De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Sectorale analyse van de grootdistributie in Belgium 25th.edition Alle geactualiseerde informatie over de Belgische foodretail in één overzichtelijk rapport.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Sectorale analyse van de grootdistributie in Belgium 25th.edition Alle geactualiseerde informatie over de Belgische foodretail in één overzichtelijk rapport."— Transcript van de presentatie:

1 Sectorale analyse van de grootdistributie in Belgium 25th.edition Alle geactualiseerde informatie over de Belgische foodretail in één overzichtelijk rapport. Chris Opdebeeck – Marketing Map Dirk Vanderveken - Shopperware © copyright 2014 Marketing Map

2 INTRODUCTION Chris Opdebeeck Senior consultant at Marketing Map Dirk Vanderveken Managing consultant at SHOPPERWARE © copyright 2014 Marketing Map

3 Sectorial analysis of food distribution in Belgium 25th. Edition. © copyright 2014 Marketing Map Sectorale analyse kencijfers marketing aspecten financiele aspecten

4 Sectorale analyse van de food-distributie. Een unieke bron voor uw trade marketing strategie met cijfers over de marktgrootte, de financiële performance van de retail formules en de gedetailleerde cijfers over het winkelpark. Alles wat u nodig heeft voor het onderbouwen van uw trade marketing strategie en fine-tunen van uw commerciële processen. Verzamelt alle relevante secundaire bronnen in een overzichtelijk en analytisch rapport.

5 Sectorial analysis of food distribution Essentiële markt en financiële informatie RETAILER Bepaal uw concurrentiële positie Bijsturen van uw retail - strategie en positionering Stock en rotatie benchmarking Productiviteit vergelijken met de concurrentie Kosten structuur FABRIKANT Basis informatie voor het begrijpen van de retailer en zijn strategie Bepalen van uw positie en hieruit formuleren van de te volgen trade marketing strategie. Sturing van de commerciële processen en van de verkoopsploeg Versnellen betaliingstermijn, vermindering stocks, marge optimalisatie.

6 Marketing Map Sectoral Analysis I/ Kencijfers kencijfers evolutie oppervlakte per keten omzet omzet per provincie en per keten commerciële dichtheid marktaandelen

7 Marketing Map Sectoral Analysis OPPERVLAKTE (M²) per winkelformule ( enseigne ) M² M² per winkel Openingen en sluitingen Leeftijdsstructuur

8 Marketing Map Sectoral Analysis OMZET ( CA €) Omzet (CA €/magasin) per winkel Omzet per m² (€/m²) Omzet per werknemer Gemiddeld kassaticket Omzet per provincie and per formule ( enseigne)

9 Marketing Map Sectoral Analysis Omzet ( CA €) Omzet per winkelketen, nationaal, regionaal – Colruyt SM, Okay, Bio Planet, Eurospar, Spar superette, Spar Suppermarché, Alvo – Delhaize, Delhaize supermarché, Delhaize City/Proxy, Red Market, AD Delhaize,Shop&go – Carrefour Hyper, Market, Express,Rob, Champion Mestdagh – Cora, Match, Smatch,Louis Delhaize, Deli-traiteur – Makro, Metro – Aldi, Lidl – Intermarché, ISPC, Leader price, Prima, Tecno, – AH – Blokkker, Di, Heùa, Kruidvat, Picard, Trafic, Action

10 Marketing Map Sectoral Analysis OMZET ( CA €) Omzet per formule en per provincie voorbeeld

11 Marketing Map Sectoral Analysis DICHTHEID AANTAL SHOPS OMZET ( CA par capita par province ) SQM

12 Marketing Map Sectoral Analysis II/ Marketing aspecten Marketing aspecten Groei en marktaandelen Rentabiliteit Du Pont Schema Bruto en netto- verkoopmarge Omzet en bedrijfsresultaat Overige marketing aspecten

13 Marketing Map Sectoral Analysis II/ MARKETING ASPECTS MARKTAANDELEN Markets shares ( bilans 2012 ) Markets hares per region ( I, II,III,IV, V)

14 Marketing Map Sectoral Analysis II/ MARKETING ASPECTS RENTABILITEIT BRUTO EN NETTO MARGE

15 Marketing Map Sectoral Analysis III/ Financiële aspecten Financiële aspecten liquiditeitsolvabiliteitrentabiliteitinvesteringen sociale balans synthese per keten

16 Marketing Map Sectoral Analysis Deliverables en tarief Company licence Boek NL FR Powerpoint Enkel grafieken Acrobat pdf Tekst en grafiek Excel Extra items Boek Powerpoint Acrobat pdf excel Extra Workshop Company licence : 2600 € ( excl. BTW) 2 items ( bvb. boek + powerpoint) 650 € extra workshop 150 € per extra item

17 Marketing Map Sectoral Analysis Deliverables en tarief Personal licence Boek Nl. Fr. Personal licence : 1600 € ( excl. BTW) 1 item boek

18 Questions & Contact Chris Opdebeeck, Marketing map, ankerrui 9, 2000 Antwerp Dirk Vanderveken, SHOPPERWARE a branch of ECO2ANDB BVBA, Hof van Spanjestraat 2,1860 Meise Mobile : 0470 /


Download ppt "Sectorale analyse van de grootdistributie in Belgium 25th.edition Alle geactualiseerde informatie over de Belgische foodretail in één overzichtelijk rapport."

Verwante presentaties


Ads door Google