De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1 De Lier, 16 juni 2011. 2 Onderwerpen 1.Een waardevol verschil 2.Keuzes maken 3.Slagkracht.

Verwante presentaties


Presentatie over: "1 De Lier, 16 juni 2011. 2 Onderwerpen 1.Een waardevol verschil 2.Keuzes maken 3.Slagkracht."— Transcript van de presentatie:

1 1 De Lier, 16 juni 2011

2 2 Onderwerpen 1.Een waardevol verschil 2.Keuzes maken 3.Slagkracht

3 3 Zoek de verschillen

4 4

5 5

6 6

7 7

8 8 Het verschil €

9 9 Commodity market

10 10 Commodity markten …… …… kennen één prijs. €

11 11 € 9.95

12 12 € 52.95

13 13 € 41.95

14 14 € 21.95

15 15 Segmenteerde markt

16 16 Gesegmenteerde markten…. kennen verschillende prijzen. € € € € € € € € € € € € € € € € € € € € € €

17 17 Gesegmenteerde markten…. bestaan bij de gratie van Onderscheidend Vermogen tussen aanbieders.

18 18 Onderscheidend Vermogen is Keuzes maken.

19 19 If you try to be everything to everybody, you will end up being nothing to nobody.

20 20

21 21 Niet kiezen is verliezen.

22 22 Zoek de verschillen €

23 23 Je moet keuzes maken Hoe en voor wat?

24 24 Je moet keuzes maken  Soorten

25 25 Je moet keuzes maken  Soorten  Verpakkingen

26 26 Je moet keuzes maken  Soorten  Verpakkingen  Concepten

27 27 Je moet keuzes maken Prijs

28 28 Je moet keuzes maken Prijs

29 29 Je moet keuzes maken Retailer of afzet kanaal

30 30 Je moet keuzes maken Full service Exclusieve Supermarkt Hard discount Lidl, Aldi, Netto, Penny Karwei, B&Q Focus Dornseifer, Zurheide, M&S, Waitrose AH, C1000, Tesco, Sainsbury Supermarkt Bouwmarkt

31 31 Je moet keuzes maken Full service Exclusieve Supermarkt Hard discount Lidl, Aldi, Netto, Penny Karwei, B&Q Focus Dornseifer, Zurheide, M&S, Waitrose AH, C1000, Tesco, Sainsbury Supermarkt Bouwmarkt

32 32 Je moet keuzes maken Lidl, Aldi, Netto, Penny Karwei, B&Q Focus Dornseifer, Zurheide, M&S, Waitrose AH, C1000, Tesco, Sainsbury ConvenienceTraffic buildingDestination Full service Exclusieve Supermarkt Hard discount Supermarkt Bouwmarkt

33 33 Supermarkt Je moet keuzes maken Bouwmarkt Lidl, Aldi, Netto, Penny Karwei, B&Q Focus Dornseifer, Zurheide, M&S, Waitrose AH, C1000, Tesco, Sainsbury ConvenienceTraffic buildingDestination Zorgeloze actie machine Zorgeloos bloemen en planten schap Profilerende bloemen en planten afdeling Full service Exclusieve Supermarkt Hard discount

34 34 Retailconcepten 1 Zorgeloze actie machine Profilerende bloemen en planten afdeling Zorgeloos bloemen en plant schap

35 35 Retailconcepten Zorgeloze actie machine Profilerende bloemen en planten afdeling 2 Zorgeloos bloemen en planten schap

36 36 Retailconcepten Zorgeloze actie machine Profilerende bloemen en planten afdeling 2 Zorgeloos bloemen en planten schap

37 37 Retailconcepten Zorgeloze actie machine 3 Profilerende bloemen en planten afdeling Zorgeloos bloemen en plant schap

38 38 PropositieNu halen, weinig betalenAltijd wel iets voor een aardige prijs Hier kunt u voor uw bloemen en planten terecht Hier doet u inspiratie op, wordt geholpen bij uw keuze en krijgt advies over verzorging Primaire doelstelling Traffic genereren tbv spin off naar andere categorieen Aanvullen van de boodschappen trip Verrijken van de boodschappen trip Vergroten van onderscheid en binden van klanten met service en kwaliteit Verdien model Grote Q, kleine p Marge-managementGrote P, kleine q AssortimentSmal & Ondiep Niet permanent Smal & Ondiep Niet Permanent Breed & Ondiep Permanent Breed & Diep Permanent KeuzeGeenWeinigVoldoendeVeel ProductMarktconforme kwaliteit Op retailer specificatieBest-of-the Best PrijsLaagste prijs-garantieMarktconformConform formule prijspositie High end Retailconcepten: invulling Zorgeloze actie machine Zorgeloos bloemen en plant schap Profilerende bloemen en planten afdeling

39 39 Retailconcepten: invulling Zorgeloze actie machine Zorgeloos bloemen en plant schap Profilerende bloemen en planten afdeling Lever- frequentie éénmalige actie inlading1 tot 2 keer per week3 tot 4 keer per week Nabestellen! Dagelijks, soms meerdaags VolumeGroot/ Never OOSRedelijk volume per sku Klein volume per SKU Sturings- variabelen Volume en prijsOmzet, Brutomarge (per SKU) en derving Actualiteit, Brutomarge (Mix) en derving Kwaliteit en keuze ServiceGeen/WYSISWGGeenBeperktUitvoerig (boeketsamenstelling, advies verzorging etc) Kennis van categorie WeinigCentraal op hoofdkantoor Centraal en Decentraal (POS)

40 Je moet keuzes maken Zorgeloze actie machine Zorgeloos bloemen en planten schap Profilerende bloemen en planten afdeling ConvenienceTraffic buildingDestination Bouwmarkt Full service Full service Supermarkt (Tuincentrum) Hard discount Karwei, B&Q Focus

41 41 SLAGKRACHT

42 Consu- ment Retail-er Produ- cent Grote jongens

43 Consu- ment Retail-er Produ- cent top vijf spelers op de Duitse food retail markt hebben bijna 70% marktaandeel * * Planetretail 2009

44 Consu- ment Retail-er Produ- cent Grote jongens

45 Consu- ment Retail-er Produ- cent 80% van de supermarkt omzet* wordt gemaakt door: 20% -30% van de leveranciers in die categorie * frisdrank, groente conserven, Zuivel en AGF

46 Consu- ment Retail-er Produ- cent In absolute aantal: • 4 producenten in Frisdrank • 5 producenten in Groenten conserven • 10 leveranciers in Zuivel • 20 leveranciers in AGF

47 Consu- ment Retail-er Produ- cent 80% van de omzet wordt gemaakt met: • 60 producten in frisdrank (120) • 100 producten in groenten conserven (200) • 200 producten in zuivel (330):

48 Consu- ment Retail-er Produ- cent Beperkt aantal spelers “maken” de categorie.

49 Consu- ment Retail-er Produ- cent

50 Consu- ment Retail-er Produ- cent Heel veel producenten: > 8100

51 Consu- ment Retail-er Produ- cent Heel veel items: >

52 Consu- ment Retail-er Produ- cent Complexe wereld Groot- handel Telers- verenig- ing Teler Veiling

53 DUIDELIJKE KEUZE EENDUIDIG SPECIALISATIE ZEG RUSTIG NEE BLIJF TROUW AAN JE KEUZE


Download ppt "1 De Lier, 16 juni 2011. 2 Onderwerpen 1.Een waardevol verschil 2.Keuzes maken 3.Slagkracht."

Verwante presentaties


Ads door Google