De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Nestlé Maggi Vloeibaar Reclame Effectiviteitsonderzoek februari/maart 2000.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Nestlé Maggi Vloeibaar Reclame Effectiviteitsonderzoek februari/maart 2000."— Transcript van de presentatie:

1 Nestlé Maggi Vloeibaar Reclame Effectiviteitsonderzoek februari/maart 2000

2 JCDecaux Nederland Communicatie doelstellingen v Communiceren dat Maggi Vloeibare Jus een nieuw product is. v Communiceren dat het de eerste Vloeibare Jus in een knijpfles is. v Genereren van probeeraankopen. v Versterken van Maggi’s imago. v Overhalen van de huidige poederjus gebruikers tot het proberen van Maggi Vloeibare Jus. v Inzicht krijgen in de effectiviteit van de gebruikte media uitgedrukt in reclame- en gedragsinvloeden.

3 Publex Citymedia Onderzoek Abribus Week Televisie Media & onderzoekschema 12

4 JCDecaux Nederland Onderzoeksopzet v Het onderzoek werd uitgevoerd in drie fases: Pre campaign(0-meting) Post TV campaign(1-meting) Post campaign(2-meting) v Een TV campagne van vijf weken gevolgd door een Abribus campagne van één week. v Voor de Abribus campagne werd er gebruik gemaakt van één uiting.

5 JCDecaux Nederland Onderzoeksopzet v Onderzoekssteden: Test (TV & Abribus)Controle (alleen TV) GroningenArnhem UtrechtZwolle v Respondenten waren volwassenen tussen de 20 en 49 jaar die verantwoordelijk zijn voor de dagelijkse boodschappen (boodschappers 20-49). v Per fase waren er 500 respondenten, gelijk verdeeld over de test- en controlegebieden. v Interviews op straat zonder dat er buitenreclame objecten zichtbaar waren voor de respondenten tijdens het interview. v Gestructeerde vragenlijsten

6 JCDecaux Nederland Totale bekendheid jusproducten Vloeibare jus uit een knijpfles +41.3% TestControle +29.7% Pre Campaign Post TV Post Campaign Basis : Allen

7 JCDecaux Nederland Spontane merkbekendheid Pre & Post campaign, test gebied Basis : allen Pre Campaign Post Campaign

8 JCDecaux Nederland Spontane merkbekendheid Alle Maggi producten Basis : allen Pre Campaign Post TV Post Campaign

9 JCDecaux Nederland Spontane reclamebekendheid Alle Maggi producten Basis : allen TestControle +16.4% Pre Campaign Post TV Post Campaign +34,7%

10 JCDecaux Nederland Spontane reclamebekendheid Maggi Vloeibare Jus Basis : allen TestControle +12.9% +17.5% Pre Campaign Post TV Post Campaign

11 JCDecaux Nederland Totale reclamebekendheid Maggi vloeibare jus Basis : allen TestControle +26.6% +31.0% Pre Campaign Post TV Post Campaign

12 JCDecaux Nederland Bron van spontane reclamebekendheid Alle Maggi producten, post campaign Basis : allen, die zich spontaan reclame Maggi herinnerde Test Controle

13 JCDecaux Nederland Spontane bekendheid TV commercial Maggi Basis : allen Pre Campaign Post TV Post Campaign

14 JCDecaux Nederland Affiche kenmerken test gebied, post campaign Basis : allen

15 JCDecaux Nederland Aankoop intentie – Maggi Vloeibare Jus (post campaign) Basis : allen die nog niet Maggi Vloeibaar geprobeerd hadden Gaat het zeker proberen Gaat het waarschijnlijk proberen

16 JCDecaux Nederland Herhaalaankoop intentie – post campaign Maggi Vloeibare Jus Basis : allen die Maggi Vloeibaar reeds geprobeerd hebben Test Controle

17 JCDecaux Nederland Gebruik van jusproducten – spontaan Vloeibare jus uit een knijpfles Basis : allen Pre Campaign Post TV Post Campaign

18 JCDecaux Nederland Gebruik jusproducten – gebruikers poeder jus test gebied Basis : gebruikers van poeder jusproducten Post TV Post Campaign

19 JCDecaux Nederland Gebruik jusproducten – gebruikers poeder jus controle gebied Post TV Post Campaign Basis : gebruikers van poeder jusproducten

20 JCDecaux Nederland Conclusie v Het toevoegen van de Abribus campagne heeft voor een hoger bekendheidsniveau gezorgd voor zowel het product als het merk. v De bekendheid van de televisiecampagne nam toe door de Abribus campagne. v De spontane productbekendheid van jusproducten in het testgebied steeg 19% v De merkbekendheid van Maggi Vloeibare Jus nam toe tot 38,5% in het testgebied en 34,8% in het controlegebied. v Van de respondenten in het testgebied kon 31% zich de campange van Maggi Vloeibare Jus herinneren. v Bijna 75% van de respondenten zijn van plan om Maggi Vloeibare Jus in de toekomst te proberen.


Download ppt "Nestlé Maggi Vloeibaar Reclame Effectiviteitsonderzoek februari/maart 2000."

Verwante presentaties


Ads door Google