De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoe werkgevers benaderen? Overtuigen met USP’s of samen op zoek gaan naar de UBR? Handvaten en tips bij doorstroom voor sociale ondernemers en trajectbegeleiders.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoe werkgevers benaderen? Overtuigen met USP’s of samen op zoek gaan naar de UBR? Handvaten en tips bij doorstroom voor sociale ondernemers en trajectbegeleiders."— Transcript van de presentatie:

1 Hoe werkgevers benaderen? Overtuigen met USP’s of samen op zoek gaan naar de UBR? Handvaten en tips bij doorstroom voor sociale ondernemers en trajectbegeleiders Bart Moens Freelance expert arbeidsmarktbeleid #SamenStromen

2 © Bart Moens

3 Overtuigen met USP’s of samen op zoek gaan naar de UBR? Hoe werkgevers benaderen? © Bart Moens

4

5

6 MIDDELEN  DWN aan het werk helpen én houden DWN aan het werk helpen, maar niet persé houden Missie: Ander verdienmodel: enclave, eigen vennootschap,… DWN laten doorstromen naar het NEC Financiële rentabiliteit en bedrijfsmatigheid (nieuwe activiteiten, extra inkomsten verwerven,…) In-, door- en uitstroom van DWN (klaarmaken, creëren van werk op maat, ontzorgen werkgevers,…) Opvangen  middelen door… Focus op: Werkgevers KlantenPartners Investeren in…Relaties met werkgevers om opdrachten te verwerven Samenwerking met werkgevers om vraag en aanbod te stroomlijnen WIJZIGINGEN IN BELEID (cfr. maatwerkdecreet) © Bart Moens

7

8

9 De werkzoekende?

10 250€ © Bart Moens

11 1.Er is geen probleem (wel latent aanwezig) 2.Bewustwording van het probleem, er is nog geen oplossing 3.De klant ontwikkelt een visie op de oplossing 4.De klant zoekt een leverancier 5.De aankoop/investering geschiedt! Why me? © Bart Moens

12 De werkgever!

13 1.Er is geen probleem (wel latent aanwezig) 2.Bewustwording van het probleem, er is nog geen oplossing 3.De klant ontwikkelt een visie op de oplossing 4.De klant zoekt een leverancier 5.De aankoop/investering geschiedt! Why change ? Why me? Bewustwordingsproces © Bart Moens

14

15 Werkgevers benaderen vanuit hun noden vraagt …? © Bart Moens

16

17

18

19

20 “Als je als bemiddelaar de noden van de werkgever kent, kan je hierop inspelen door een aantal oplossingen aan te reiken, wat fundamenteel verschillend is van het opdringen van werkzoekenden aan een werkgever.” Bron: CWI (2007), Vacatures in Nederland, de vacaturewerking en personeelswerving in beeld, CWI, Amsterdam 17 © Bart Moens

21 Vragen stellen om de noden van de werkgever… 1.… te identificeren, 2.… te expliciteren, 3.… te vergroten, 4.… urgent te maken en vervolgens … © Bart Moens … samen te bouwen aan een antwoord hierop!

22 © Bart Moens

23

24 Werkgevers op een juiste manier benaderen is één ding, maar niet voldoende! Wees zo veel mogelijk werkgeversgericht: Richt het aanbod van de organisatie zo optimaal mogelijk op de vraag van werkgevers Wees klantgericht (betrouwbaar, snel, tijdig, oplossingsgericht) Wees niet alleen extern, maar ook intern klantgericht © Bart Moens

25 Meer weten? Bart Moens Freelance expert arbeidsmarkt bart@hrm-en-diversiteit.be +32 468 12 06 08 www.werkgeversbenadering.be © Bart Moens


Download ppt "Hoe werkgevers benaderen? Overtuigen met USP’s of samen op zoek gaan naar de UBR? Handvaten en tips bij doorstroom voor sociale ondernemers en trajectbegeleiders."

Verwante presentaties


Ads door Google