Verkeersontwikkelingen - Noordoostcorridor - Structuurvisie RO - voorkeursalternatief.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wind op de Streek? Tjalleberd, maandag 15 oktober 2012.
Advertisements

Haagse Nota Mobiliteit “Bewust kiezen, slim organiseren” Wethouder Smit in HNM: “Uw reacties, zodat we samen kunnen werken aan een stad die de komende.
stand van zaken februari 2008
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Wijkconferentie Zuiderburen 2011 ….. Presentatie project Drachtsterweg e.o. ….. 13 april 2011.
Welkom bij de informatiebijeenkomst HOV Noordoost Brabant 29 januari 2014 ‘t Spectrum, Schijndel.
6 april 2010, v.d. Pol & Klimbie Presentatie voor de EVO.
Alleen de Churchillavenue lost de Leidse verkeersproblemen op ! Ir. Jaap van Meijgaarden.
Bijeenkomst VVD afdeling Bloemendaal Politieke stand van zaken
Voorkeursrichting Planstudie Ring Utrecht RIA 19 november 2009
Van groen naar poen. Alles op een rij Biomassa levert gaande weg steeds meer geld op Zowel gemeente als organisaties die het landschap beheren krijgen.
Inloopavond Húns 19 juni 2012 N359 Bolsward-Leeuwarden Kruispunt Húns-Leons 1.
IJzeren Rijn Presentatie Midden-Limburgse bestuurders
Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS)
Thema-bijeenkomst 6 september 2012
Problematiek A20 / A13 Ontwerp Groep 23, Afdeling CiTG.
De toekomst van Nederland
Ernstige geurhinder in Nederland; ruimtelijke impact en beleid Piet Lagas (PBL), Frank van Rijn (PBL) 28 oktober 2008.
Workshop routering Kennistafel Transport 1 december 2009.
Stand van zaken verbreding A27
Informatieavond N622 en aansluiting N622/A50 Definitief Ontwerp en fasering Uitvoering 8 april 2013.
Van F15 naar edelhert. Het succes van rood voor groen Seminar Verdienmogelijkheden 10 mei 2012.
2 e Ontsluiting Stiphout I pagina 2 e ontsluiting Stiphout Aanleiding De Dorpsstraat is momenteel de enige weg waarmee de kern Stiphout ontsloten.
Varianten-studie dubbele overweg
Westelijke ontsluiting Ronde 20 november 2012
22 september 2014 Bouwrijp maken Alexanderkazerne RGD.
De functie van lijn 5 en 51 Een toekomst als onderdeel van de NZ-lijn ?
Onderwerp 1 NvR / Schetsontwerp Havenkwartier 8 juli 2009 Informatieve bijeenkomst Deelnemers burgerparticipatie, raadsleden en belangstellenden 8 juli.
Informatieavond 30 juni 2010 Programma Opening door burgemeester Jeroen Staatsen Stand van Zaken door Wethouder Freddy Blommers PAUZE Vragen uit de zaal.
1 | Afdeling Helmond Gemeenteraadsvergadering 4 november 2014 Bijdrage PvdA inzake besluitvorming over “De Ruit”
Infrastructuur Soest-Zuid en Soesterberg
Actiegroep Velserbroek-Oost Inspreken op procedures woonvisie, structuurvisie en woningbouw Velserbroek 25 november 2003.
Stichting van GOL naar Beter
"Hoogwaardig fietsnetwerk Twente" Hoofdonderzoek
Den haag S-gravenhaagen
Aanpak N629: één project, twee delen
Welkom bij de informatieavond Groot onderhoud N491: Maasdam–Strijen.
Procedure en planning Rijkswaterstaat Waar staan we nu? 1.Startnotitie 2008/ zienswijze ingediend Richtlijnen MER Trajectnota / MER. Aug 2011/ zienswijze.
Franciscusparochie Veghel
Noordelijke Ontsluiting Enschede - Kennispark Spreker Gerry Waanders Datum 15 juni 2011 PlaatsEnschede.
Informatieavond Blauwe zone Winkelcentrum Parijsch.
CULTUURKAART SCHOOLJAAR Walter Groenen, directeur CJP BIJEENKOMST CULTUURKAART Dinsdag 20 november
Fusieschool in het midden van het dorp. Namens. NOORD & ZUID.
Informatieavond herinrichting N236 Gooilandseweg Weesp
Overheveling begeleiding van AWBZ naar WMO Janny Bakker-Klein Wethouder gemeente Huizen Lid VNG commissie Gezondheid en Welzijn 24 maart 2011.
Aanleg N197 Westelijke Randweg Beverwijk Jon Bellis april 2009 Bewonersinformatie over het werk aan de Velsertraverse.
Marnix Niessen, Matthijs Weltens en John Tran. De aanleg van nieuwe wegen gaat soms ten koste van de natuur. Om dit te voorkomen worden er lange tunnels.
Hasselt Riolerings- en wegeniswerken Albertkanaalstraat en Overdemerstraat Infovergadering inwoners 10 & 17 februari 2016.
1 Perceelsplitsingen - Nadere uitleg -. 2 Technisch beraad (N.a.v. raadsvoorstel perceelsplitsingen) Begrenzingen in regelingen Mogelijkheden.
Door: Datum: Locatie: G. van der Ven B.V. Aannemingsbedrijf 2 e informatieavond Martin den Otter 13 oktober 2014 Gemeentehuis Zoeterwoude Vervanging Lagerbergbrug.
ZWEEFVLIEGEN een zegen voor de BOKSENBERG?? IVN ASTEN-SOMEREN.
Routing en parkeren centrum Raamsdonksveer. Wat onderzocht? Routing –Met verkeersmodel varianten rijrichtingen binnen centrumring doorgerekend –Conclusies.
Glasvezel in de buitengebieden Buurtvereniging Horst Telgt.
N279 Stuurgroep Resultaten verkeerskundig onderzoek verkeersafwikkeling en faseringsvarianten
DE OVERHEID H. Kramer Docent economie
Bewonersavond Omkering N65 - Spoor
Dijkversterking Arcen
Kennedybaan geschiedenis
De brandweer als verbonden partij van de gemeente Sint Anthonis
RijnlandRoute 1 november 2012 Welkom en kennismaking
Verbinding A8-A9 Notitie Reikwijdte en Detailniveau
InnovA58 Noord-Brabant verdient een betere en slimmere weg
Fiets/snelfietsroutes in provinciale akkoorden
Voorstellen LDW+ gemeentelijk aanspreekpunt
GRS Wetteren – deelstudie mobiliteit
Cursus Politiek Actief Bijeenkomst 2: De gemeente
ECCO is een initiatief van Nationaal Landschap Het Groene Woud
WAARDMAKERS - TEAM 13 Samenstelling Team 13 * Michelle Helmig
Oisterwijk trilt al 1 jaar Stand van zaken
Maatregelen m.b.t. Inpassing
Transcript van de presentatie:

Verkeersontwikkelingen - Noordoostcorridor - Structuurvisie RO - voorkeursalternatief

Voorkeursalternatief (Structuurvisie RO): ‘Wilhelmina-alternatief’ met opgewaardeerde N279 tussen Veghel en de A67. Kosten: tussen 815 miljoen en 1,3 miljard (zonder tunnel bij Veghel -> wordt niet meegenomen in de kostenraming!!). Tunnel kost 730 miljoen extra!) Beschikbaar vanuit het Rijk: 254 miljoen…

Varianten bij Veghel: Tunnelvariant (geen reële optie vanuit de provincie: niet opgenomen in kostenraming) Omleiding N279 ten noorden van Zijtaart Omleiding N279 ten zuiden van Zijtaart (zoekgebied is zeer beperkt en dichtbij bebouwde kom) Belangrijke vraag: 80 of 100 km/uur?? In Structuurvisie staat: “conclusie is dat hele tracé tussen Veghel en A67 moet worden opgewaardeerd naar 2x2 rijstroken (100 km/uur)

Twijfel over snelheid op Kanaaldijk In: Brabants Dagblad vrijdag 29 oktober 2010 VEGHEL/DEN HAAG - Het ministerie van Verkeer en Waterstaat is er niet meer van overtuigd dat 100 kilometer met ongelijkvloerse kruisingen voor de weg langs de Zuid-Willemsvaart de beste oplossing is. "Zij kunnen zich voorstellen dat 80 kilometer per uur, met gelijkvloerse kruisingen voldoende is", stelt wethouder Ben Leenen uit Sint- Michielsgestel. Dit betekent dat het rijk zo'n 70 miljoen euro aan subsidies, nodig voor de aanleg van de aansluitingen op de A2 bij Den Bosch en de A50 bij Veghel, op zak kan houden, stelt Leenen. Sint-Michielsgestel overweegt om samen met de andere gemeenten langs de N279, Veghel en Bernheze, hun zorgen te uiten in een brief aan de provincie.

Omleiding ten noorden van Zijtaart: Kan maximaal met 80 km/uur (zie Structuurvisie De Kempkens) Aantasting Aa-dal Geluidshinder richting Veghel (Scheifelaar) Conclusie: geen optie. Bijlage: p.42 Structuurvisie De Kempkens

Omleiding ten zuiden van Zijtaart: Kan met 100 km/uur (zie Structuurvisie De Kempkens) buurtschappen Krijtenburg & Zondveld worden van Zijtaart afgesloten. Zijtaart raakt ingeklemd tussen wegen en industrie. Bijlage: p.48 Structuurvisie De Kempkens

Conclusies Somber vooruitzicht: omleiding ten zuiden van Zijtaart (dicht bij bebouwde kom) is meest logische optie. Strohalmen: geldtekort, vraagtekens bij noodzaak na 2025, discussie 80 of 100 km/uur. Zienswijze Dorpsraad: eis GES – onderzoek, inpassing in landschap door verdiept aanleggen, verbinding met buurtschappen, natuurcompensatie.

VRAGEN ?