De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1991216-ew-so Intermediair Management Training Electronic Commerce 2. Megatrends 8 juni 2000.

Verwante presentaties


Presentatie over: "1991216-ew-so Intermediair Management Training Electronic Commerce 2. Megatrends 8 juni 2000."— Transcript van de presentatie:

1

2 ew-so Intermediair Management Training Electronic Commerce 2. Megatrends 8 juni 2000

3 ew-so Het speelveld verandert Megatrends Nieuw speelveld Plaats en tijd zijn niet meer relevant Grenzen tussen bedrijfstakken vervagen Kerncompetenties zijn leidend Nieuwe spelers Piranha economy: the big fish gets eaten by the small fish Lage toetredingsdrempels Dis-intermediation Re-intermediation Nieuwe spelregels Drastische kostprijsverlaging Battle of the brands Het gaat om kopen - niet om verkopen

4 ew-so Moore’s Law Elke 18 maanden verdubbelt de kracht van een processor terwijl de kosten constant blijven Metcalfe’s Law Het nut van een netwerk is gelijk aan het kwadraat van het aantal gebruikers The Law of Disruption Sociale, economische en politieke systemen veranderen geleidelijk, technologische systemen veranderen exponentieel The rules of the game are changing! Piranha economy: drivers Megatrends

5 ew-so The big fish gets eaten by the smaller fish! Piranha economy: nieuwe toetreders Megatrends

6 ew-so Piranha economy: redefine the value chain Nieuwe bedrijfsconcepten Meer promotiekracht Distributie versterken Klanten binden Slagkracht vergroten LeveranciersOrganisatieDistributieKlantenProspects Megatrends

7 ew-so De piranha ontleed First mover voordeel One-to-One Gepersonaliseerde content en aanbod Outstanding Sterk merk op Internet Goedkoop Geen voorraden, minimale transactiekosten Partnering Groei door het combineren van competenties van ondernemingen Lean & mean Kleine, maar vaardige organisatie Virtuele waardeketen Nieuwe, dynamische business systems Focus ‘Stick to your concept’ Megatrends

8 ew-so Voorbeelden piranha’s Megatrends

9 ew-so

10 9 Mei 1999 Met meer dan 10 miljoen dollar omzet behorend tot de top 5 agents wereldwijd 2003 Expected turnover online travel agents $ 29 billion Sep 1996 Lancering Microsoft Expedia 1996 Joint venture met American Express voor business travel market Maart 1997 Omzet stijgt tot $ 2 million per week. Aantal bezoekers: een miljoen per maand Maart 1998 Omzet stijgt naar $ 4 miljoen per week Piranha case studies: Microsoft Expedia Megatrends

11 ew-so

12 ew-so ABN AMRO Personal advisor ABN AMRO Call Center ABN-AMRO home-net E*Trade Ƒ 165,- Ƒ 113,- Ƒ 75,- Ƒ 30,- Transactiekosten Klanten profiteren van zware prijsconcurrentie Piranha case studies: E*trade Megatrends

13 ew-so 1996 Lancering E*trade site April 16, 1998 Implementatie Virtual Franchise Concept September 10, 1998 Meer dan klanten April 22, 1998 Lancering E*trade Australia Juni 11, 1998 Lancering E*trade UK Juli 9, 1998 Lancering E*trade Korea June 3, 1998 Lancering E*trade Japan September 8, 1998 Lancering E*trade Scandinavie December 1997 Kwartaalomzet $ 51.1 million Piranha case studies: E*trade Megatrends

14 ew-so Piranha case studies: E*trade verovert Europa Megatrends

15 ew-so

16 ew-so Prism MortgageBankHeadlands MortgageGreat Western/Sierra WesternNorth American Mortgage CompanyCountrywide Bank United Commonwealth Western FinancialNationsBanc MortgageNorwest MortgageCMG Mortgage Corporation PHH Mortgage ServicesWashington Mutual BankPrincipal ResidentialWorld SavingsFlagstar 70 hypotheek leveranciers Bank United Commonwealth Bank CMG Mortgage Corp. Countrywide Flagstar Great Western/Sierra Western Headlands Mortgage NationsBanc Mortgage North American Mortgage Company Norwest Mortgage PHH Mortgage Services Principal Residential Prism Mortgage Washington Mutual Bank Western Financial World Savings Totaal producten Piranha case studies: E-loan business system Megatrends

17 ew-so Juni 1997 oprichting 4 medewerkers December 1997 Opening tweede kantoor 40 medewerkers Oktober e hypotheek online afgesloten Strategische alliantie met ImproveNet November 1997 Ondersteuning van makelaars Winnaar CommerceNet VIP Award Juli 1997 Partnership met NewRealty.com Piranha case studies: E-loan Megatrends

18 ew-so Januari 1998 Samenwerking met Yahoo Juli 1998 Internationalisatie: Samenwerking met Chinese Cyber City Maart 1998 Strategische alliantie met uitgever Homes & Land Publishing Juni 1998 Uitbreiding diensten: Second mortgages Februari medewerkers April 1998 Samenwerking met E-Trade en Lycos Mei 1998 Co-Branding The Motley Fool Augustus 1998 Invoering E-Track Piranha case studies: E-loan Megatrends

19 ew-so Snel Van rentepercentage tot aanvraag in minder dan tien minuten 24 x 7 Goedkoop ‘Bespaar 80% op de commissie!’ E-Loan slaat de ‘mortgage broker’ over Transparant In één oogopslag het aanbod van tientallen aanbieders Betere Service E-Track voor meer inzicht in proces Gratis telefonische helpdesk ( ) Pro-actieve informatieverstrekking Eenvoudig Geen vakjargon Niet gericht op verkoop, maar op educatie van de consument Power to the customer Piranha case studies: E-loan klantvoordelen Megatrends

20 ew-so Tussenpersonen  30%  70% Totale marge Piranha case studies: E-loan inkomsten Hypotheekleveranciers Megatrends

21 ew-so Tussenpersonen 250,- 0 20% Totaal 80% Korting Hypotheekleveranciers Piranha case studies: E-loan inkomsten Megatrends

22 ew-so Grenzen tussen bedrijfstakken vervagen De vraag is niet meer in welke branche je zit, maar welke waarde je kunt toevoegen voor de klant Megatrends

23 ew-so Grenzen tussen bedrijfstakken vervagen ‘Redefine the way travel is booked, put the consumer in the driver’s seat …’ Richard Barton, BU Manager Microsoft Travel Megatrends

24 ew-so Auto’s Huizen Reizen Financiën Entertainment Grenzen tussen bedrijfstakken vervagen Megatrends

25 ew-so Tussenhandel Dis-intermediation Consument Maar: Dis-intermediation mislukt! Consumenten willen geen moeite doen om producten te kopen Megatrends

26 ew-so Re-intermediation: Battle of the brands Infomediair Consument Onbekend merk Kevin Kelly: ‘Brand is the most important issue. Everything else will become commodity’. Onbekend merk Megatrends

27 ew-so Perform or disappear Perform or disappear! Transparantie van prijzen, gegevens en meningen Communities: mond-tot-mond, de meest krachtige vorm van PR Consument bepaalt eigen informatie-aanbod en -vraag (Inkoop)macht verschuift richting de consument: power to the people! Megatrends

28 ew-so

29 ew-so

30 ew-so

31 ew-so

32 ew-so

33 ew-so

34 ew-so Het bij elkaar brengen van vraag en aanbod vanuit de optiek van de klant Het verzamelen en classificeren van informatie Het faciliteren en stimuleren van communicatie naar en tussen leden Virtual communityInfomediair Portal Who gets the eyeballs? Megatrends

35 ew-so Virtual communities Megatrends: who gets the eyeballs? Definitie ‘Een virtual community is een ontmoetingsplaats op het Internet of online dienst die consumenten in staat stelt om met elkaar in contact te treden en content aan de ontmoetingsplaats toe te voegen en waar hun behoeften aan communicatie, informatie, entertainment en transacties worden vervuld’.

36 ew-so Virtual communities Momenten Trouwen Kinderen krijgen Van baan veranderen... High interest producten Auto’s Computers Vakanties... Hobby's Fietsen Reizen Uitgaan Natuur Mode... Probleem gerelateerd Gezondheid Schoonheid... Professioneel Marketing Boerderij Aandelenhandel... Gebieden Stad Land Kuststrook Regenwoud... Overtuiging Religie Milieu Mensenrechten... Fan Popgroep Sportheld Koningshuis Soap... Megatrends: who gets the eyeballs?

37 ew-so Winkel Database driven content Database marketing Community leden Leden werven Leden binden Bouwstenen  Entertainment Communicatie Informatie Transactie Virtual communities Megatrends: who gets the eyeballs?

38 ew-so

39 ew-so

40 ew-so Portals …. Yahoo! Directory AOL ISP & Content Infoseek Zoeken Kalender Chatten Nieuwsgroepen Interessegebieden Persoonlijke pagina’s Nieuws Weer Pager ICQ Fun Entertainment Classifieds Megatrends: who gets the eyeballs?

41 ew-so Portals verzamelen en classificeren informatie Portals Megatrends: who gets the eyeballs?

42 ew-so De grote portals sluiten commerciële deals met één marktpartij Portals Megatrends: who gets the eyeballs?

43 ew-so The most trusted web brands 1. Yahoo! 2. Wal-Mart 3. Netscape 4. Infoseek 5-6. Blockbuster Video and Excite 7-9. Borders, Amazon, and USA Today Dell, Internet Explorer and Lycos Portals Megatrends: who gets the eyeballs?

44 ew-so Site # unieke bezoekers in miljoenen per maand 1Yahoo32.9 2Netscape21.1 3AOL.com19.7 4Excite Network19.2 5Microsoft18.8 6Lycos/Tripod15.0 7MSN/Hotmail14.9 8GeoCities14.2 9Infoseek Walt Disney9.0 Bron: Relevant Knowledge 1998 Portals Megatrends: who gets the eyeballs?

45 ew-so Reclame-opbrengsten in miljoenen dollars Q2-97Q2-98% Change Yahoo! Excite Infoseek Netscape Comm ZDNet Portals Megatrends: who gets the eyeballs? Bron: Simba Information (november 1998)

46 ew-so Best bezochte Nederlandse sites 1. World Access/Planet Internet 2. World Online/TIP 3. Ilse 4. Publieke Omroepen 5. IDG 6. KPN 7. Veronica 8. VNU 9. Digitale Stad Amsterdam 10.De Telegraaf Portals Megatrends: who gets the eyeballs?

47 ew-so Kenmerken Verzamelen het profiel en de voorkeuren van hun klanten Handelen naar gelang de wensen van hun klanten Anticiperen op de behoeften van hun klanten Stellen de profielen beschikbaar aan producenten om hen een op maat gesneden aanbieding te laten doen De focus ligt op het initiëren en het behouden van relaties met klanten Infomediairs Megatrends: who gets the eyeballs?

48 ew-so Infomediairs Megatrends: who gets the eyeballs? Een eerste stap... 8 miljoen klanten 9 miljoen klanten Onlangs gefuseerd

49 ew-so Handelt in reistickets, hypotheken en auto’s Slaagt in één op de tien gevallen Consument is 100% leidend: ‘buyer-driven commerce’ Verhandelen meer dan 1500 tickets per dag Bemiddeling is kosteloos Reacties (indien mogelijk) binnen een uur Megatrends: who gets the eyeballs? Infomediairs

50 ew-so SD priceline.com

51 ew-so

52 ew-so Event sites Megatrends: superfocussed competition

53 ew-so Event recept Standardfunctions on welcome page Background Information Packages Forum Travel Met een ‘event recept’ een korte time to market Event sites Megatrends: superfocussed competition

54 ew-so

55 ew-so site modules wervingsmodule natuurforum werkstukinformatie dierenmodule... werkstukinformatie, informatie over dieren werkstukinformatie, informatie over dieren natuurforum en natuur- informatie dierenmodule informatie en verkoop FSC kantoormeubelen Engelstalige informatie en wervingsmodules project en wervings- modules Megatrends: partnering Microsites

56 ew-so Woensdag 6 oktober 1999: Online retailer Amazon.com today launched a wireless e-commerce service called Amazon.com Anywhere, which allows consumers to shop securely and monitor the status of auction items posted on Amazon.com Megatrends: ‘anytime, anyplace, any device’ Mobile commerce

57 work play experience toolswords games pictures friends servicessounds Cell phone palmtop inTVphone kiosk toaster pager digital radio


Download ppt "1991216-ew-so Intermediair Management Training Electronic Commerce 2. Megatrends 8 juni 2000."

Verwante presentaties


Ads door Google