De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

VoorUiTblik 2011. Extending the margins 1.Internationaal kennisuitwisselingsprogramma over publieksontwikkeling met de focus op maatschappelijk kwetsbare.

Verwante presentaties


Presentatie over: "VoorUiTblik 2011. Extending the margins 1.Internationaal kennisuitwisselingsprogramma over publieksontwikkeling met de focus op maatschappelijk kwetsbare."— Transcript van de presentatie:

1 voorUiTblik 2011

2 Extending the margins

3 1.Internationaal kennisuitwisselingsprogramma over publieksontwikkeling met de focus op maatschappelijk kwetsbare groepen 2.Ontwikkeld door Audiences Europe Network 3.Steun van het Europese Lifelong Learning programme Grundtvig

4 Extending the margins - programma Kopenhagen, 25 en 26 januari 2011 The Art of Scene Changing Bergen, 31 mei en 1 juni 2011 Organizational change: how to achieve more social diversity/ inclusion in our cultural institutions & policy making Birmingham, oktober 2011 (o.v.) Engaging the masses: campaign strategies for passionate audience developpers willing to 'extend the margins'

5 Extending the margins - programma Gent, Vooruit, december 2011 Technology for the audiences Rotterdam, maart 2012 (locatie en datum o.v.) The Audience Profiler: profiling audience behaviour, from analysis to hands-on projects Barcelona, mei 2012 (locatie en datum o.v.) Big cultural brands, little local audiences: how to cope with the conflict between cultural tourism & local audience development?

6 Extending the margins - reisbeurzen Voor elk sessie drie reisbeurzen voor UiTpartners Voorwaarden: UiTpartner of voorgedragen door UiTpartner Duidelijke focus op maatschappelijk kwetsbare doelgroepen in de beleidsplannen rond cultuur en communicatie Deelnemer zelf actief werkveld van deze doelgroep Motivatiebrief

7 Extending the margins - reisbeurzen Intentieverklaring: − deelname aan de conferentie − een reisverslag indienen − in eigen praktijk of beleidsdomein aan de slag gaan rond het thema − de opgedane kennis en ervaringen zowel in het kader van het congres als de lokale praktijk delen met de rest van het UiTnetwerk

8 Pilootproject interculturaliseren 1.Congres Kopenhagen (januari 2011) 2.Werkgroep (o.m. Antwerpen, Mechelen en Genk) 3.Eerste piloot in 2011 (Genk?)

9 Pilootproject interculturaliseren Kritische succesfactoren Elke communicatie vanuit het standpunt van de doelgroep Steeds de volledige vrijetijdscyclus in het oog houden De-ethnificatie: specifieke etnische achtergronden van de doelgroep mogen geen prominente rol spelen in de communicatie De communicatie moet er op gericht zijn vertrouwen te genereren Betrokkenheid van de doelgroep creëren, door mede- eigenaarschap doorheen het hele proces van ontwikkeling tot en met evaluatie

10 Pilootproject interculturaliseren 6.Focus op communicatie: aangepast taalgebruik en eventueel aangeven welk taalniveau de activiteit zelf vergt voldoende aandacht voor de informele aspecten geschikte communicatiekanalen en -dragers op plekken waar de doelgroep komt veel praktische info zoals start- en einduur, al dan niet pauze, faciliteiten, de locatie en organisatie achter het aanbod zorg dat het hele kostenplaatje in beeld komt (ticket, programmaboekje, vestiaire, drankje...) werken met beelden 7.Resultaten en bevindingen pilootproject extrapoleerbaar naar andere projecten en andere partners in het UiTnetwerk

11 Family Friendly Toolkit Kind- en gezinsvriendelijk werken

12 FFT: Vlaamse versie: wat en waarom? Vlaamse versie -Jong geleerd… -Families belangrijke doelgroep -Vraag uit de sector Model UK -Totaalaanpak -Een échte toolkit, praktisch, zet aan tot actie -Handige werkschema’s  Vertalen naar Vlaanderen = herwerking

13 FFT: Het basispakket = Basisprincipes en leidraad voor een familievriendelijke aanpak = Zelfanalyse methodiek en werkbladen -Individuele organisaties -Musea -Cc’s -Erfgoed -Producenten -… -Sectoren/steunpunten -Steden en gemeenten

14 FFT: Aanpak en timing Voorjaar 2011 Ontwikkeling basispakket – brochure Eerste organisaties gaan aan de slag Najaar 2011 Actieve workshops, audits, zowel op individueel als stedelijk/gemeentelijk niveau Verschillende spin-offs voor verschillende sectoren

15 Widgets 2.0 Veel meer dan een agenda

16 Widgets 2.0 Agenda en zoekmodule incl. resultatenlijst en detailpagina’s +Verfijningsopties (rubriek, tijd, geografisch)

17 Widgets 2.0 +UiTtips in de kijker Selectie − automatisch − manueel (id’s UiTdatabank) − a.d.h.v. zoekopdracht (bv. Tag) Keuze weer te geven velden Lijst of carrousel

18 Widgets 2.0 +Handige configuratietool Meerdere widgets aanmaken Lay-out bepalen « Drag & drop »


Download ppt "VoorUiTblik 2011. Extending the margins 1.Internationaal kennisuitwisselingsprogramma over publieksontwikkeling met de focus op maatschappelijk kwetsbare."

Verwante presentaties


Ads door Google