De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Implementatie strategieën Het Nieuwe Werken. 1.Laat het organisch ontstaan 2.Samen op reis 3.De kunst van (ver)leiderschap 4.Zet mensen in beweging Verschillende.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Implementatie strategieën Het Nieuwe Werken. 1.Laat het organisch ontstaan 2.Samen op reis 3.De kunst van (ver)leiderschap 4.Zet mensen in beweging Verschillende."— Transcript van de presentatie:

1 Implementatie strategieën Het Nieuwe Werken

2 1.Laat het organisch ontstaan 2.Samen op reis 3.De kunst van (ver)leiderschap 4.Zet mensen in beweging Verschillende wegen leiden naar Rome

3 1.Verschillende ideeën aan de top hoe HNW zich zal ontwikkelen 2.Losse initiatieven vanuit ‘onderop’ 3.Geen sturing / regie van bovenaf, sponsorship vanuit de top op lokale initiatieven 4.Opstellen integrale visie op HNW niet nodig 5.Geen noodzaak voor projectmanagement en projectorganisatie 6.Evt. budget wordt per initiatief vastgesteld ‘Laat het organisch ontstaan’

4 ‘Samen op reis’ 1.Verlangen tot vooruitgang gecreëerd 2.HNW heeft geen vaste eindbestemming, de reis staat centraal 3.Top van de organisatie neemt het initiatief (reisleider) 4.Gezamenlijk met de medewerkers wordt de reis aangegaan en mede bepaald hoe de reis eruit ziet 5.Beperkte sturing van bovenaf, vooral op het proces en op energie 6.Visie op HNW wordt onderweg gezamenlijk ingekleurd 7.Programmateam ingericht met procesbegeleiders 8.Budget wordt gaandeweg aangepast aan gekozen richting

5 ‘De kunst van (ver)leiden’ 1.Van tevoren helder beeld van HNW. De eindbestemming staat “vast”. 2.Top van de organisatie + leidende coalitie is de motor achter het concept 3.Aansprekende voorbeelden uitgewerkt 4.Teams en individuen worden verleid om mee te doen en worden hierin ondersteund (olievlekwerking). 5.Integrale visie op HNW is vooraf opgesteld 6.Duidelijke sturing en facilitering van bovenaf 7.Programmateam ingericht met hulptroepen 8.Budget voor het traject is van tevoren in grote lijnen duidelijk. Kwalitatieve business case opgesteld

6 ‘Zet mensen in beweging’ 1.Scherp, uitgekristalliseerd beeld van de toekomstige manier van werken 2.Top van de organisatie heeft HNW als ‘target’ 3.Planmatige aanpak vanuit programmateam inclusief duidelijke regie en mijlpalenplanning 4.Integrale visie op HNW is vooraf opgesteld 5.Gefaseerde uitrol en implementatie door programmateam 6.Budget voor het traject staat van tevoren vast. 7.Kwantitatieve en kwalitatieve business case wordt opgesteld inclusief scenario’s van te verwachten gebeurtenissen


Download ppt "Implementatie strategieën Het Nieuwe Werken. 1.Laat het organisch ontstaan 2.Samen op reis 3.De kunst van (ver)leiderschap 4.Zet mensen in beweging Verschillende."

Verwante presentaties


Ads door Google