De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Faculteit Economie en Management. FEM Smart Business Center Van lerende organisaties naar lerende combinaties April 2015.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Faculteit Economie en Management. FEM Smart Business Center Van lerende organisaties naar lerende combinaties April 2015."— Transcript van de presentatie:

1 Faculteit Economie en Management

2 FEM Smart Business Center Van lerende organisaties naar lerende combinaties April 2015

3 Agenda Doelstelling FEM Uitstroom FEM SBC doelgroepen Thema’s voor verbetering & innovatie Dienstenportfolio voor verbetering en innovatie Wat levert het SBC lidmaatschap en SBC partnerschap op?

4 Doelstelling FEM SBC Regionale bloei door stimulering en facilitering van brede innovatie. De hogeschool kan een grote rol spelen voor belangrijke ontwikkelingen door: - creatie van duurzame samenwerking met het werkveld én overheid om onderzoek te doen op gezamenlijke thema’s; - een bijdrage te leveren aan de vooruitgang van de organisatie en de regio op zowel economisch, maatschappelijk en technologisch gebied; - Verbeterde aansluiting onderwijsinhoud en cursusaanbod op actuele vraagstukken van organsaties;

5 Uitstroom onderzoek FEM Bron: uitkomsten HBO monitor 2011-2013  905 respondenten vanuit de FEM  396 respondenten uit het instituut BKR  257 respondenten uit het instituut FM  252 respondenten uit het instituut B&C

6 In de 7 grootste sectoren zijn 712 (79%) van de 905 studenten terecht gekomen. Uitstroom alle opleidingen FEM

7 In de 5 grootste sectoren zijn 173 (68%) van de 252 studenten terecht gekomen. Uitstroom IB&C

8 In de 5 grootste sectoren zijn 243 (65%) van de 396 studenten terecht gekomen. Uitstroom IBR

9 In de 5 grootste sectoren zijn 211 (82%) van de 257 studenten terecht gekomen. Uitstroom IFM

10 Leden in regionale clusters

11 Thema’s voor verbetering & innovatie

12 Dienstenportfolio voor verbetering en innovatie

13 Wat levert het SBC lidmaatschap op? Een netwerk van kennis ontwikkelende leden en partners; Een actieve werving onder studenten voor projecten, stages en afstudeeronderzoek; Toegang tot digitaal kennisplatform; FEM agenda voor bijwonen van relevante bijeenkomsten voor u en uw professional; Verhelderingskamer: doorlichting met uw MT van de organisatie.

14 Wat levert het SBC partnerschap op? Partners: gezamenlijke aanvraag voor subsidies voor onderzoeksprojecten; Reductie op deelname aan opleidingen, cursussen en/ of trainingen; vermelding van het partnership. – Lidmaatschapsbijdrage 2015: € 500,- euro

15 Wat levert het SBC lidmaatschap op? Een netwerk van kennis ontwikkelende leden en partners Een actieve werving onder studenten voor projecten, stages en afstudeeronderzoek Toegang tot digitaal kennisplatform FEM agenda voor bijwonen van relevante bijeenkomsten voor u en uw professional Verhelderingskamer: doorlichting met uw MT van de organisatie

16 TER KENNISMAKING: Bieden wij actieve werving van studenten voor de volgende projectopdrachten die starten vanaf September 2015.

17

18

19 Relaties, Leden, Partners en Founders van het HAN Smart Business Center Relaties: maken ter kennismaking gebruik van aangeboden projectopdrachten Leden: Maken gebruik van het diensten-portfolio van het HAN Smart Business Center Partners: Dragen inhoudelijk en financieel bij aan projecten die de maatschappelijke en economische ontwikkeling van de regio ondersteunen. Founders: Oprichters van het SBC

20 FEM Smart Business Center Samen naar succes!


Download ppt "Faculteit Economie en Management. FEM Smart Business Center Van lerende organisaties naar lerende combinaties April 2015."

Verwante presentaties


Ads door Google