DAPPR Samenspel 1. DAPPR Samenspel: doelen & resultaten > Doelen  Vergroten inzicht in eigen rol  Vergroten inzicht in elkaars rol en handelingsmogelijkheden.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe blijf ik gemotiveerd
Advertisements

Praktijkworkshop: Groen Proeven in de praktijk. Programma • Introductie • Waarom Groen Proeven? • Beleid mbt Groen Proeven • Waar staan we nu? • Ervaringen.
Lectoraat Interactie en taalbeleid 1 Ouderbijeenkomst 2 Gesprekken thuis: hoe doe je het als ouders (nog) beter!
KICK-OFF PROJECT HVA APPS B.V.
Methodisch begeleiden
Waar kijk ik naar? Identiteit.
Veilige Publieke Taak Veiligheidsregio Hollands Midden
PDA voor BVE bijeenkomst 1 Riemke van der Meer
Grenzen aan vrijwilligerswerk?. SGL Stichting gehandicaptenzorg Limburg Zorg beter met vrijwilligers 21 november 2013.
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
Implementeren doe je samen
Logical Framework Approach
Volgende dia is: Terugkoppeling bijeenkomst 1
Il Silenzio.
Peter IJsenbrant en Marloes van Bussel
Preventie van schade naar aanleiding van agressie
- 1 - maandag 21 juli 2014 OPDIC | | OPDIC het fundament onder uw bedrijfsvoering.
Individuele loopbaanbegeleiding
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Leven zoals het leven je is gegund
Samen aan zet Workshop voor bestuurders
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Welkom in groep 5.
Bibliotheek Helmond-Peel Uit& Thuis in Bibliotheek Helmond-Peel Maria Vermeer.
Presentatie Bijeenkomst 1
Presentatie Bijeenkomst 3
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
CMAS/NOB brevetopleiding
Wateroverlast drainage
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 2 Pascal van Schajik.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Kijken naar Kinderen Week 4
Lezen: doe het goed voor
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 SLC jaar 2 INFSLC02-2 Lesweek 1, kwartaal 1.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Wjk.
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Conflicthantering DT Bijeenkomst 2: Conflictstijlen. Hafida El-Gharbaoui Med.hro.nl/gharh.
Capaciteit in omgaan met tegenslag dr. Annelieke Drogendijk
Coach Academy Module Persoonlijk 1 Ciska, Bart en Johan.
Werken met het talent van de stagiair. 1.Voorstellen 2.Interne analyse van verschillende taken afdelingen 3.Eigenschappen /compententies taken 4.Sollicitatie.
Digicontact in de praktijk Philadelphia. Uit: De maatschappij verandert. Verandert de zorg mee? Min VWS; Juni 2014.
Startbijeenkomst Veilige Publieke Taak Noord-Nederland Naar een nieuw evenwicht in de omgang met klanten die over de grens gaan Wanneer de klant van links.
Het opleidingsgesprek
Wat is de rol van de GGD bij PSH? In gesprek over ‘wat te doen’ en ‘hoe dat te doen’ Thérèse Claassen, projectleider modelconvenant PSH Michel Dückers,
Wateroverlast drainage N31 N41 D. van der Neut.
Draagvlak voor functiecreatie Participatief ontwikkelen.
Regionale bijeenkomst beroepsregistratie 20 juni – 30 juni Magteld Beun en Berry Tijhuis.
Regionale bijeenkomst Arnhem een impressie.
Bijeenkomst startende mentoren
Reflecteren even pas op de plaats
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Burgerschap Samenwerkend leren
Eigenaarschap ontwikkelen Frans Wijngaarden
De Kwaliteit Verbetercyclus
Schoolgroepbijeenkomst
Opleiding Spel- en teambegeleiding
Programma van vandaag uur Opening (aandachtspunten) uur De taken/rol van een teamleider: Dick Mol(teamleider, Entree.
Ondernemen in de Toekomst Les 4 Voorbereiding Debat
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Zelfevaluatie Raad van Toezicht
Regie en Informatiedeling verwarde Personen ‘10 in Twente’
Interventies kiezen is even puzzelen! Muriel Smink Britt Meuter
Workshop Zorg en Technologie
Transcript van de presentatie:

DAPPR Samenspel 1

DAPPR Samenspel: doelen & resultaten > Doelen  Vergroten inzicht in eigen rol  Vergroten inzicht in elkaars rol en handelingsmogelijkheden  Afspraken m.b.t. onderlinge verwachtingen > Resultaten  Overzicht sterke punten en verbeterpunten organisatie  Benoeming verantwoordelijkheden 2

Programma Opening (14:00 uur)  Inleiding bestuurder  Voorstellen 2. Het DAPPR Samenspel  Uitleg Spel  Casus deel 1 & deel 2 3. Bespreking & reflectie  Inventarisatie en presentatie plus- en verbeterpunten  Benoeming verantwoordelijkheden 4. Afsluiting (17:00 uur)  Reflectie door bestuurder/directeur  Evaluatie 3

DAPPR: samen tegen agressie 4 Zelftest Persoonlijke Agressie- hantering E-learning Info over: Verwerken Beleid VPT DAPPR Samenspel Uitslag en Persoonlijk Advies Certificaat APP

Voorstellen In 1 minuut: > Je naam > Je functie > Wanneer ben je zelf voor het laatst boos geweest? 5

DAPPR Samenspel: uitleg > Casus over agressie > 4 tafels: vier rollen in de organisatie die met agressie(hantering) te maken hebben > Bespreek de casus aan je tafel. Leef je zoveel mogelijk in de rol in.  Voorzitter: koppelt plenair terug > Plenaire bespreking: terugkoppeling en reacties 6

DAPPR Samenspel: casus deel 1 7 Medewerker  Wat zou je doen en waarom? Overige tafels  Let op: in praktijk heb je deze informatie niet!  zou je deze informatie wel willen hebben en zo ja, waarom? En op welk moment?  Wat kan de oorzaak zijn dat je de informatie niet krijgt?  Zo nee, waarom wil je deze informatie niet? Welke informatie omtrent deze gebeurtenis zou wel nuttig kunnen zijn voor jou?

Effectief Samenspel Duidelijke afspraken over:  Preventieve maatregelen  Reageren op een voorval  Zorgvuldige afhandeling en nazorg Hierbij moet voor de betrokkenen helder zijn:  Wie doet wat? Zijn rollen en taken duidelijk?  Wat verwacht je van elkaar? Is dit voor iedereen helder? Weten de juiste mensen elkaar op het juiste moment te vinden?  Hoe lopen de informatiestromen en wordt er tijdig door- en teruggekoppeld? 8

Interactie tussen vijf ‘’spelers’’ 9

Inventarisatie sterke- & verbeterpunten > Iedere tafel inventariseert (10 min):  Vanuit ‘tafel-rol’  3 belangrijkste sterke punten, inclusief verantwoordelijke in de organisatie  1 punt per groene post-it, 3 post-its per groep  3 belangrijkste verbeterpunten, inclusief belangrijkste verantwoordelijke  1 punt per gele post-it, 3 post-its per groep > Voorzitters:  Presenteren na 10 minuten de post-its van de groep 10

Verantwoordelijkheden? > Welke verbeterpunten liggen bij wie? 11

DAPPR: samen tegen agressie 12 Zelftest Persoonlijke Agressie- hantering E-learning Info over: Verwerken Beleid VPT DAPPR Samenspel Uitslag en Persoonlijk Advies Certificaat APP

DAPPR Samenspel 13