De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoe bereiken we Stadse Alleseters?. Kenmerken Stadse Alleseter -25- 45 jaar -Vrije tijd : uit eten, winkelen, terras, bioscoop -Zijn oververtegenwoordigd.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoe bereiken we Stadse Alleseters?. Kenmerken Stadse Alleseter -25- 45 jaar -Vrije tijd : uit eten, winkelen, terras, bioscoop -Zijn oververtegenwoordigd."— Transcript van de presentatie:

1 Hoe bereiken we Stadse Alleseters?

2 Kenmerken Stadse Alleseter jaar -Vrije tijd : uit eten, winkelen, terras, bioscoop -Zijn oververtegenwoordigd bij bezoek musea (+8%) -Gaan graag naar Cinerama, Bird, Ned. Fotomuseum, Kunsthal, Boijmans het Nieuwe Instituut -Media: buitenreclame, flyers, uitagenda site en magazine, vrienden en sociale media. Aanvullend uit kwalitatief onderzoek -Bijzondere locaties, sfeer belangrijk -Beperkende agenda -Sociale motieven veelvoorkomend -Extra’s zoals café om de hoek gewaardeerd -Dagprogramma gewaardeerd

3 Trends publiek en Stadse Alleseters -Publiek blijft op zoek naar een totaalbeleving -Digitale wereld vergemakkelijkt interactie met publiek -Overgang van schrift- naar beeldcultuur -Publiek kiest divers aanbod dat bij hen past -Keuzestress versus keuzevrijheid

4 Ervaring vanuit RF en Uitagenda 1/3 -Doelstellingen SMART maken en denken aan en de branding van je merk en bezoekers naar website genereren. (maak doelstellingen qua bereik op FB) -Met campagne inspelen op actualiteit (voorbeeld festival shirt ontwerp campagne) Bij musea kan dit zijn de laatste weken dat top expo’s te zien zijn. -Verzin creatieve manieren om je campagne verder uit te zetten. (bij onze t- shirt ontwerp actie hebben we een jury samengesteld met grote achterban). -Bij RF en UR werkt adverteren met carrousel advertenties op Facebook erg goed. (gebruik vooral beeld met mensen en gezichten) -Denk ook aan de Engelstalige SA, ook met FB advertenties en blogs (internationale studenten, expats).

5 Ervaring vanuit RF en Uitagenda 2/3 -Campagnes waarin mensen hun creativiteit kwijt kunnen werken goed (ontwerp wedstrijden, ik wil poster campagne invullen, six word stories bedenken) Voor de musea: bedenk de museumnacht button, maak een ontwerp voor de online tickets etc. -Denk aan combinaties met andere instellingen, horeca etc. (Bij t-shirt actie hadden we samenwerking met Groos). Bij musea denken aan deals met andere SA favo locaties -> koop museumtickets en gratis koffie bij coffee company o.i.d.

6 Ervaring vanuit RF en Uitagenda 3/3 -Doel Festival-shirt campagne: branding Rotterdam Festivals, festivals in Rotterdam onder de aandacht brengen, traffic naar de website generen, binding met fans/volgers -SMART aantal bezoeken op de website/webshop, bereik op social media, 20 aantal inzendingen -Resultaten: Website: landingspagina 4800 pageviews, nieuws 436 pageviews, blog 373 pageviews, Youtube-filmpje 364 views Webshop bezoeken, pageviews Inzendingen van ontwerpers 26 Bestellingen: 32 Totaal bezoeken Social media : Facebookadvertenties bereik oproep: , stemronde: bestellen: Social media impact: Facebook in totaal impressies en personen bereikt (met 20 berichten), op Twitter een (maximaal) bereik van weergaven

7

8

9


Download ppt "Hoe bereiken we Stadse Alleseters?. Kenmerken Stadse Alleseter -25- 45 jaar -Vrije tijd : uit eten, winkelen, terras, bioscoop -Zijn oververtegenwoordigd."

Verwante presentaties


Ads door Google