De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Scripting 4 designers aftrap theo arthur bennis

Verwante presentaties


Presentatie over: "Scripting 4 designers aftrap theo arthur bennis"— Transcript van de presentatie:

1 scripting 4 designers aftrap theo arthur bennis

2 missie doel: beter designer door programmeren dus niet een mini-informaticus doelgroep: studenten uit C-propedeuse, met of zonder voorkennis studenten uit andere opleidingen: gaat goed, is leuk! focus: nieuwe dingen leren, ontwerpen met wat je kan succes = hard werken, leuke dingen doen

3 opzet BP: Basistraining Programmeren (6wk) individueel MP: Multimedia Platforms (5wk) in teams van 2 of 3 loopt door in week 9 en 10! EE: Exploreren en Experimenteren (8wk) in teams van 5 of 6

4 basistraining programmeren onderwerpen: datatypes, controlestructuren, variabelen, rekenen, functies, parameters, returnwaarden, gebruik van OO principes begrijpen: in je hoofd de executie van eenvoudige code na kunnen spelen, in je hoofd een beeld hebben van de datastructuur die eenvoudige code mogelijk maakt, waarom werkt m’n programma anders dan bedoeld?

5 wat gaan we doen twee programmeertalen: Arduino en Javascript eigenlijk 3: aan het eind nog een stuk PHP Arduino: microcontroller voor interactieve voorwerpen/kunst/ installaties simpel computertje, simpele taal, geen “runtime environment” Javascript: populaire web-taal heel anders dan Arduino verschillen en overeenkomsten: we zullen de talen veel met elkaar vergelijken om een basis te leggen voor het aanleren van andere talen.

6 flipped thuis: lessen bekijken en opdrachten doen via site s4d.tezzt.nl huiswerk stuur je in voordat de les begint in de lessen: vooral huiswerkbesprekingen discussies over de stof, naar aanleiding van jullie werk ‘kleine’ opdrachten: in tegenstelling tot MP en EE docentgestuurd, legt basis voor MP en EE deal: je mag je eigen projecten kiezen, als je… …eerst een paar weken doet-wat-de-meester-zegt

7 toetsing geen vaste ‘lat’ waar je overheen moet springen verschillen in voorkennis (en talent) zijn te groot groei: iedereen moet zichzelf (veel) beter maken dus ook degenen met voorkennis indicatoren: gaan over leerproces en reflectie vakinhoudelijke criteria worden per persoon of groep besloten reflectie: dat moeten we slimmer doen dan TVR of reflectieverslagen op het einde lichtgewicht, fijnmazig, toekomstgericht

8 reflectie, wat willen we zien? dat je hard werkt: 50% van beter worden programmeren in net piano spelen: talent helpt, oefening is noodzakelijk dat je zinvol leert: sta regelmatig stil bij je leer-aanpak, en stel ‘m bij de andere 50% van beter worden dat je inzicht geeft: in inhoud en proces van het leren betekenisvolle teksten, geen vage onzin of slap gelul

9 hoe doen we dat? antwoorden: op opgaven van huiswerk en, anders heeft de les geen zin tweets: tijdens maken van huiswerk om het half uur willen we een korte indicatie van wat je bezighoudt op dat moment reflectieopdrachten: de beroemde ‘sandwich of happiness’ daar beginnen we over een paar weken mee voldoende: bij BP wordt je beoordeeld op huiswerk en tweets bij projecten op tweets, SOH, werk en presentatie

10 waarom tweets daarom: om inzicht te krijgen in leerproces we hopen een ‘stream of consciousness’ te zien, dus maak er veel ingredienten: voor reflectie om er voor te zorgen dat reflectie ergens over gaat compact: 140 karakters voorkomt dat je het ‘mooi’ moet opschrijven ook leuk: huiswerk wordt wat minder eenzaam niet leuk? over twee weken ben is iedereen dit gewend

11 sandwich of happiness later: aan het einde van de basistraining en gedurende de projecten iedere week: drie vragen beantwoorden over wat jezelf gedaan hebt: waarover ben ik tevreden? wat moet echt nooit meer zo? hoe laat ik de komende week nog beter gaan? omvang: half of heel a4-tje

12 MP demo


Download ppt "Scripting 4 designers aftrap theo arthur bennis"

Verwante presentaties


Ads door Google