De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoe onderhoud ik de dialoog met mijn partners?. Samen werken voor meer publiek Tot 31-12-08 UitinBrabant.nl, Uitmarketingburo, Brabants Bureau voor Toerisme.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoe onderhoud ik de dialoog met mijn partners?. Samen werken voor meer publiek Tot 31-12-08 UitinBrabant.nl, Uitmarketingburo, Brabants Bureau voor Toerisme."— Transcript van de presentatie:

1 Hoe onderhoud ik de dialoog met mijn partners?

2 Samen werken voor meer publiek Tot 31-12-08 UitinBrabant.nl, Uitmarketingburo, Brabants Bureau voor Toerisme

3 Samen werken voor meer publiek Vanaf 1-1-2009 Uit in Brabant Thuis in toerisme en cultuur

4 Verbetering van het leefklimaat staat centraal Door integrale aanpak kunnen we beter inspelen op pluriforme vraag Hiermee streven wij naar een grotere beleving en participatie en uiteindelijk hogere bestedingen

5 Taken van de nieuwe organisatie Kennis (onderzoek en projecten) Innovatie (waaronder routebureau) Media (database, websites, TV-Radio en print)

6 Hoe was het voor 09? UitinBrabant.nl Omroep BrabantBrabants Bureau voor ToerismeProv. Bibliotheekcentrale UitinBrabant.nl

7 Opdracht: nieuw publiek!

8 Volledigheid Vergroting bereik Verleiding Verdieping Vergroting draagvlak

9 Uitdaging: volledigheid

10 Zoek partners die willen innoveren Tip

11 Vergroting bereik

12 Zoek partners die het eindresultaat belangrijker vinden dan de eigen positie Tip

13 Verleiding: Gebruik de mental map

14 Ben je bewust van de vooroordelen Tip

15 Ruimte voor verdieping

16 Zorg dat anderen kunnen scoren Tip

17 Vergroting draagvlak Delen van kennis

18 Verlaat je eigen kaders! Tip

19 Alleen successen?

20

21 Nadrukkelijke eigen profilering gaat ten koste van het beoogde resultaat

22 High culture Low culture

23 Cultuursector heeft ‘verlagingsangst’

24

25

26 Hoe lukt het dan toch? Luisteren Anticiperen Terugkoppeling van de resultaten

27 Resultaat van deze werkwijze -Doelstelling publieksbereik meer dan overtroffen (aantallen noemen) -Breed draagvlak bij alle partijen -Politieke commitment voor structurele financiering

28 Maar toch….

29 Streven naar integrale aanpak is politiek-bestuurlijk niet altijd gewenst Portefeuille Cultuur Portefeuille Economische Zaken

30 Bereidheid om eigen bestaansrecht en eigen belangen op te offeren in het belang van het collectieve doel. Waarom samenwerking nu wel mogelijk?

31 Het verbinden van meerdere partijen op basis van proces en inhoud zonder dat er sprake is van een formele positie maar juist op basis van nevenschikking Uitgangspunt voor samenwerking

32 Welke uitdagingen vanaf 09?

33 Schatten van Brabant Merk Brabant

34 Welke uitdagingen vanaf 09? Brabantstad Culturele Hoofdstad Schatten van Brabant Merk Brabant

35 Film culturele hoofdstad…

36 Naast het maken en uitlijnen van plannen is meer dan voorheen het samensmeden van groepen van belang… …zonder een tevoren vastgestelde c.q. bestaande overkoepelende machtsstructuur

37 Dynamiek en turbulentie leiden tot vernieuwing, doorbreken van stagnaties, creatieve samenwerking, coproductie en inhoudelijke planvorming die ertoe doet!

38 UIT Thuis in Toerisme en Cultuur


Download ppt "Hoe onderhoud ik de dialoog met mijn partners?. Samen werken voor meer publiek Tot 31-12-08 UitinBrabant.nl, Uitmarketingburo, Brabants Bureau voor Toerisme."

Verwante presentaties


Ads door Google