De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

©Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 11 Introductie tot Organisatie Gedrag.

Verwante presentaties


Presentatie over: "©Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 11 Introductie tot Organisatie Gedrag."— Transcript van de presentatie:

1 ©Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 11 Introductie tot Organisatie Gedrag

2 ©Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 12 Leerdoelen Een definitie te geven van de tak van wetenschap die zich bezighoudt met organisatiegedrag (OG)Een definitie te geven van de tak van wetenschap die zich bezighoudt met organisatiegedrag (OG) De belangrijkste gedragswetenschappen te noemen die bijdragen tot OGDe belangrijkste gedragswetenschappen te noemen die bijdragen tot OG De drie algemene doelen van OG uiteen te zettenDe drie algemene doelen van OG uiteen te zetten Aan te geven bij welke grote uitdagingen en kansen managers OG-begrippen kunnen toepassenAan te geven bij welke grote uitdagingen en kansen managers OG-begrippen kunnen toepassen

3 ©Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 13 Leerdoelen De hoofdelementen van Total Quality Management (TQM) te schetsenDe hoofdelementen van Total Quality Management (TQM) te schetsen Te bespreken waarom een pluriform personeelsbestand een belangrijke kwestie is geworden voor managersTe bespreken waarom een pluriform personeelsbestand een belangrijke kwestie is geworden voor managers De reacties van managers en organisaties te beschrijven op het probleem van ethische dilemma's van werknemersDe reacties van managers en organisaties te beschrijven op het probleem van ethische dilemma's van werknemers

4 ©Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 14 Organisatiegedrag (OG) Arbeids-satisfactieProductiviteit, Arbeidsverzuim Arbeidsverzuim en Omzet Organisatie

5 ©Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 15 Het terrein vanorganisatiegedrag Psychologie Sociologie Sociale Psychologie Anthropologie Politicologie

6 ©Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 16 Doelen van de organisatiewetenschap organisatiewetenschap Verklaren Verklaren, SturenSturenVoorspellenVoorspellen

7 ©Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 17 Uitdagingen en nieuwe kansen voor OG vanuit het management bezien

8 ©Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 18 Nauwkeurige metingen Verbetering van de kwaliteit van alles kwaliteit van alles wat de organisatie doet Verbetering van de kwaliteit van alles kwaliteit van alles wat de organisatie doet Zorg voor continue verbetering verbetering Empowerment van werknemers Empowerment Betere kwaliteit en productiviteit Veel aandacht voor de klant voor de klant Veel aandacht voor de klant voor de klant

9 ©Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 19 MotivatieMotivatie Vaardigheden in de omgang met mensen verbeteren Vaardigheden in de omgang met mensen verbeteren CommunicatieCommunicatie TeamworkTeamwork

10 ©Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 110 Pluriformiteit van het Personeel

11 ©Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 111 Reageren op Mondialisering Werken in het Buitenland Werken met MulticultureleDiversiteit

12 ©Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 112 Empowerment van werknemers Managersgeven verantwoor- verantwoor-delijkhedenopWerknemers accepteren meer verantwoordelijkheid

13 ©Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 113 Omgaan met `Tijdelijkheid' De Aard van WerkenVerandertOrganisatiesVeranderen

14 ©Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 114 Dalende Loyaliteit bij Werknemers Motivatie van WerknemersWereldwijdeConcurrentie

15 ©Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 115 Verbeteren van Ethisch Gedrag adviseurs voor ethische kwesties werknemers beschermen die interne onethische praktijken onthullen schriftelijke gedragscodes seminars, workshops en trainingen

16 ©Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 116 Niveaus van OG-Analyse Niveau van het Individu Niveau van het Individu Niveau van de Groep de Groep Niveau van de Groep de Groep Niveau van de Organisatie Niveau van de Organisatie


Download ppt "©Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 11 Introductie tot Organisatie Gedrag."

Verwante presentaties


Ads door Google