De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Sociale marketing Diëtist 2.0, inspiratie voor een marktgerichte aanpak Nederlands Vereniging van Diëtisten, 1 nov 2011 Jacqueline Vink, Evelyne Meynen,Yardeen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Sociale marketing Diëtist 2.0, inspiratie voor een marktgerichte aanpak Nederlands Vereniging van Diëtisten, 1 nov 2011 Jacqueline Vink, Evelyne Meynen,Yardeen."— Transcript van de presentatie:

1 Sociale marketing Diëtist 2.0, inspiratie voor een marktgerichte aanpak Nederlands Vereniging van Diëtisten, 1 nov 2011 Jacqueline Vink, Evelyne Meynen,Yardeen Roos

2 Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 2

3 Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 3 3 Hoe verkoop je jezelf?!?

4 Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 4

5 Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 5 Beeld gezondheidsvoorlichting Eet 2 ons groenten en 2 stuks fruit Laat je auto staan Beweeg elke dag 30 minuten Drink voldoende Eet voldoende vezels Matig je alcoholgebruik Stop met roken Gebruik goede vetten

6 Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 6 Key-elementen Sociale Marketing Onderzoek: kruip in huid van doelgroep Wie is je doelgroep? Wat zijn barrières, motivatoren? Waar is de doelgroep op aanspreekbaar (insights) ? Beleid: verleiding van de doelgroep Uiteindelijk wil je één ding: dat je doelgroep tot actie komt Verleid je doelgroep gebruik makend van marketingmix: Product, Plaats, Promotie, Prijs, Partners Blijf nauw betrokken, stuur bij waar nodig Denk als de doelgroep Denk als een marketeer Heb LEF!

7 Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 7 Waar loopt de doelgroep warm voor?

8 Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 8 Waar loopt de doelgroep warm voor? Fruitbeleid

9 Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 9 Waar loopt de doelgroep warm voor?

10 Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 10 Upstream Social Marketing Downstream Social Marketing

11 Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 11 _Klantoriëntatie/Marktonderzoek _Duidelijke doelstelling _Duidelijk statement _Marketing mix _Monitoren en evalueren Concrete stappen

12 Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 12 Wie zijn je stakeholders?

13 Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 13 Waar behoefte aan? Waar baalt hij / zij van? Wat houdt je stakeholders bezig?

14 Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 14 Wat heb jij te bieden? Waarmee kan jij je stakeholders helpen?

15 Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 15 Presenteer jezelf in 40 sec!

16 Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 16 Vijf concrete tips _Weet wie je bent, wat je te bieden hebt! _Weet wat je stakeholder belangrijk vindt. _Waar sluit dit op elkaar aan? _Bereid een gesprek goed voor. Kom met concrete plannen / ideeën. _Blijf positief in beeld! _Benoem gehaalde successen!

17 Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 17

18 Zeestraat AD Den Haag t Rue Belliard 199, bte 22 B-1040 Brussel t Agro Business Park PW Wageningen t


Download ppt "Sociale marketing Diëtist 2.0, inspiratie voor een marktgerichte aanpak Nederlands Vereniging van Diëtisten, 1 nov 2011 Jacqueline Vink, Evelyne Meynen,Yardeen."

Verwante presentaties


Ads door Google