De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Sociaal-ethische competenties positieve houding – ter ondersteuning van het leren veilig – verantwoord - doelmatig Leerprocesgerichte competenties onderliggende.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Sociaal-ethische competenties positieve houding – ter ondersteuning van het leren veilig – verantwoord - doelmatig Leerprocesgerichte competenties onderliggende."— Transcript van de presentatie:

1 Sociaal-ethische competenties positieve houding – ter ondersteuning van het leren veilig – verantwoord - doelmatig Leerprocesgerichte competenties onderliggende technische instrumentele en procedurele vaardigheid communiceren van informatie voorstellen van informatie aan anderen zoeken, verwerken en bewaren van informatie zelfstandig leren met behulp van ICT oefenen met behulp van ICT creatief vormgeven met behulp van ICT De nieuwe ICT-diamant S.O. adequaat kiezen, reflecteren en bijsturen

2 Sociaal-ethische competenties De nieuwe ICT-diamant 1. De leerlingen hebben een positieve houding tegenover ICT en zijn bereid ICT te gebruiken ter ondersteuning van hun leren Kritisch-waarderend Bewust zijn van positieve en negatieve aspecten Gelijke kansen: geen discriminatie in ICT-gebruik Compenserende rol van onderwijs 2. De leerlingen gebruiken ICT op een veilige, verantwoorde en doelmatige manier Realistisch Bewustzijn van virussen, spam, schadelijke inhouden Zorg voor zichzelf en elkaar (discretie – pestgedrag …) Zorg voor eigendom van anderen Ergonomie, ecologie … herhalen, waarschuwen, afspraken & opvolgen

3 Leerprocesgerichte competenties onderliggende technische instrumentele en procedurele vaardigheid Sociaal-ethische competenties positieve houding – ter ondersteuning van het leren veilig – verantwoord - doelmatig De nieuwe ICT-diamant De leerlingen bezitten de nodige instrumentele kennis en vaardigheden om de ICT-apparatuur in relevante contexten te kunnen hanteren. NIET

4 Sociaal-ethische competenties positieve houding – ter ondersteuning van het leren veilig – verantwoord - doelmatig Leerprocesgerichte competenties onderliggende technische instrumentele en procedurele vaardigheid communiceren van informatie voorstellen van informatie aan anderen zoeken, verwerken en bewaren van informatie zelfstandig leren met behulp van ICT oefenen met behulp van ICT creatief vormgeven met behulp van ICT De nieuwe ICT-diamant

5 Sociaal-ethische competenties positieve houding – ter ondersteuning van het leren veilig – verantwoord - doelmatig Leerprocesgerichte competenties onderliggende technische instrumentele en procedurele vaardigheid zelfstandig leren met behulp van ICT oefenen met behulp van ICT De nieuwe ICT-diamant Digitips Rekenweb Freeware Hot potatoes Digitips CD Woordkasteel Tvb-Soft Software Oefenpakketten bij de methode 3. De leerlingen kunnen zelfstandig oefenen met behulp van ICT 4. De leerlingen kunnen zelfstandig leren met behulp van ICT

6 Sociaal-ethische competenties positieve houding – ter ondersteuning van het leren veilig – verantwoord - doelmatig Leerprocesgerichte competenties communiceren van informatie voorstellen van informatie aan anderen zoeken, verwerken en bewaren van informatie zelfstandig leren met behulp van ICT oefenen met behulp van ICT creatief vormgeven met behulp van ICT De nieuwe ICT-diamant 5. De leerlingen kunnen ICT gebruiken om eigen ideeën creatief vorm te geven. onderliggende technische instrumentele en procedurele vaardigheid

7 Sociaal-ethische competenties positieve houding – ter ondersteuning van het leren veilig – verantwoord - doelmatig Leerprocesgerichte competenties communiceren van informatie voorstellen van informatie aan anderen zoeken, verwerken en bewaren van informatie zelfstandig leren met behulp van ICT oefenen met behulp van ICT creatief vormgeven met behulp van ICT De nieuwe ICT-diamant 6. De leerlingen kunnen met behulp van ICT voor hen bestemde digitale informatie opzoeken, verwerken en bewaren onderliggende technische instrumentele en procedurele vaardigheid

8 voorstellen van informatie aan anderen De nieuwe ICT-diamant Leerprocesgerichte competenties • presentatie maken - verzamelen + opnemen film/geluid - ordenen + selecteren - presentatie bepalen & bewaren • voorstelling geven • foto • muziekfragment • presentatie zoeken, verwerken en bewaren van informatie • voorstelling brengen creatief vormgeven met behulp van ICT

9 Leerprocesgerichte competenties De nieuwe ICT-diamant communiceren van informatie Informatie vragen en geven aan - leeftijdsgenoten - ouders, leerkrachten - publieke en openbare instanties Via - - chat - blog - forum

10 Sociaal-ethische competenties positieve houding – ter ondersteuning van het leren veilig – verantwoord - doelmatig Leerprocesgerichte competenties onderliggende technische instrumentele en procedurele vaardigheid communiceren van informatie voorstellen van informatie aan anderen zoeken, verwerken en bewaren van informatie zelfstandig leren met behulp van ICT oefenen met behulp van ICT creatief vormgeven met behulp van ICT De nieuwe ICT-diamant Einde van de voorstelling


Download ppt "Sociaal-ethische competenties positieve houding – ter ondersteuning van het leren veilig – verantwoord - doelmatig Leerprocesgerichte competenties onderliggende."

Verwante presentaties


Ads door Google