De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen … Resultaten van de gemaakte keuzes via de bevraging:deelzorg 1. uitleg.

Verwante presentaties


Presentatie over: "ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen … Resultaten van de gemaakte keuzes via de bevraging:deelzorg 1. uitleg."— Transcript van de presentatie:

1 ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen … Resultaten van de gemaakte keuzes via de bevraging:deelzorg 1. uitleg bij de opbouw van de ICT-leerlijnenA 18% 2. uitleg bij het gebruik van de ICT-werkbalkA 0% 3. verband tussen de ICT-leerlijn en platformsiteA 9% 4. software uitproberen en er vragen over stellenB 18% 5. soorten educatieve websites en het onderscheidB 9% 6. helpkaarten om vaardigheden bij te brengenB 27% 7. meer weten over de eindtermen ICTA 0% 8. organisatiemodellen voor computers in de klasB 18%

2 kennis, inzicht en ervaringen attitude(s)vaardigheden ICT-competenties SEPTEMBER 2007 ICT-EINDTERMEN = werken aan ICT-COMPETENTIES

3 ICT-PLATFORM = vernieuwd in functie van de ICT-competenties

4 de kinderen ICT-competenties bijbrengen is … … een zaak van continuïteit … …en van samenhang… gebruikenoefenenlerencreërenzoekenvoorstellencommuniceren

5 ik gebruik ICT 1. De leerlingen hebben een positieve houding tegenover ICT en zijn bereid ICT te gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren. 2. De leerlingen gebruiken ICT op een veilige, verantwoorde en doelmatige manier.

6 ik oefen zelfstandig m.b.v. ICT 3. De leerlingen kunnen zelfstandig oefenen in een door ICT ondersteunde leeromgeving. ik oefen m.b.v. ICT

7 ik leer m.b.v. ICT ik leer zelfstandig m.b.v. ICT 4. De leerlingen kunnen zelfstandig leren in een door ICT ondersteunde leeromgeving.

8 ik maak m.b.v. ICT ik ontwerp m.b.v. ICT ik geef creatief vorm m.b.v. ICT 5. De leerlingen kunnen ICT gebruiken om eigen ideeën creatief vorm te geven.

9 ik zoek m.b.v. ICT ik zoek en verwerk m.b.v. ICT ik zoek, verwerk en bewaar m.b.v. ICT 6. De leerlingen kunnen met behulp van ICT voor hen bestemde digitale informatie opzoeken, verwerken en bewaren.

10 ik luister m.b.v. ICT ik presenteer m.b.v. ICT ik stel voor aan anderen m.b.v. ICT 7. De leerlingen kunnen ICT gebruiken bij het voorstellen van informatie aan anderen.

11 ik communiceer m.b.v. ICT 8. De leerlingen kunnen ICT gebruiken om op een veilige, verantwoorde en doelmatige manier te communiceren.

12 ict-platform ict-werkbalk programma’s en dossiers met leerlijnfiche onlinetoepassingen zonder leerlijnfiche onlinetoepassingen met leerlijnfiche

13 kennis, inzicht en ervaringen attitude(s)vaardigheden gebruiken oefenen leren creëren zoeken verwerken bewaren presenteren communiceren

14 interessante websites

15 helpkaarten

16 pictogrammen

17 Rekenen tot 100 Hulp bij het rekenen tot 100

18 probleemanalyse

19 probleemanalyse

20 strategieën kiezen

21 FIPS Rekenprogramma tot 100 om alle bewerkingen in te oefenen. De voorgeschotelde oefeningen kunnen op allerlei manieren ingesteld worden: van plus naar min van maal naar deel of alles samen. Ook de visuele hulp is aanpasbaar: abacus kwadraatbeeld telraam staafjes Oefeningen op papier zijn mogelijk.

22

23 eerste leerjaar Leesplank

24 afbreekhulp

25 eerste leerjaar Tekendictees

26 Op maat

27 Verwerving woordenschat - begripsvorming

28 Visuele ondersteuning

29 geen beperkingen –problemen omwille van specifieke omstandigheden (verhuizing, echtscheiding van de ouders...) –socio-economische en/of socio-culturele situatie thuis –problemen omwille van persoonlijke kenmerken zoals hoogbegaafdheid Cluster 1 geen stoornissen

30 problemen in cognitieve ontwikkeling –lichte verstandelijke beperking (type 1) –ernstige leerstoornissen (type 8) Cluster 1 geen stoornissen Cluster 2 leerbeperking

31 Cluster 1 geen stoornissen Cluster 2 leerbeperking Cluster 3 functiebeperking Ernstige verstandelijke, fysieke of zintuiglijke stoornis –dove en slechthorende lln (type 7) –blinde en slechtziende lln (type 6) –lln met lichamelijke beperking (type 4) –lln met mentale beperking (type 2) –lln met meervoudige functioneringsproblemen

32 Cluster 1 geen stoornissen Cluster 2 leerbeperking Cluster 3 functiebeperking Cluster 4 beperking in de sociale interactie gedrags- en emotionele problemen ADHD autisme en autismespectrumstoornissen

33 V IC IV ondersteuning IHP E AIND PBD CLB BuO IHP E AIND III IC* ondersteuningPBD CLB BuO II GCDIS/COM EPBD CLB BuO ORGGV IND (C3) ondersteuning dipl.+get. I P/R/DIF/COMGC Eondersteuning ORG PBD CLB gewoon onderwijs buitengewoon onderwijs dipl.+get. L E E R Z O R G N I V E A U alt.certificaat Partieel onderwijs Leerzorgmatrix23/03/07 Cluster 3 functiebeperking Cluster 1 geen stoornissen Cluster 2 leerbeperking Cluster 4 beperking in de sociale interactie type 1 en 8 OV3 type 2, 4, 6 en 7 G & EM Perv. O. ZZZZ Z ZZZ SOL type 4, 6 en 7 G & EM Perv. O. type 2, 4, 6 en 7


Download ppt "ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen … Resultaten van de gemaakte keuzes via de bevraging:deelzorg 1. uitleg."

Verwante presentaties


Ads door Google