De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

U wilt ROI? Echt? MAGAZINE MEDIA UPDATES 02. Definitie ROI De verhouding tussen uw investering en uw resultaat.

Verwante presentaties


Presentatie over: "U wilt ROI? Echt? MAGAZINE MEDIA UPDATES 02. Definitie ROI De verhouding tussen uw investering en uw resultaat."— Transcript van de presentatie:

1 U wilt ROI? Echt? MAGAZINE MEDIA UPDATES 02

2 Definitie ROI De verhouding tussen uw investering en uw resultaat

3 De conclusie: Magazinereclame = hoge ROI!

4 Er is waardering voor reclame en zeer weinig irritatie!

5 Magazinereclame zet aan tot actie!

6 (Te) laag budgetaandeel in de mix

7 U loopt ROI mis! Naarmate de investering in magazines toeneemt, stijgt de netto verkoop De extra verkoop die magazines genereren, overstijgt ruimschoots de daling door de lagere investering in andere media Zelfs bij verdubbeling van het budget komen magazine media niet eens in de buurt van het punt van afnemende meeropbrengst (bron: Ohal)

8 De Purchase funnel De weg van orientatie tot aankoop

9 De consumer journey

10 (bron: Media Connections)

11

12 Henkel weet het inmiddels. Spectaculaire resultaten. Voor Gliss haircare products zijn drie mediaschema’s gemodelleerd: (a) een investering van 29% van het TV-budget in magazines – dit was de gebruikelijke strategie (b) terugbrengen van het magazinebudget naar 15% van dat van TV (c) verhogen van het magazinebudget naar 65% van dat van TV Verkoopindex (bron: MEC)

13 ROI. Made in Germany.

14

15 Multimedia synergie The page and the screen nourish each other

16 1 + 1 = 3! Een tweede medium communiceert andere zaken, aanvullend op het eerste medium

17 1 + 1 = 3! Het tweede medium beïnvloedt en verrijkt het volgende contact met het eerste medium

18 Magazine media als tweede medium is effectief Magazine-advertentie versterkt communicatiekracht TV-commercial Magazines communiceren aanvullende informatie op de TV-commercial Magazines + TV-campagne is rijkere, completere communicatie Magazines + TV en/of online betekent effectievere campagne

19 Mango + Magazines = Result (bron: Atenea)

20 TV + Magazines = Result

21 Sales Effect Magazine Media sell!

22 500 campagnes in 13 landen. Een conclusie: magazinebudget omhoog.

23 Niet goed? Geld terug! Wat een zelfvertrouwen! (bron: Meredith)

24 Bondgenoten. Zelfs na verkoop! Hoger budgetaandeel van magazines leidt tot verhoging merkverbondenheid; zowel voor de lagere als de hogere budgetten (resp. +25% en +72%) Magazines hebben als enige mediumtype consistent een positieve correlatie tussen een hogere investering en hogere merkverbondenheid (bron: Mindshare, PPA)

25 Dus: wat houdt u nog tegen? De cijfers kunnen het niet zijn! (bron: Mindshare, Ohal, PPA)


Download ppt "U wilt ROI? Echt? MAGAZINE MEDIA UPDATES 02. Definitie ROI De verhouding tussen uw investering en uw resultaat."

Verwante presentaties


Ads door Google