Rots en Water Sociale competentie training. Rots Weten wie je bent Weten wat je wilt Weten wat je doet Water Vriendschap Verbondenheid Communicatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het dorp van de 21e eeuw Frans Thissen Universiteit van Amsterdam
Advertisements

Rol containment bij organisatie-ontwikkeling
Casus M orthopedagogisch bekeken
Mentoraat Het menselijk handelen niet bespotten, niet betreuren, niet veroordelen, doch begrijpen’ (Ethica 4, voorrede). *) 
De Spiegelogie van Succes
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Welkom bij Leefstijl.
Veiligheid van verloskundigen
VZW ARKTOS Vier provinciale vormingscentra
Zelfredzaam Actief Preventie Project. Van waar ? Ontstaan vanuit het vormingsluik van ADAM, R&W startend. Reactie op signalen van het Jeugdparket en een.
Visie op Meedoen Cliënten doen optimaal, vanuit hun eigen kracht mee in de samenleving. Hierdoor ontstaat een beter zelfbeeld en een betere kwaliteit van.
Inleiding Mentale Training Rico Schuijers
Frank en Raymond / Het Nieuwe Lyceum
Snoezelen snuffelen doezelen.
Ludo Daems.
Meten van het emotioneel functioneren bij 9- tot 15-jarigen met een gehoorverlies Universiteit Leiden Instituut Psychologie, Sectie Onderwijs- en Ontwikkelingspsychologie.
PITSTOP. Programma 9u15 – 9u30: ontvangst 9u30 – 10u: evaluatie ‘09-’10 10u – 10u45: ervaringen scholen ‘09-’10 10u45 – 11u15: projectvoorstel ‘10-’11.
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
loopbaanplanning / stuurmanskunst
Veerkracht Myriam Bergmans OPZ Geel.
TEGENSTEMMEN EN WEERBAARHEID
Sociaal Emotionele Ontwikkeling Op weg met autisme door de bril van prof dr Anton Došen.
Het Nieuwe Lyceum, 22 maart 2010
Rots en Water sociale competentie training Rots en Water Instituut NL.
Schoonheid is een keuze Over sociale druk Dr. Liesbeth Woertman 4 februari 2008.
De PiëzoMethodiek Een bottom-up methode.
DEBAT De KRACHT van HAAGSE OUDEREN
Gedragsveranderingen bij dementie
Wie zijn wij? WE CAN (end all violence against women) WE CAN Young Eindhoven/Helmond.
Rots & Water Marien Lokerse.
Gentle Teaching.
Inzichten opgepikt van Streetwize De straatkinderen vormen de eerste klantengroep van de mobiele school Een straatkind is een kind dat de straat als leeromgeving.
Kanjertraining..
Onderwerp: Positief opvoeden Duur: Max. 1,5 uur
`Vitaliteit in crisistijd’
Geestelijk gezond(heidsbeleid) in het onderwijs: uitgangspunten en handvatten. Mohsen Zagheden.
ROTS EN WATER VOORLICHTING De Leilinde REUSEL Ruben Keulers Vakleerkracht l.o. Rots en Water trainer.
Groepsdynamica Lesweek 6 – Les 5
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
Werken met kwetsbare jongeren in plusvoorzieningen
Groepsdynamiek 1.
Zeg nee tegen pesten! 1BSAW- Sofie De Clerck.
Pesten is kindermishandeling Elyne Deloddere1BASWB RHIZO-projectgroep.
Leerwegondersteunend onderwijs (LWOO) op het Udens College VMBO (tot 2018) INHOUD.
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Begeleiding Werkelijk contact Provocatieve begeleiding.
PETS! Pesten anders bekeken
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
Rots & Water Cyntia Bijl-Nouws Uitnodiging kijk-dag SoVa Donderdag 14 april 2016 Volgt uw zoon/ dochter SoVa-training.
ClubMonitor. Algemeen Finance & admin. Lidmaatschapsvorm Sponsoring Hockeyvormen Families Communicatie Breedtesport Betaalde krachten Algemeen Andere.
Mentale kracht? Omgaan met fouten Omgaan met druk Blijven vechten in verloren positie Omgaan met vermoeidheid Doorzettingsvermogen Omgaan met vernederingen.
 Onderscheid pesten en plagen Plagen:Pesten: - gelijkwaardige machtsstrijd- ongelijkwaardige machtsstrijd, hulpeloos, machteloze positie - weerbaarheid.
Sofie Vantornhout 1BaTPb1.   Inleiding  Hechting bij normaal begaafde en niet-autistische kinderen  Hechting bij kinderen met autistische stoornis.
Workshop Girls’ Talk+ Annelies Kuyper. Girls’ Talk+: een groepsprogramma voor meiden met een licht verstandelijke beperking (LVB) ter voorkoming van onbedoelde.
Grip op de Groep. De positieve groep Eensgezind en gemotiveerd Medeverantwoordelijkheid Respect voor de ander Samenwerking.
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Vluchtelingen en asielzoekers
Eenzaamheid…. Wat dóe je eraan???.
Weerbaarheid Ietske Siemann GZ psycholoog Radboudumc.
Rots en Water Rots Weet wie je bent Weet wat je wilt Weet wat je doet
Agressie op de werkvloer
Assertiviteit 3 en lichaamsbeleving
De kunst van het luisteren Communiceren met kinderen op school en thuis Anke den Hertog, P2E.
YOU UNIQUE YOU Coaching & Communicatie
Loverboys & Prostitutie
Combinatietraject relatieverslaving en codependentie
Gewoon pubergedrag? Over Relaties
Diersoortverdieping Hond
Actieve Verbinding Netwerkmoment 26 februari 2019
Vier het Leven 2019.
Transcript van de presentatie:

Rots en Water Sociale competentie training

Rots Weten wie je bent Weten wat je wilt Weten wat je doet Water Vriendschap Verbondenheid Communicatie

Rots en Water psycho- fysieke training

CONCENTRATIEPROBLEMEN EXPLOSIVITEIT FAALANGST ONZEKERHEID PESTEN DEPRESSIE EENZAAMHEID TERUGTREKKEN UIT CONTACT AGRESSIE Wat we zien IDENTITEIT?

IDENTITEIT

IMAGO

De gouden driehoek FYSIEKE ERVARINGEN WORDEN GEKOPPELD AAN MENTALE EN SOCIALE VAARDIGHEDEN ZELFBEWUSTZIJN (WIE BEN IK?) LICHAMELIJK BEWUSTZIJN EMOTIONEEL BEWUSTZIJN ONTWIKKELING EMPATHIE SOCIALE COMPETENTIE

Rots en Waterhuis Zelf- vertrouwen Zelf- beheersing Zelf- reflectie Veiligheid Assertiviteit Sociale vaardigheden Het innerlijk kompas Solidariteit/Spiritualiteit In actie komen

Thema’s GRONDEN CENTREREN FOCUSSEN (BASIS) FYSIEKE COMMUNICATIE EN VERBINDING GRENZEN EN INTUÏTIE CONCENTRATIE EN MENTALE KRACHT ZELFBEHEERSING VRIENDSCHAP EN EMPATHIE BEWUSTZIJN VAN IDENTITEIT

VERTROUWEN IN ZELF EN OMGEVING ONTWIKKELEN MENTALE EN SOCIALE VERMOGENS ONTWIKKELEN HARMONIEUS ZELFBEELD BEWUSTZIJN VAN EIGEN WEG IN RELATIE MET ANDEREN EN DE MAATSCHAPPIJ Doelen

Onstaan van Rots en Water EIND JAREN ’90 WERD VANUIT DE OVERHEID GEWERKT AAN ACTIE-REACTIE DE FOCUS LAG OP SEKSUEEL GEWELD EN ROTJONGENS TERWIJL ER OOK POSITIEF EN SOCIAAL GEDRAG NODIG INZICHT IN VERSCHILLEN IN JONGENS EN MEIDEN RESPECT VOOR DE KWALITEITEN VAN JONGENS ROTS EN WATER IS HIERUIT ONTSTAAN

Rots en Water SOCIALE COMPETENTIETRAINING VERTEL HET ME EN IK VERGEET HET SCHRIJF HET VOOR ME OP EN IK ONTHOUD HET LAAT ME MEEDOEN EN IK BEGRIJP HET Confucius Rots en Water instituut NL | Gadaku institute