De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Vrijdag 13 januari 2012 Alex van den Berg, Jeroen Dusseldorp, Danny Kaniz Sanna Mokaddem, Justa Stouthart.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Vrijdag 13 januari 2012 Alex van den Berg, Jeroen Dusseldorp, Danny Kaniz Sanna Mokaddem, Justa Stouthart."— Transcript van de presentatie:

1

2 Vrijdag 13 januari 2012 Alex van den Berg, Jeroen Dusseldorp, Danny Kaniz Sanna Mokaddem, Justa Stouthart

3 Agenda Plieger is …Uitgangspunten … moving forward …Conclusies … to excellenceAanbevelingen Samenvatting Q&A

4

5 Historische Kenmerken Oprichting Gebr. Plieger N.V. Amsterdam Aachener Metallhandels- gesellschaft Oprichting Plieger B.V. Zaltbommel 1960 Opening Plieger België 1963 Overname FA Kuilenburg- Wijnbeek 2002 Overname Thermo- Noord B.V Samenwerking Cordes & Graefe GmbH artikelen - 50 vestigingen medewerkers - € omzet - Eigenzinnig en ambitieus familiebedrijf

6 Marktpositie - Overzichtelijke maar competitieve markt - Gedomineerd door grote spelers - Onderhandelingspositie inkoop sterk - Onderhandelingspositie verkoop relatief beperkt - Plieger is marktleider in Nederland

7

8 Strategie - Typisch familiebedrijf: ambitieus en eigenzinnig - ‘Overal alles willen doen’ - Zeer ruim assortiment voor enorme doelgroep - Ontbreken van duidelijke focus - Groothandel, Producent, Winkel? - Schept mogelijk verwarring voor de klant

9 Marktpositie - Marges relatief laag - Grote, gevestigde spelers zijn dominant - Plieger + ThermoNoord = Marktleider - Begrip in sanitairwereld - Kapitaalintensief - Groot logistiek netwerk

10 Technologie - Technologie & Innovatie domineren de markt - Logistiek steeds belangrijker - Zone- Picking System - Drukkerij - Logistiek netwerk - Kwaliteit en service onderscheidt Plieger van concurrenten

11

12 Onderscheidend vermogen - Installateur & DHZ: Logistiek, Service en Kwaliteit - Consument: meerwaarde onvoldoende zichtbaar - Meer aandacht voor ‘Plieger’ eigen merk - Nu nog teveel een alternatief i.p.v. bewuste keuze - Geef ‘Plieger’ de ruimte: - Zelfstandige (dochter)onderneming - Joint Venture

13 Particuliere verkoop - Snelheid, flexibiliteit en efficiëntie - Toezicht op kwaliteit steeds moeilijker - Kwaliteitsbeleving DHZ zaken en Plieger niet hetzelfde - Goed geoutilleerde showrooms bieden kansen - Directe verkoop aan particulier via showroom vergroten - Op termijn - Verkoop via internet

14 Lange termijnrelaties - Lange termijncontracten op hoofdlijnen met grote partijen - Hoeveelheid, Prijs, Logistieke, Services - Intergamma, Maxeda DIY etc. - Minimalisering van risico’s; optimaliseren in- en verkopen - Verkoop: relatief constante afzet DHZ zaken - Inkoop: relatief constante minimale hoeveelheid - Op termijn - Shop-in-shop

15 Duurzaamheid - Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen - Duurzaamheid en betrouwbaarheid - Zo laag mogelijke prijs - Aanschaf en Verbruik - Strategische allianties met producenten - Duurzaamheid in gehele productieketen - Voldoen aan standaard van International Labour Organisation - Geen dwang- kinderarbeid en discriminatie - Loon dat basisbehoeften dekt en geen buitensporig overwerk

16 Samenvatting - Sterke uitgangspositie - Focussen: - Onderscheidend vermogen; eigen merk - Flexibel en Kwaliteit; verkoop direct aan consument - Stabiliteit en Kwaliteit; lange termijnrelaties met DHZ partners - MVO; verduurzaming van organisatie

17

18

19

20


Download ppt "Vrijdag 13 januari 2012 Alex van den Berg, Jeroen Dusseldorp, Danny Kaniz Sanna Mokaddem, Justa Stouthart."

Verwante presentaties


Ads door Google