De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Quick scan Stand van zaken inzet social media bij MKB bedrijven / zorginstellingen Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Quick scan Stand van zaken inzet social media bij MKB bedrijven / zorginstellingen Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns."— Transcript van de presentatie:

1 Quick scan Stand van zaken inzet social media bij MKB bedrijven / zorginstellingen Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns

2 Inkadering van het project Uitgevoerd vanuit het Lectoraat Innovatie in de private sector (HAN) en Upstream (Marco Derksen) Opdracht: toepassing 7I model FASE 1: pilot uitgevoerd met de Zorgalliantie FASE 2 / 3: MKB bedrijven en zorginstellingen

3 Inkadering van het project (2)

4 Fase 1 – de deelnemers

5 Fase 1 – het resultaat 7I’s op basisniveau aanwezig - Geen enkele organisatie zit op niveau 3.0 * Geldt voor interne I’s & externe I’s - Intern * Maatschappelijke bijdrage / zelfredzaamheid centraal in identiteit * Hiërarchische structuur - wel: informele cultuur, visionair coachend - ambassadeurschap wisselend * Toegang tot / beleid t.a.v. social media beperkt

6 Fase 1 – het resultaat (2)

7 Fase 1 – het resultaat (3) 7I’s op basisniveau aanwezig - Extern * Omvangrijk netwerk met stakeholders - Maar: geen gelijkwaardige relatie met cliënt * Inzicht in beeld/imago bij externen (cliënten) - Online monitoring gebeurt niet structureel - Wel offline (klanttevredenheidsonderzoek) * Organisaties staan open voor social media - Maar: zitten bijna allemaal nog in beginfase (twitterspreekuur, blog) - Interactie met externe partners vooral via traditionele media

8 Fase 1 – het resultaat (4)

9 Fase 1 – BrabantZorg

10 Fase 2 & 3 – MKB bedrijven / zorginstellingen Doelstellingen van de scan 1.Inzicht krijgen in de stand van zaken bij de organisatie ten aanzien van de inzet van social media in de interactie met stakeholders, zoals: organisaties/experts waar de organisatie mee samenwerkt, bv. concurrenten, leveranciers, reclamebureau, klanten 2.Formuleren van de mogelijkheden en de kansen die er voor de organisatie zijn op korte- en middellange termijn met betrekking tot de ontwikkeling naar een 3.0 organisatie

11 Werkwijze Uitvoering: – mei en juni 2013 – 2 e jaars studenten Communicatie (FEM) – lectoraat Innovatie in de Private Sector (HAN) Onderzoekswerkzaamheden: – documentanalyse (intern en extern) – circa 5 diepte-interviews met leden van de directie, management, communicatie en HRM – 1 groepsgesprek met medewerkers (6 – 8 personen) – enquête verspreiden onder bovenstaande respondenten Resultaat: – onderzoeksrapport opgesteld door de studenten – enquêteresultaten opgesteld door het lectoraat – adviesgesprek uitgevoerd door het lectoraat – benchmark bijeenkomst, uitwisselen best practices

12 Organisatorische informatie Contactpersoon vanuit de organisatie, voor: - Afspraken maken - Opvragen documenten (missie/visiedocument, document over cultuur/mentaliteit, organogram, social media beleid, website organisatie) Namen van beschikbare personen voor diepte-interviews: - Directielid / afdelings- / locatiemanager - Lid managementteam - Hoofd communicatie - Hoofd HRM

13 Interesse in deelname Vul het inschrijfformulier in na afloop van de presentatie Binnen 1 á 2 weken wordt er contact met u opgenomen Bij vragen:


Download ppt "Quick scan Stand van zaken inzet social media bij MKB bedrijven / zorginstellingen Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns."

Verwante presentaties


Ads door Google