Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 4 29 februari 2016.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Opwarmer : zoek de 5 verschillen
Advertisements

Ochtend Presentatie - docenten Welkom terug! Hoe ging de uitvoering van de PvB? Wie heeft dit allemaal gedaan en wat waren de ervaringen?
(Loopbaan)coaching In de bouw.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
Congres Appreciative Inquiry
Stagebegeleiding Bijeenkomst 3 Blok 2.
Over erkenning geven en Luisteren,Samenvatten,Doorvragen
Welkom in L22 ! SLB 2 L22 Bijeenkomst 1 Stefan Schuur.
SLB2 K21 Bijeenkomst 1 Marjan Koerselman.
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Onze doelen en visie in beeld
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Start flp 3 Functioneringsgesprek
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
Coaching week Rotterdam Academy.
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Gespreksvaardig-heden
VVR302 SLC42R3 Marcel de Voogd 8 februari  Opdracht(en)  Ieder blok een gesprek: (planning einde van deze bijeenkomst)  Procesadvisering  Onderhandelen.
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
Praktijkervaring & Reflectie
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Med.hro.nl/schpa.  CS8VooY&feature=related CS8VooY&feature=related.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Motiverende gespreksvoering Irina Nojoredjo. Wat gaan we doen?  Video’s bekijken van elkaar en feedback geven  Eigen voortgang  Regisseurs  Focus.
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Communicatie Les 3 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 12 Hafida El- Gharbaoui.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
Keuzethema: differentiatie
KEUZETHEMA: DIFFERENTIATIE Bijeenkomst
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.4 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel Thema: Begeleiden van activerende didactiek en.
Een werkvorm om actief en concreet tot participatie te komen
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 3 22 februari 2016.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
KEUZETHEMA: DIFFERENTIATIE Bijeenkomst
Assessorentraining 2 Hannah Wielenga maart 2016.
SLB2 BIJEENKOMST 1 Stefan Schuur. Agenda bijeenkomst 1  Kennismaken met SLB-er  Kennismaken met elkaar  Afspraken maken  Groepsfoto maken.
Hannah Wielenga januari 2017
Training 3 Kennis van programma van de student en kunnen werken met de instrumenten (bv. werken met leerwerkplan, rubric, evaluatieformulier), Binnen verschillende.
Onderzoek In Onderwijs – groep bèta
Het loopbaangesprek.
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Vervolgtraining masters 2017
Keuzethema: differentiatie
VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T
Coachtraining DOEN?! Dag 3
Coachtraining DOEN?! DAG 2
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Gesprekstechnieken Les 3.
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Leidinggeven Communicatie.
Jij als werkplekbegeleider!
Intervisie.
Jij als werkplekbegeleider!
Schrijven Zakelijke brief: les 4.
Loopbaan en burgerschap les 3
E health, Domotica en E-learning
gesprekstechnieken Les 2
Coaching.
Transcript van de presentatie:

Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 4 29 februari 2016

To do: Doelen bijeenkomst en onderbouwing Eén onderzoeksvraag klassikaal bespreken In heterogene groepen Peerfeedback op onderzoeksplannen In gekozen groepen oefenen en verdiepen van coachcompetenties Individuele reflectie op werkwijze en leeropbrengst Plenaire terugkoppeling en afsluiting

Doelen bijeenkomst Aan het eind van de bijeenkomst hebben studenten met docenten klassikaal één onderzoeksvraag besproken. De student heeft aan het eind van de bijeenkomst feedback gekregen van andere studenten op zijn/haar onderzoeksplan. De student heeft aan het eind van de bijeenkomst feedback gegeven op het onderzoeksplan van minimaal één andere student.

Vervolg doelen De student oefent en ontwikkelt tijdens bijeenkomst de coachcompetenties :  Reflecteren  Coachen  Samenwerken  Leerproces sturen Dit ondermeer in de vorm van samenwerkend leren in verschillend samengestelde subgroepen

Klassikale bespreking onderzoeksvraag met deelvragen

Aan de slag met onderzoeksplan Ingedeelde groepen zoeken elkaar op Gebruik evt. Het boek van Slooter Stel elkaar coachvragen! Zorg dat je van rollen wisselt: gespreksleider, tijdbewaker, bewaker van de open en in reflectie brengende coachvragen Zorg dat je aantekeningen maakt tijdens je rol: wat is jouw bijdrage? Wat is voor jou je leeropbrengst

Groepen Groep 1Groep 2Groep 3Groep 4Groep 5Groep 6 LotteElleRuudJanna Tim Huub MiguelMerveBilalNiels S. Guido Maaike Burak Niels A.LiekeLauraLennartPieter Elvy Maarten

Aan de slag met onderzoeksplan Ingedeelde groepen zoeken elkaar op Gebruik evt. het boek van Slooter & je coachvragen Stel elkaar coachvragen! Zorg dat je van rollen wisselt: gespreksleider, tijdbewaker, bewaker van de open en in reflectie brengende coachvragen Zorg dat je aantekeningen maakt tijdens je rol: wat is jouw bijdrage? Wat is voor jou je leeropbrengst

Korte pauze (5 min)

Coachcompetenties Gebruik je nulmeting Bevraag elkaar op de drie kenmerken die je als hoogst gekwalificeerd hebt. Denk aan vragen als - Waarom heb je jezelf dit cijfer gegeven? - Waarom ben je daar goed in? - Geef eens een voorbeeld? - Hoe heb je dit geleerd? - Gebruik evt. pag. 133 uit Slooter. Indeling groepen:

Coach competenties Formuleer voor jezelf tenminste 2 leerdoelen die vanuit je gesprek net naar boven zijn gekomen Formuleer SMART

Plenaire terugkoppeling Reflecteer op  de werkvormen,  het samenwerken: jouw rollen in de twee groepen  de rol van de groep: wat waren de verschillen tussen de twee groepen?  Wat is voor jou leerproces bevorderend geweest? Wat is jouw leeropbrengst van deze bijeenkomst?

Luisteren - sponsopdracht Vorm twee kringen: één binnenkring en één buitenkring. Drie rondes Denk aan: LSD, ANNA, NIVEA, OMA (thuislaten)

Luisteren - sponsopdracht Ronde 1 - Student A noemt, onderbouwt eigen coachvaardigheid aan de hand van de nulmeting waar hij/zij goed in is en geeft voorbeelden hierbij. Student B luistert alleen en geeft non-verbale feedback. Ronde 2 - Student B vat samen en geeft terug. Ronde 3 - Student A reageert op samenvatting. - Student B kan eventueel coachende vragen stellen om student A in reflectie te krijgen over eigen coachkwaliteiten.

Hoe ziet de aankomende tijd eruit? Literatuuronderzoek & data verzamelen Interventie kiezen - Gebruik de dia op de Wiki - Let op! Het gaat er om dat jij je vaardigheden traint. Interventie uitvoeren Data verzamelen Onderzoeksverslag incl. reflectie schrijven

Hoe ziet de aankomende tijd er uit? Je krijgt een Go/no-go. Go: - je hoeft je onderzoeksplan niet opnieuw in te leveren No-go: - Je moet je onderzoeksplan opnieuw inleveren via de mail én de Dropbox. - Eventueel kan je gevraagd worden voor een coachgesprek.

Voor de volgende bijeenkomst: Kijk op de Wiki voor de voorbereiding van bijeenkomst 5