De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Fietsbeleid en Luchtkwaliteit door Louis Eggen Dienst Stedelijke Ontwikkeling Gemeente Den Haag 16 maart 2006.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Fietsbeleid en Luchtkwaliteit door Louis Eggen Dienst Stedelijke Ontwikkeling Gemeente Den Haag 16 maart 2006."— Transcript van de presentatie:

1 Fietsbeleid en Luchtkwaliteit door Louis Eggen Dienst Stedelijke Ontwikkeling Gemeente Den Haag 16 maart 2006

2 Inhoud presentatie Fietsbeleid en Luchtkwaliteit Veerkaden: smerigste straat van Nederland? Verkeerscirculatieplan Centrumgebied Effecten op Fietsbeleid

3 Fietsbeleid en Luchtkwaliteit

4 Veerkaden: smerigste straat van Nederland? Fietsbeleid en Luchtkwaliteit

5 Veerkaden: ca mvt/dag Normen luchtkwaliteit: intensiteit 50% Profiel 1+1 rijstrook dus ruimte voor fietsvoorzieningen Fietsbeleid en Luchtkwaliteit

6

7

8

9 Commissiebehandeling Veerkaden Waar blijft verkeer? - Sluipverkeer? Maak verkeerscirculatieplan voor hele centrumgebied

10 Fietsbeleid en Luchtkwaliteit Komen tot een verkeerscirculatieplan voor een autoluwe binnenstad met een optimale afweging tussen: –autobereikbaarheid –economische ontwikkeling –ruimtelijke kwaliteit –milieukwaliteit Doel van het VCP

11 Fietsbeleid en Luchtkwaliteit Voorkeursoplossing: ‘sectorenmodel’

12 Fietsbeleid en Luchtkwaliteit + Geen doorgaand autoverkeer in de binnenstad + Minder autoverkeer in de binnenstad + Verschuiving van auto naar OV en fiets -Meer autoverkeer op de CentrumRing -Meer kilometers naar bestemming door omrijden -Kans op sluipverkeer in omliggende buurten Effecten: autoverkeer

13 Fietsbeleid en Luchtkwaliteit + In binnenstad groot positief effect op luchtkwaliteit (routes Veerkaden en Spui) - Milieukwaliteit voldoet nog niet overal aan de in 2010 geldende wettelijke normen Effecten: milieukwaliteit

14 Fietsbeleid en Luchtkwaliteit Effecten: ruimtelijke kwaliteit + meer kansen voor fietsers en voetgangers + meer aantrekkelijke inrichting van enkele routes: fietsvriendelijker - Om de toename van verkeersdruk op CentrumRing te kunnen verwerken, worden forse ingrepen gedaan op de CentrumRing.

15 Fietsbeleid en Luchtkwaliteit

16

17 Artist impressie

18 Fietsbeleid en Luchtkwaliteit Werkelijkheid

19 Fietsbeleid en Luchtkwaliteit

20

21

22 Sectorenmodel Fietspaden

23 Fietsbeleid en Luchtkwaliteit Conclusie door discussie Luchtkwaliteit nemen kansen voor meer fietsgebruik toe. Als luchtkwaliteit verbetert dan meer mensen op de fiets (gezondheid).


Download ppt "Fietsbeleid en Luchtkwaliteit door Louis Eggen Dienst Stedelijke Ontwikkeling Gemeente Den Haag 16 maart 2006."

Verwante presentaties


Ads door Google