De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

TOF Mariaschool Reutum nov 2010. Situatie mbt ICT Mariaschool Leerlingen groep 7/8 een Macbook (28) Overige en groepen 1 t/m 6 bezig met ICT-Microsoft.

Verwante presentaties


Presentatie over: "TOF Mariaschool Reutum nov 2010. Situatie mbt ICT Mariaschool Leerlingen groep 7/8 een Macbook (28) Overige en groepen 1 t/m 6 bezig met ICT-Microsoft."— Transcript van de presentatie:

1 TOF Mariaschool Reutum nov 2010

2 Situatie mbt ICT Mariaschool Leerlingen groep 7/8 een Macbook (28) Overige en groepen 1 t/m 6 bezig met ICT-Microsoft en geen laptops 24)

3 ICT visie : Onderwijskundige veranderingen Technische eisen Organisatorische aspecten Financiële consequenties

4 Onderwijskundige veranderingen Onderwijsvisie Ontwikkeling van het onderwijs Behoefte aan ICT

5 Onderwijskundige veranderingen Onderwijsvisie Ontwikkeling van het onderwijs Behoefte aan ICT Onderwijsvisie Ontwikkeling van het onderwijs

6 Onderwijskundige veranderingen Onderwijsvisie Ontwikkeling van het onderwijs Behoefte aan ICT Onderwijsvisie Ontwikkeling van het onderwijs Behoefte aan ICT Ontwikkeling van het onderwijs Onderwijsvisie

7 Onderwijsvisie Mariaschool “De (lerende) leerling centraal” “ Deze leerling moet zoveel mogelijk op eigen niveau een motiverend en toekomstgericht onderwijsprogramma worden geboden gedurende zijn schoolcarrière (Passend Onderwijs binnen BAS afspraken). De Mariaschool vindt dat bij het vormgeven van een dergelijk onderwijsprogramma de inzet van ICT een belangrijke bijdrage kan leveren.” Dit wordt verder in het schoolplan beschreven en uitgewerkt.

8 Boek Digiles Excursie Digiles Excursie Boek DigilesBoekExcursie De leerkracht is ‘regisseur’ van zijn onderwijsproces en geen ‘slaaf van de methode’. Invulling rol van de leerkracht:

9

10 Kennis en vaardigheden: Bevorderen van deskundigheid van leraren in het didactisch gebruik van ICT door:  sturing op resultaten kijkend naar uitkomsten EWS;  samenwerking: zorg dat er een ‘community of practice’ ontstaat. Leraren leren het meest van en met elkaar;  experimenteren: een planmatige aanpak is goed maar geef ook ruimte voor eigen ideeën en experimenteren;  ondersteuning: de schoolleiding kan ondersteuning bieden door faciliteiten beschikbaar te stellen.

11 Kennis en vaardigheden: Handvat: “Kennisbasis ICT” van de ADEF

12 Technische eisen Bij grootschalig gebruik: Draadloos netwerk (N-protocol) Intelligente netwerksoftware om gebruik te optimaliseren Kwalitatief zeer goede switches Liefst glasvezelverbinding naar internet

13 Organisatorische aspecten Ondersteuning van leerlingen en leerkrachten: laptopdoktoren Afspraken met leverancier over reparaties en SWAP’s Laptopprotocol voor leerlingen (en leerkrachten) Opleiding leerkrachten in didactisch en technisch gebruik ELO-gebruik als ruggegraat van de onderwijskundige organisatie Leermaterialen: boeken – digitale materialen (o.a. digilessen PO.nl in it’s Learning)

14 Keuze laptop / PC Ons adaptief onderwijs is leidend!! (Systeembeheer, ICT leerkrachten geven advies – locaties beslissen) Microsoft Apple (incl Macbook): stevige behuizing geintegreerd softwarepakket Hoge kwaliteit (betrouwbaar) Voorkeur Mariaschool APPLE laptop maar niet noodzakelijk

15 Financiën Laptops leerkrachten door school aangeschaft en eigendom school. Laptops leerlingen: binnen huidig ICT budget

16 Financiën Overige financiele zaken: School hoeft geen computers meer te kopen School kan minder investeren in netwerken en ondersteuning (systeembeheer/helpdesk) etc. Beschikbare ict budget voor kleinere school toereikend

17 Afsluitend Onderwijsvisie Ontwikkeling van het onderwijs Behoefte aan ICT Keuze voor Macbook, Ipad, pc etc

18 Handvat bij ontwikkeling Vier in Balans Plus:


Download ppt "TOF Mariaschool Reutum nov 2010. Situatie mbt ICT Mariaschool Leerlingen groep 7/8 een Macbook (28) Overige en groepen 1 t/m 6 bezig met ICT-Microsoft."

Verwante presentaties


Ads door Google