De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

THEMADAG MULTIFUNCTIONELE LANDBOUW 29 JANUARI 2015 29 januari 2015Van vandaag naar overmorgen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "THEMADAG MULTIFUNCTIONELE LANDBOUW 29 JANUARI 2015 29 januari 2015Van vandaag naar overmorgen."— Transcript van de presentatie:

1 THEMADAG MULTIFUNCTIONELE LANDBOUW 29 JANUARI 2015 29 januari 2015Van vandaag naar overmorgen

2 PERSPECTIEF SECTOR MFL 29 januari 2015Van vandaag naar overmorgen2 Groeiende sector Verbinding tussen consumenten en de agrarische sector -Voeding en gezondheid -Kringloop economie -Plantgezondheid

3 SAMENSTELLING COMMISSIE MFL Hans Nijland, vz commissie, Landbouw & Zorg Annette van der Velde, vz landelijke vakgroep MFL Nico van Olst, Product en Afzet Wilma de Rooij, boerderij-educatie en agrarische kinderopvang Vacature, Recreatie Adviseur: Anneke van Dijk 29 januari 2015Van vandaag naar overmorgen3

4 Landbouw & Zorg Gevolgen Wet Maatschappelijke Ondersteuning worden duidelijk Afvaardiging naar Federatie Landbouw & Zorg Advisering o.a. over: - resultaatmeetsysteem 29 januari 2015Van vandaag naar overmorgen4

5 Boerderij-educatie Nieuwe start Platform Boerderij-educatie (december 2014) - landelijke platform - met een ondernemer van ieder samenwerkingsverband van educatieboeren - ondersteund door de landelijke vakgroep - ziet toe op het kwaliteitssysteem, met o.a. de training Belevend Leren en een collegiaal auditsysteem - beheer en aanpassing website “metdeklasdeboerop” - samenwerking met andere landelijke partijen - gezamenlijk afstemmen en ontwikkelen nieuwe initiatieven 29 januari 2015Van vandaag naar overmorgen5

6 Product en afzet: streekproductenloket Streekproductenloket - informatieloket voor ondernemers met relevante kennis, informatie en praktische tools. -Ondernemers helpen om de weg te vinden en goede beslissingen te nemen. 29 januari 2015Van vandaag naar overmorgen6

7 Streekproductenloket: wat kunt u ervan verwachten? Informatie over wet- en regelgeving Praktische tips over etikettering Hygiënecode op maat Wat is een (keur-) merk en wat doet dat voor mijn bedrijf? Welke soorten (keur-)merken zijn er? Hoe vraag ik een keurmerk aan. Marktontwikkelingen en trends. Vraagbaak met vraag en antwoord door deskundigen (in ontwikkeling). 29 januari 2015Van vandaag naar overmorgen7

8 Product en afzet: productetikettering -Nieuwe etiketteringsregels zie ook website Streekproductenloket website NVWA website Voedingscentrum  workshop vanmiddag 29 januari 2015Van vandaag naar overmorgen8

9 Recreatie Samenwerking met andere koepelorganisaties verkennen. Vergroten zichtbaarheid ondernemers met een recreatietak 29 januari 2015Van vandaag naar overmorgen9

10 VOORUITBLIK 2015: uitwisselen en verbinden 1. passend omgevingsbeleid - bestemmingsplannen: overleg met commissieleden MFL in afdelingen/regio’s/provincies over knelpunten 2. Verbinden initiatieven in regio’s/provincies/sectoren -In samenspraak met commissieleden, sectoren, regio’s bespreken nieuwe initiatieven en uitwisseling ideeën (op verzoek: bijvoorbeeld vraag Overijssel over educatieve en recreatieve programma’s voor consumenten) 29j januari 2015)Van vandaag naar overmorgen10

11 VOORUITBLIK 2015: uitwisselen en verbinden 3. In de regio: per deelsector als commissie bijeenkomsten houden voor kennis- en ervaringsuitwisseling. 29j januari 2015)Van vandaag naar overmorgen11

12 VOORUITBLIK 2015: uitwisselen en verbinden Wat is uw vraag aan de Commissie MFL? 29j januari 2015)Van vandaag naar overmorgen12

13 SOCIAL MEDIA MFL NET: http://multifunctionelelandbouw.net/http://multifunctionelelandbouw.net/ Visie MFL 2025 op Youtube 29 januari 2015Van vandaag naar overmorgen13

14 SOCIAL MEDIA PROGRAMMA Hoe werf je met een beperkt budget de juiste klanten online?Met Wouter Gijsbertsen Slim inzetten van Facebook, Twitter en andere social media Met Narda van der Krogt 29 januari 2014Van vandaag naar overmorgen14


Download ppt "THEMADAG MULTIFUNCTIONELE LANDBOUW 29 JANUARI 2015 29 januari 2015Van vandaag naar overmorgen."

Verwante presentaties


Ads door Google