Evaluatie werkplekleren ’14-’15 OKTOBER 2015 Inhoud  Het doel van de evaluatie  Het rapport: de respondenten  Het rapport: de vragen  Opbouw enquête.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
OVER APPELS EN PEREN OF: Hoe vergelijken we het onvergelijkbare? Bijdrage DAIR-seminar, Frank Steenkamp (HOP/Choice, Leiden)
Advertisements

KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK PM BELASTINGADVISEURS
In 48 uur de wereld rond De integrale organisatiediagnose in 48 uur
In 48 uur de wereld rond De integrale organisatiediagnose in 48 uur
PAVO Proces-Analyse, -Verbetering en -Ontwikkeling met de internet-werkomgeving van Helder & De Witte.
Het Toverbos, opleidingsaanbod.. Toelichting ‘Het Toverbos’ binnen de opleiding: • Onderzoekstraject • Feedback studenten • Proeftraject • Ideaal traject.
Opleidingsinfrastructuur
Melden verzuim en voortijdig schoolverlaten. Waarom onderzoek Lissabondoelstelling terugdringen aantal jongeren zonder startkwalificatie Verkennend onderzoek.
Structuur secundair onderwijs
E-portfolio NL Een Leven Lang Leren René Schreurs & Yvonne Kremers
INFOSESSIE STAGE & STAGEREGISTRATIE
B egeleider E inddoel R elatie E venwicht N iente respons…. 5 Slapeloze nachten Hoe ruim ik de beren op?
eGovernment in Vlaamse gemeenten
Handout Workshop Opleiden in de school, Velon congres 2008
1 Veiligheid vervoer gevaarlijke stoffen over de weg: verkennende studie naar verbetermogelijkheden Platform transportveiligheid Nils Rosmuller.
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
Verpleegkundige in de GGZ… echt (niet) voor mij ?! Hanneke Hoekstra 26 mei 2008.
Verlengde leertijd zoals zomerscholen/vakantiescholen Ton Klein 6 december 2012.
Wie beslist wat? 10 9 Wie beslist wat?
Optimaliseren van het leraar-zijn in het eerste leerjaar Project binnen Expertisenetwerk Pool West & Oost School of Education.
Problems are our friends, (problems are inevitable, you can’t learn without them) (Michael Fullan)
Marco Koopal senior medewerker callcenter. Start callcenter 1 januari 2006 Dankzij projectgroep goede start. –Facilitaire behoeften –Interviews met vakafdelingen.
Resultaten BPV-evaluatie
Project: Vrijwilligerswerk onder studenten Honoursprogramma Hogeschool Leiden
De Eigen Wijze eEn andere manier van werken
Gelijkekansen- en diversiteitsplannen 2007 Overzicht Commissie Emancipatiezaken 25 september 2007.
Dat zouden we vaker moeten doen…
Cursus man review medische laboratoria 2004 De management review Cursus voor het succesvol uitvoeren van de management review G. De Schrijver M.D., Ph.D.
VOORLICHTING t.b.v. studenten ILS-HAN Werkplekleren
Kwantitatief onderzoek
Kwaliteitszorg…. U een zorg?
Opleidings- en begeleidingstraject organisatiebeheersing door PIVO
De Remo-website Resultaten van de enquête naar omvang, type en aspecten van beheer en wensen voor ontwikkeling.
1 WG Europass Certificaatsupplement 23/03/2012, Networking the networks Anneke Vanden Bulcke.
Ouderbetrokkenheid vergroten in de thuissituatie.
25 februari 2011 Miet Gobert & Katrien Verbouw Gemeente Knokke-Heist.
Opleiden in des chool, netwerk De Kempel, januari 2004 OPLEIDEN IN DE SCHOOL bedreigingen kansen.
Nationale Studenten Enquête (NSE)
Presentatie audit SDV Inhoud handleiding audit. Presentatie audit SDV Vorm: De opleiding maakt een portfolio waarin zij laat zien dat ze voldoet aan de.
Audit SDV. Wat is een audit? Waarom een audit? Hoe werkt een audit?
Startcollege B2 Psychologie
Interne (en externe) correctie bb- en kb-flex
Relatie tussen het PI en bedrijven Anne van Opijnen (2015)
Advies: werkplekleren Creativiteit en passie in het leerproces B3_Monsecour_Emmely_IV_Stap2 N
Wjk.
Opbouw van de enquête 1. Tevredenheid over bureau extern en het raadplegen van de website van bureau extern 2. De start van het werkplekleren op de school.
Webinar 18 februari 2016 Hoe gebruikt u de gemeentelijke monitor Sociaal Domein?
RESULTATEN VAN DE BEHOEFTENANALYSE E VALUATIE DOOR J OACHIM M AACK Internet - (g)een rechteloze ruimte. Opvoeden en leren dankzij een App voor gegevensbescherming.
Onderzoek levenslang leren Klankbordgroep 1 december 2009 Onderzoek in opdracht van:
Masterclass onderwijstijdverlenging (OTV) voor beginners Ton Klein (Oberon) Hanny Voskuylen (pl. Zomerschool Leeuwarden) Bodes Kroes (Gemeente Leeuwarden)
Sociale vaardigheden leren door buitensport. 1. Inleiding 2. Buitensportactiviteiten 3. Theoretische achtergrond 4. Inschrijvingsprocedure 5. Trainingsbijeenkomsten.
Naar een professionele communicatie cultuur en profilering van de school.
Wijkplannen: het samenspel in de wijk. Historie September 2014: eerste besluit vorm en inhoud wijkplannen Maart 2015: eerste concept in college Mei 2015:
OSR onderzoek Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten.
Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten
Bureau Arbitrage Antwerpen
Presentatie EduCheck SOML
Vragenlijst KEI vrijdag 13 januari 2017.
Met de SETQ in actie Naam workshopleider.
Externe tevredenheids-enquête 2017 Resultaten
Titel Quiz Deze quiz heeft 4 onderwerpen met elk 4 vragen. Er zijn dus in totaal 16 vragen. Je moet de vragen per thema op volgorde beantwoorden. Je begint.
xxxxxxxxxxxxxxx Reindert Westrik Tjitske Cazemier
Onderzoek ‘peuterwerk in achterstandswijken’
Bijeenkomst in Gastel 28 mei Bijeenkomst in Gastel 28 mei 2018.
Monitoren Kwaliteit van opleiden
School voor wetenschap en techniek
Sleutelen aan doorstroom Werkmmaat
Sterke vrouwen opleiden
EnergieOnderzoek en Innovatie
Monitoring Vooral om van te leren.
Transcript van de presentatie:

Evaluatie werkplekleren ’14-’15 OKTOBER 2015

Inhoud  Het doel van de evaluatie  Het rapport: de respondenten  Het rapport: de vragen  Opbouw enquête  Wie heeft welke vragen beantwoord?  Het rapport: wat zegt het?  Het rapport: hoe nu verder?  Meer informatie

Het doel van de evaluatie  Alle scholen die via Bureau Extern stages aanbieden worden geëvalueerd. Dit geeft inzicht in:  de ontwikkelingen (stijging/daling) per thema over de jaren heen.  de resultaten voor opleidings-, samenwerkings- en stagescholen.  de resultaten per instituut.  de resultaten voor voltijd en deeltijd.  de resultaten per type stage/leerjaar.  de resultaten per school/opleidingsteam.

Het doel van de evaluatie  Dit niet met als doel om een ranking te creëren…  …maar met als doel om de sterke punten en verbeterpunten inzichtelijk te maken, te monitoren of verbeteracties tot verbetering leiden

Het rapport – de respondenten  Respondenten  Groepen  Enquetes compleet

Het rapport – respons op de vragen