Sport, Gezondheid en Management PASSIE – BETROKKENHEID – KWALITEIT – INNOVATIE.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
DAG VAN DE VAKDIDACTIEK Ijveren voor nijverheid!
Advertisements

Het gebruik van rijke casussen uit de praktijk van management
Toekomst van internationalisering op de lerarenopleidingen
Van Methode Naar Methodiek
TIJD VOOR SENIORENSPORT 'Bewegen als levenslange uitdaging' Task Force 50+ Sport en Bewegen Donderdag 1 december 2005 Remco Boer, Hans Arends (NISB)
Meest innovatieve HO-instelling 2009 Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.
Onze missie: “Wij voorzien onze opdrachtgevers en partners van simpele, praktische, kosteneffectieve en kwalitatief hoogwaardige oplossingen”.
J.P.M. Janssen, Pijnacker, 11/12/08
Hogeschool en Bedrijf Utrecht – 3 november 2009 Erwin van Rooijen Jan Willem Vos.
Nieuw: Digitaal Referentiekader Gezondheidsbevordering (Refka 2.0)
M EXTAL VS E SBEEK. K ERN PROJECT Mextal Zorg op afstand Aantrekkelijker maken Esbeek Gezond/fit ouder worden Langer zelfstandig thuis wonen.
Persoonlijke preventie aanpak
Onderzoek en de PMT Onderzoek naar onderzoek (en scholing) in de Psychomotorische Therapie Kenniscentrum Gezondheid en Welzijn Windesheim lectoraat Bewegen,
Hogeschool en Bedrijf Amsterdam – 19 januari 2010
Studie- en beroepsorientatie
Begeleiden van het B-leerproces
ARBEIDSMARKT Op zoek naar ‘De Steen der Wijzen’ Transitie van student naar medewerker Roel Spaenhoven 22/10/13Hink Stap Sprong.
1e jaar 2e jaar3e jaar 1e semester 2e semester 1e semester 2e semester 1e semester 2e semester = verplichte major cursus = keuze/profilerings cursus Huidige.
Stelling 2: Te weinig (vak)inhoud in een VB Leerinhouden kunnen niet geïntegreerd worden opgehangen aan voorkomende werkzaamheden, maar moeten geïsoleerd.
Begeleiden van Praktijkonderzoek
Hogeschool van Arnhem en Nijmegen Pabo Netwerkbijeenkomst 9 juni 2006 De pedagogische opdracht van de pabo Betekenisvolle en zinvolle kennis van de pedagogiek.
Ijsselronde-pabo opleiden doe je samen.
Competentiegericht Opleiden bij de Brandweer
LO-2.
Dat zouden we vaker moeten doen…
moderniseren van het curriculum.
Docentenopleiding UV. 1,5 jaar, 35 bijeenkomsten HBO modulen en belevingsthema’s, apart voor kappers, schoonheidsspecialistes en voetverzorgers. Competentiegericht.
Programma Welkom & Algemene inleiding Gosse Bruinsma, teamleider Keuzebegeleiding Annemarie van der Plaat, decaan Met de mentor mee.
Lerarenopleiding GezondheidsZorg en Welzijn
Gezondheid en beleid SBG 2 HC 6
Leren in en voor diversiteit
OPDRACHT 3 vakdidactiek Mbo
Computers in scheikunde onderwijs Nataša Brouwer en Wolter Kaper AMSTEL Instituut NVON Congres 2002.
Faculteit Economie en Management. FEM Smart Business Center Van lerende organisaties naar lerende combinaties April 2015.
BrabantZorg Het creëren van een innovatief klimaat.
Uitgeversgroep Jeroen van Esch Docent - Uitgever
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
EEN DOORLOPENDE LEERLIJN Verbeteringen vanuit (?) de lerarenopleidingen 1.
Onderwijsvernieuwingen: onderwijskunde, innovatietheorie en maatschappelijke context LA
Pedagogische theorieën bijeenkomst 1
Social work Week 2.
Praktijkleren bacheloropleiding verpleegkunde HU 1 Bijeenkomst HBOV in ouderenzorg HU – UtrechtZorg Donderdag 18 juni 2015.
Haagse Academie voor Lichamelijke Opvoeding. Hoofdvestiging HHS 13 faculteiten studenten medewerkers 4 vestigingen Hoofdvestiging Zoetermeer.
VU medisch centrum Academische Werkplaats Jeugdgezondheidszorg Noord-Holland VUmc / EMGO+ Instituut, afdeling Sociale Geneeskunde, sectie JGZ Marlou de.
Commissie Ruimte 2 april 2013 Drs. Wiel Ploegman, voorzitter raad van bestuur Drs. Pierre Dols, senior beleidsadviseur Innoveren door Verbinden.
SCOOLSPORT Zeeuws project “Sport en bewegen in en rond de school” De Moolhoek, KapelleDon Boscoschool, ‘s-HeerenhoekDe Tweemaster, Goes SportZeeland CIOS.
Profielwerkstuk Gedrag en Maatschappij Vwo-scholieren die een profielwerkstuk willen maken op het gebied van gedrag of maatschappij, kunnen gecoacht worden.
Praktijkgericht financieel management © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
De next steps Op weg naar regie en 2050
Loopt ‘t – Lukt ‘t – Leeft ‘t
Kerntaken & Competenties
Samen Slim Bouwen aan de Toekomst
Onderzoek Vitaliteit sportverenigingen in Noord-nederland
xxxxxxxxxxxxxxx Leergang mbo 30 mei 2017 Elly de Bruijn
Kwaliteit leerbedrijven
VMBO-achtbaan Ontwikkelagenda Onderwijsprogramma
VMBO-achtbaan Ontwikkelagenda Onderwijsprogramma
Begeleiden van Praktijkonderzoek
Info Fase 1 Ann Reale Info keuzestage.
Aan de slag.
Stage binnenland.
Plant & Business Mbo 3 – 4 3 jarige opleiding.
Oranje Nassau College Zoetermeer
Gepersonaliseerd leren
Modeltraject 3 jaar 1e sem- jaar 1 2e sem- jaar 1 1e sem- jaar 2
Studentenwelzijn en kwaliteitszorg werken met de beleidsscan
Modeltraject 4 jaar 1e sem- jaar 1 1e sem- jaar 2 1e sem- jaar 3
KOH staat voor Kwaliteit en Ontwikkeling Huisartsenzorg Hét expertisecentrum voor geaccrediteerde nascholing en taakherschikking in de eerste lijn.
Academie voor Bouw & Infra
Onderwijs(logistieke) landschap HAN in beweging!
Transcript van de presentatie:

Sport, Gezondheid en Management PASSIE – BETROKKENHEID – KWALITEIT – INNOVATIE

Stage SGM Voorlichting jaar 1 Instituut voor Sportstudies “Wij ontwikkelen innovatieve beroepspraktijken in de sport” Perspectief op leerinhoud Onderwijsvorm Vakdisciplines Aanbod theorie Kennis van kernthema’s + concept Beroepsuitoefening Praktijkvraag Standaards + kernopgaven Doelgroep (attitude) Leervragen student Persoonskenmerken, -ontwikkeling Leeropdracht Beroepsproduct Toetsing Leermiddelen Leeromgeving Didactische werkvormen Leerlijn opbouw Begeleiding Leerprocessen Etc. …….

Stagejaar 1 & 2 1 ste jaar SGM; blok 3 Preventieve organisatiediagnose (POD) bij een sportvereniging ( adviestraject ) Snuffelstage in commerciële context 2 de jaar SGM; 2 dagen / jaar lang/ laatste blok 1 dag 2 thema’s 1. Actieve en gezonde leefstijl 2. Operationeel management en ondernemerschap operationele bedrijfsvoering met een projectmatige aanpak.

e jaar SGM; 3 de jaar SGM; half jaar,drie dagen in de week binnen gekozen uitstroomprofiel van de student gericht op het managen van processen binnen de sportorganisaties 4 de jaar SGM; half jaar praktijkgericht onderzoek, een businesscase of een implementatietraject Instituut voor Sportstudies “Wij ontwikkelen innovatieve beroepspraktijken in de sport” Stagejaar 3 en 4