesch. Waar ligt Peru?
DE ZONNE /AQUA ENERGIE COLLECTOR Sondervick College AT2B VELDHOVEN Bart Gerritsen Melissa Schmidt Rowin Gabriëlse Chloë Strauss Wouter van Vlerken.
Antigraffiti Gemaakt door: Ciel Rombouts, Lieke Geudens, Suzanne Coppelmans, Femke Santbergen, Ilona Pronk en Ilse Visser Sondervick College, AT2B/GY2B.
9 oktober 2014 | Raymond de Niet, Beeldredactie-RPT 1 Verbeelding bij het PBL Tell me, Show me, Involve me.
Ontwerpend aan de slag met techniek Martijn Weesing – iPabo Inka de Pijper - NEMO Ecent Conferentie De leerling als ontwerper 20 mei 2015.
Milieu en Ruimte 2G4 Fleur de Goeij, Yentl Ronde, Mike Lambert, Matthijs Beckers, Eltaf Rasoli en Thijmen Roos. Waarom milieu en ruimte? Ons idee… Hoe.
4L week 9: ‘Handel drijven: kopen en verkopen – winst en verlies’ © JL.
Heroverweging onderwijshuisvesting Reek.. Uitgangssituatie. Locatie voormalige kleuterschool, pand is inmiddels gesloopt. De Vlinder Basisschool De Kreek’l.
Zelf een ruimte tekenen. Rechtsklik op een getal tussen de + en – – Pas de stap aan Of type de gewenste maat in en bevestig met enter of ga naar een.
Lob.
GEMAAKT DOOR LARS VAN DEN BOOM UIT MH2B
HERZIENING INFORMATICA DEEL 1.
Reken je (niet) rijk.
De gemiddelde leerling…
Hoever staan wij met ouderbetrokkenheid?
Cursus 2.1 Wat hebben mensen nodig? Klas 1 KGT Lesweek 1
Vroeger werd al veel gebouwd
Anna, Ralf, Diederik, Noa A2 tech
Techniek op school Julie Sijmens Elke De Jonge.
Economische kringloop
Schatten en afronden.
Rekenen Verbanden les 1: gegevens verwerken Verbanden les 2: gegeven in tabellen.
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
Producten van TU Delft, SEC
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
Vakcollege Rijnmond Welkom Opening Informatie
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
Transcript van de presentatie:

Freinetschool de Zwierezwaai

Verhuis nieuwe locatie. Bosje op de speelplaats. Kampen bouwen. Klasraad : voorstel : Kunnen we ons eigen kamp bouwen?

DEEL 1 : TECHNIEKPASPOORT INVULLEN. Behoefte/probleemstelling Criteria opstellen Ontwerpen Realiseren In gebruikname Evalueren

DEEL 2 : IN HET PARK KAMPEN GAAN SJORREN.

Behoefte/probleemstelling : Wij willen een permanent kamp op de speelplaats voor de 3 de graad. We willen een boomhut maken. Leerronde over benodigdheden => Wij hebben niet genoeg geld in de klaskassa. We moeten iets organiseren om geld in het laatje te brengen.

DEEL 4 : DE VERKOOP. Op zoek naar recepten. Recept kiezen => cupcakes Hoeveelheden aanpassen in verhoudingstabellen (wis) Ingrediënten kopen (wis) Ingrediënten afwegen (wis + gebruik digitale weegschaal) Deeg maken + bakken + glazuur maken (Techniek maken en gebruiken) Affiches maken (Ne) Verkoop (wis) Winst? Verlies? (wis) Uitgaven en inkomsten invullen in Excel file door penningmeester

Criteria opstellen

CRITERIA BOOMHUT 1. Alle leerlingen van de klas moet er in kunnen. 2. water- en winddicht 3. Min. 1m boven de grond. 4. De voeten mogen niet door het platform steken. 5. We mogen ons niet bezeren aan splinters. 6. Je moet gemakkelijk naar boven en naar beneden kunnen. 7.Het moet een dak, 4 muren, 3 ramen en een deur hebben. 8. Het moet kunnen verlicht worden. 9. Goedkoop, roestvrij, goed geïsoleerd 10. De hut moet via een systeem in verbinding staan met de speelplaats. 11. (Minstens 1x in de pers komen)

PLANNING MAKEN ‘Werfbezoek’ Experten contacteren van buitenaf Experten zoeken binnen de school via vacature

INFO ZOEKEN Boeken en afbeeldingen zoeken Afbeeldingen observeren met de kijkwijzer Bevindingen bespreken in de ronde A.d.h.v. de observatie maquettes bouwen, boomhut ontwerpen.

UITSTAP NAAR DE EXPERTS

MAQUETTE Oppervlakteberekening Omstructureren Ontvouwingen van kubus en balk Werken met lijmpistool, snoeischaar 3D tekenen op PC

ONTWERP KIEZEN DAT HET MEEST AANSLUIT BIJ ONZE CRITERIA

PRIJZEN VERGELIJKEN VAN VERSCHILLENDE MATERIALEN EN GEREEDSCHAPPEN We moeten de best mogelijke deal sluiten. Daarna gaan we over tot de aankoop.

BOOMHUT BOUWEN MET EXPERTS Criteria bijstellen + toevoegen

DEEL 6 : HET KAMPFEEST