De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

11. Verkoopfunctie beoordelen 1 Sales Management.

Verwante presentaties


Presentatie over: "11. Verkoopfunctie beoordelen 1 Sales Management."— Transcript van de presentatie:

1 11. Verkoopfunctie beoordelen 1 Sales Management

2 Verkoopfunctie beoordelen  1. Het proces  Zie volgende slide 20  Is weer een toepassing van  Maar dan in een andere volgorde  2. Doel van de beoordeling  Behalen van de doelstellingen  Motivatie en vaardigheden verbeteren  Uitmuntende prestaties erkennen en belonen  Onderdeel van het trainingsprogramma  Informatie voor besluitvormingsprocessen : zie slide 21  3. Prestatiemaatstaven  Verkoopbudget  Individuele targets  4. Informatieverzamelen  Dag- en weekrapporten van de vertegenwoordigers  Marktonderzoek ( klantenrelatie = tevredenheid, betrouwbaarheid,... 2

3 Het beoordelingsproces voor de verkoopafdeling 3

4 De centrale rol van beoordeling in verkoopmanagement 4

5 Verkoopfunctie beoordelen  5. Prestatiemaatstaven  Zie bijgevoegde document met detail  Kwantitatieve maatstaven  Output gerelateerd : vb behaalde omzet, verkoop per klant  Input gerelateerd : aantal afgelegde bezioeken  Kengetallen berekenen : vb winst / order  Kwalitative maatstaven  Vaardigheden  Klantrelaties  Wijze van werken en zich organiseren  Productkennis  Samenwerking en houding  Hoe verkopers evaluren : zie slide 23  Grote orders binnenhalen of verliezen  De verkoopmanager moet doorvragen  Wat zijn acceptabele en niet-acceptabele antwoorden 5

6 Evaluatieraster voor verkopers 6

7 Orders binnenhalen of verliezen ( voorbeeld van een 10 miljoen € order voor computers ) 7


Download ppt "11. Verkoopfunctie beoordelen 1 Sales Management."

Verwante presentaties


Ads door Google