welkom Samen voor jouw toekomst
Jij bent Jij Ben je anders dan een ander. Ja natuurlijk jij bent jij. Want je bent apart geschapen, uit een ander hoopje klei. Kijk gerust eens in de spiegel naar het kunstwerk dat je bent. Naar jouw gezicht, lijf, en leden, jouw karakter, jouw talent. Zie je wel je bent een wonder. Niets aan jou is saai en grijs. Wees maar jij en blijf bijzonder. Zing gewoon je eigen wijs.
Maandag en dinsdag: Irene Klein Nagelvoort Woensdag, donderdag en vrijdagochtend: Connie Mählmann
We werken met de methode Trefwoord Dagkalender (papieren en digibord) Thema met bijbelverhalen (we branden een kaars) Spiegelverhalen Gedichtjes Liedjes Kennismaken met gebruiken van de andere wereldgodsdiensten Drie keer per jaar schoolgezinsdienst
Elke maandagmorgen kan uw kind geld meebrengen voor onze projecthulp. Dit schooljaar gaan onze bijdragen naar het Nationaal Fonds Kinderhulp. In november doen we weer mee met Actie Schoenmaatje.
Methode pluspunt Basissommen t/m 20 beheersen. De getallen 0 t/m 100 op een getallenlijn te plaatsen Klokkijken Leren de tafels 1 t/m 5 en 10.
Pluspunters Compacten en verrijken (vanaf blok 2) Methode geeft aan waar dat kan Methode Rekenmeesters Rekentijgers Spelen
Methode Zin in Taal. Ingedeeld in verschillende categorieën: zinsbouw, woordbouw, woordenschat, schrijven, spreken en luisteren. Werken in een schriftje
Spellingsmethode Taaljournaal. Instapdictee op maandag of dinsdag Om de week op vrijdag dictee: woordendictee of zinnendictee. Oefenen op school en thuis (stencil) Tot aan herfstvakantie proefdictees. Tot aan de kerst tellen alleen de fouten rondom de afspraak. Na de kerst tellen alle fouten mee.
Methode Estafette (technisch lezen) 3 keer in de week drie kwartier Werkboek, leesboek klassikaal starten/zelfstandig verder Vlotte lezers ander werk- en leesboek Risicolezers extra aandacht van de juf Extra materiaal:ringboekjes (veilig en vlot) Eigen leesboek
Boeken lenen uit de kast op school Thuis voorlezen en zelf lezen Lezen heb je nodig voor alle vakken Lezen m.b.v. Ouders tijdens bloktijd
Dingendoos In de dingendoos 5 voorwerpen van thuis. De kinderen mogen hierna vragen stellen Kind houdt kleine spreekbeurt. Hij/zij vertelt iets over zichzelf (hobby, sport, dier, enz)
Twee keer in de week gym. (methode gebonden les /vrije les) Hygiëne/beperkte ruimte op kapstok: na iedere gymles gaat de tas mee naar huis voor een wasbeurt. We gymmen allemaal met sportschoeisel Als uw kind een keer niet mee kan gymmen dan horen we dit graag per mail of briefje.
14 basisopstellingen met het accept op de leerlijnen: ◦ Balanceren ◦ Klimmen ◦ Zwaaien ◦ Over de kop gaan ◦ Springen ◦ Hardlopen
- Aan elkaar schrijven - Hoofdletters (voorbeeld kunt u krijgen) - Vulpen (na de Kerstvakantie)
Aardrijkskunde: Een wereld van verschil Biologie: Natuurlijk (techniek ) De kinderen leren spelenderwijs kennis maken met deze vakken.
methode: Klaar…over 3 oktober a.s. ANWB Streetwise
Muziek maken Muziek en bewegen Muziek beluisteren Spreken over muziek Vastleggen van muziek Wij zingen ook liedjes uit Tref- woord en voor de Schoolgezinsdiensten
De leerstof is geordend vanuit drie invalshoeken: Onderwerpen en thema’s Beeldaspecten Materialen en technieken
Doel: De kinderen leren de computer zelf op te starten Zelfstandig kunnen werken aan een programma. De kinderen kunnen tevens de computer afsluiten Reken- en taalspelletjes (methode gebonden)
Iedere vrijdag voor een vakantie mogen de kinderen speelgoed meenemen Iedere laatste vrijdag van de maand mogen de kinderen gezelschapsspelletjes meenemen
Stoplicht Dagritmekaarten Blokjes Dagtaken/ weektaken Doel: de kinderen leren om te gaan met uitgestelde aandacht. Daardoor krijgt de leerkracht de gelegenheid om onderwijs op maat te geven.
Wilt u de leerkracht spreken: graag na schooltijd Mailen kan altijd via of 7 oktober is er een ouder-vertel-moment 14 november 10 minutengesprekken
Geef niet teveel eten en drinken mee. Kinderen mogen met hun verjaardag alle klassen bezoeken Van te voren aangeven wanneer uw kind wil trakteren Klassenouder: Anouk Bouman
Als een kind met vijandschap leeft dan leert het vechten Als een kind met voortdurende kritiek leeft dan leert het veroordelen Als een kind leeft in verdraagzaamheid dan leert het gelukkig te zijn Als een kind in veiligheid leeft dan leert het geloven Als een kind wordt aangemoedigd dan leert het vertrouwen Als een kind leeft met eerlijkheid dan leert het rechtvaardigheid Als een kind mag zijn zoals het is dan leert het van zichzelf houden Als een kind leeft met vriendschap dan leert het de liefde vinden en geven in deze wereld!