De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1Tricht 25 november 2010 Gevolgen spoorverdubbeling in Tricht Dit is wat ProRail op 12 oktober heeft getoond!

Verwante presentaties


Presentatie over: "1Tricht 25 november 2010 Gevolgen spoorverdubbeling in Tricht Dit is wat ProRail op 12 oktober heeft getoond!"— Transcript van de presentatie:

1 1Tricht 25 november 2010 Gevolgen spoorverdubbeling in Tricht Dit is wat ProRail op 12 oktober heeft getoond!

2 2Tricht 25 november 2010 En dit is zoals het gaat worden! 5 sporen! met doorgaande geluidschermen over de Linge

3 3Tricht 25 november 2010 Wat is de salami tactiek van ProRail?  Eerst klein beginnen er komt een apart spoor naar Beesd waardoor de overwegen moeten verdwijnen eerste capaciteitsverhoging baanvak  Situatie in Tricht voldoet nu al niet aan Besluit Spoorweg Lawaai dus………  Er komen geluidschermen

4 4Tricht 25 november 2010 Een blik in de toekomstige Nieuwsteeg

5 5Tricht 25 november 2010 Wat bedreigt Tricht? deel I  splitsing van de leefgemeenschap door:  een geluidscherm dwars door het dorp lijkend op:

6 6Tricht 25 november 2010 Wat bedreigt Tricht? deel II  Het geluidscherm gaat doorlopen over de Linge brug: het wordt dan echt een “Berlijnse Muur”  een glazen geluidscherm is (te) duur in onderhoud en wordt dus net zo lelijk als een betonnen scherm

7 7Tricht 25 november 2010 Tijdsplan capaciteitsverhoging deel I  capaciteit tweesporig baanvak is bij huidig aantal treinen al onvoldoende  derde spoor brengt voorlopig `enige`verlichting  als nieuwe spanningsluis Meteren gereed is meer goederentreinen vanuit Amsterdam naar A-15 tracé betuwelijn

8 8Tricht 25 november 2010 Tijdsplan capaciteitsverhoging deel II  meer treinen per uur per richting: Programma Hoog Frequent Spoor  capaciteit van (zeer) gedeeltelijke drie-sporig baanvak blijkt dan onvoldoende  plan viersporig baanvak Culemborg–Waardenburg is al “in voorbereiding”  als dit plan uitgevoerd is blijkt capaciteit nog onvoldoende en volgt verdubbeling van de bruggen bij Culemborg en Waardenburg

9 9Tricht 25 november 2010 Nu iets over geluid deel I  Geluidverplaatsing zonder geluidscherm

10 10Tricht 25 november 2010 Nu iets over geluid deel II  Een geluidscherm neemt geluid niet weg, maar verplaatst het slechts: hoe hoger scherm des te verder!

11 11Tricht 25 november 2010 Nu iets over geluid deel III  Dit is het gevolg!

12 12Tricht 25 november 2010 Wat gij niet wilt dat u geschiedt………  Let niet alleen op uw eigen belang  Geluid treft ons allemaal  Niemand is veilig

13 13Tricht 25 november 2010 Nu iets over trillingen  de bodem onder Tricht bestaat uit klei  klei geeft de trillingen door tot ver naast het spoor  hoe zwaarder de treinen des te meer trillingoverlast  hoe meer treinen des te meer trillingoverlast  wettelijk zijn er geen normen voor de hoeveelheid trillingen  maar er is wel iets aan te doen….

14 14Tricht 25 november 2010 Waarom bouwt ProRail niet duurzaam?  landelijke overheid bouwt niet duurzaam  ProRail voert beleid van landelijke overheid uit  alleen lage bouwkosten tellen  minder hinder “buren” is geen punt van aandacht  geluidsarm spoor kost nagenoeg NIETS meer dan gewoon spoor  maar wat doet ProRail: bij bouw nieuwe Linge brug is GELUIDSARM SPOOR niet integraal toegepast

15 15Tricht 25 november 2010 Gevolgen spoorverdubbeling in Tricht  Bedankt voor uw aandacht!


Download ppt "1Tricht 25 november 2010 Gevolgen spoorverdubbeling in Tricht Dit is wat ProRail op 12 oktober heeft getoond!"

Verwante presentaties


Ads door Google