RESULTATEN OUDER ENQUÊTE SCHOOLTIJDEN Dinsdag
A GENDA Rol van de MR in de school Resultaten ouder enquête Standpunt van de leerkrachten Andere scholen in de Maaspoort Vragen over enquêteresultaten Afsluiting
MR EN DE SCHOOL Directie MR Vier ouders Vier personeelsleden Ouderenquête 8 december beslist de MR
T OTALE SCORE OP DE VRAAG WELK LESTIJDENMODEL MEN HET LIEFST WIL : (165 met weging 2, 19 met weging 1 (van gescheiden ouders) en 3 zonder stem) 34% (120) Hoorns model 52% (185)5 dagen gelijk model 12% (44)geen voorkeur 2% (6)Geen stem
V OORKEUR NAAR KLAS Blauw = 5 dagen gelijk Oranje = Hoorns Rood = geen voorkeur
S TANDPUNT VAN DE LEERKRACHTEN Totaal 26 leraren 17 leraren (66%) “5-dagen gelijk” 4 leraren (15%) “Hoorns model” 5 leraren (19%) geen voorkeur
V OOR EN TEGENS LEERKRACHTEN ‘5 DAGEN GELIJK MODEL ’ Voor Rustigere dagindeling, dagen beter in te plannen,structuur/rust/duidelijkheid/regelmaat in de school voor kinderen, minder verloren lestijd, minder onrust na pauze Tegen Verzwaring van de werkdruk, weinig pauze, afstemming werk/privé, zwaar tot uur geconcentreerd te zijn, w o en vr later klaar
A NDERE SCHOLEN IN DE M AASPOORT Meander De Bron Aventurijn Madelief Sterrenbos Merlijn
A FSLUITING Vragen over de resultaten
V OORKEUR NAAR VRAAG Blauw = 5 dagen gelijk Oranje = Hoorns Rood = geen voorkeur
ENQUÊTE OUDERS SCHOOLMODELLEN 1. Rust, regelmaat, en structuur bieden aan de kinderen 2. Effectieve lestijd 3. Het onderwijsconcept (zie schoolgids) van ’t Schrijverke 4. Het schoolritme (lestijden versus halen en brengen) 5. Naschoolse activiteiten 6. Tussenschoolse opvang of lunchpauze 7. De middagindeling 8. De continuïteit (opbouw en structuur) van het lesprogramma 9. Een rustige dagindeling voor het gezin gedurende de gehele schoolweek 10. Buitenschoolse/naschoolse opvang valt voor ons gezin het best te regelen bij