De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

DOOR REGIONALE AFSPRAKEN De klant centraal Kwaliteit belangrijker dan kwantiteit?! Jan Doorakkers, 3 december 2014.

Verwante presentaties


Presentatie over: "DOOR REGIONALE AFSPRAKEN De klant centraal Kwaliteit belangrijker dan kwantiteit?! Jan Doorakkers, 3 december 2014."— Transcript van de presentatie:

1 DOOR REGIONALE AFSPRAKEN De klant centraal Kwaliteit belangrijker dan kwantiteit?! Jan Doorakkers, 3 december 2014

2 Kantoren: de methodiek Uitbreidingsvraag: - Demografische ontwikkeling - Werkgelegenheidsontwikkeling - Aandeel kantoorbanen - Ruimtegebruik per kantoorbaan Vervangingsvraag: - Veroudering bestaand vastgoed

3 De uitkomsten WestCentraal Overig Formeel MiddenCentraal Overig Formeel

4 Let op Kantoorgebruik verandert: - Flexibilisering / zzp-ers - Automatisering - Duurzaamheid - Multifunctionele omgeving - Multi-tenant - Ontmoetingsplek i.p.v. werkplek Economische en technologisch niet verouderd vastgoed toch incourant.

5 Essentiele overlegpunten -Locatie, locatie, locatie -Zet in op centrale locaties -Aandacht voor bestaande locaties -Nadruk op kleinschaligere panden -Plan van aanpak leegstand i.p.v. ad hoc transformaties

6 Bedrijventerreinen: de methodiek Algemeen geaccepteerde methodiek

7

8

9 Let op -Van uitbreidingsvraag naar vervangingsvraag - Kwaliteit bestaande terreinen nog belangrijker - Segmentering vanuit optiek ondernemer - Speel in op nieuwe trends en ontwikkelingen - Vraagstuk regionaal EN lokaal oplossen - Meerwaarde uitgangspunt voor flexibilisering - Nabijheid als factor steeds belangrijker

10 Essentiele overlegpunten -Redeneer vanuit de klant -Segmentering aanpassen: -Terreinen voor mkb-bedrijven -Terreinen voor logistieke en HMC bedrijven -Regionale terreinen sluiten slechts beperkt aan op vraag -Geef gemeenten meer mogelijkheden om eigen behoefte te huisvesten


Download ppt "DOOR REGIONALE AFSPRAKEN De klant centraal Kwaliteit belangrijker dan kwantiteit?! Jan Doorakkers, 3 december 2014."

Verwante presentaties


Ads door Google