De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Anamarija Rukavina DreamDiscoverDo.  Waarom?  Onderzoek.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Anamarija Rukavina DreamDiscoverDo.  Waarom?  Onderzoek."— Transcript van de presentatie:

1 Anamarija Rukavina DreamDiscoverDo

2  Waarom?  Onderzoek

3  Wat is merkpositionering?  Wat zijn archetypes?  Hoezo kunnen archetypes effect hebben op de merkpositionering?  Hoe kan Converse bepalen welke archetype toe te passen? Hoe kan Converse door middel van een archetype de merkpositionering verbeteren?

4  Vaststellen  Versterken  Onthouden  Onderscheiden  Vertrouwen Wat is merkpositionering?

5 Converse  Universeel  Jong  Alternatief  Alledaags leven https://www.youtube.com/watch?v=25fkGkMpb1s

6 Nike  Inspireren  Atleet  Ambitieus  Held https://www.youtube.com/watch?v=FAcq_jvmXDo

7 Wat zijn archetypes?  ‘Een origineel patroon’  Carl Gustav Jung  Onbewuste van de mens  Ambities  12 archetypes

8 12 archetypes

9 Hofnar  De grapjas  “Je leeft maar één keer!”  Ontspannen

10 Ontdekker  Individueel  Nieuwsgierig  Verbeteren

11 Verleider  Op zoek naar ware liefde  Passie  Spel van de verleiding

12 Onschuldige  Paradijs  Vertrouwen  Hoop

13 Wijze  Waarheid ontdekken  Informatie  Experts

14 Rebel  Behoefte aan vrijheid  Vervreemd van de maatschappij  “Bad” zijn

15 Held  De wereld verbeteren  Ambitieus  Uitdagingen

16  Controle  Innovatie  Creatief en origineel Schepper

17 Leider  Verantwoordelijkheid  Controle  Orde, structuur en veiligheid

18 Beschermer  Zorgen voor een ander  Gewaardeerd worden  Veilig en thuis voelen

19 De gewone mens  Onopvallend  Gelijkheid  Realistisch

20 Nike  Inspireren  Ambitieus  Just do it!  Emotionele marketing

21 Hoezo kunnen archetypes effect hebben op de merkpositionering?  Basis van het merk helder krijgen  Herkenning  Keuzes  Behoeftes vervullen van de consument

22 Hoe kan Converse bepalen welke archetype toe te passen?  De ziel van het merk  De boodschap van het merk  Concurrentie voordeel  Weet wie je consument is

23 Ziel  Waarom is het merk gevormd?  Wat waren de kernwaarden bij het oprichten van het merk?  Hoe voelen consumenten zich bij het merk?  Hoe onderscheidt het merk zich ten opzichte van de concurrentie?

24 Boodschap  Is het merk bruikbaar?  Gebruikt de consument exclusief jouw merk?  Hecht de consument veel waarde aan het merk?

25 Concurrentie voordeel  Welke merken maken ook gebruik van een archetype?  Op welk niveau uiten concurrenten hun archetype?  Hoeveel verschillende archetypes worden gebruikt binnen dezelfde sector?  Kan er gebruik worden gemaakt van een ander archetype binnen de sector?

26 Consument  Wat zijn de belangrijkste behoeftes die vervult moeten worden?  Welke behoeftes worden er niet vervult en kan jouw merk ze wel vervullen?  Sluit het gekozen archetype hier bij aan?

27 Conclusie  Converse positioneert zich op verschillende manieren  Vergelijking  Vertrouwen  Hofnar  Eén identiteit

28 Vragen?


Download ppt "Anamarija Rukavina DreamDiscoverDo.  Waarom?  Onderzoek."

Verwante presentaties


Ads door Google