De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Nieuwe impulsen voor de fiets

Verwante presentaties


Presentatie over: "Nieuwe impulsen voor de fiets"— Transcript van de presentatie:

1 Nieuwe impulsen voor de fiets
Apeldoorns fietsbeleid Door Rob Metz, wethouder verkeer

2 Stentor 8 augustus 2006 Ondanks:
de huidige bouw van fietstunnel (11 miljoen) nieuwe stalling 4 miljoen Gerealiseerde stalling Gerealiseerde hoofdroutes Nieuwe bewegwijzering; Leeft de indruk dat de gemeente weinig voor de fiets doet!!

3 Alleen infra of meer ?? Onze rol voor de infrastructuur moeten we blijven spelen, maar er zijn meer kansen!! Promotie en marketing activiteiten hebben een groot effect op het gedrag, gebruik en voertuigkeuze. Wat kun je dan doen? enkele voorbeelden …..

4 Fietsen scoort… scoort u mee?
Raad het totaal aantal fietsers dat van september tot 31 oktober, uur langs de telpaal fietst. Geef voor 6 oktober 2008 het aantal door en win een compleet verzorgde reis naar Kopenhagen voor twee personen! 2e prijs: nieuwe fiets twv € 750,- 3e prijs: ballonvaart voor twee personen Kijk voor meer informatie op

5 Waarom? We zien de fietsers U telt voor ons mee Het biedt ruimte voor leuke acties Gevolg: mensen gaan erover praten.

6 De ontwikkeling van de iShop, samen met Gazelle en Albert Heijn

7 van een idee naar een service voor onze klanten

8

9

10 Gemakkelijk mee te nemen en thuis in de keuken uitpakken

11 Klanten in trial registratie met bonuskaart
Feiten trial Klanten in trial registratie met bonuskaart Toename frequentie winkelbezoek voor tijdens conclusie 1x elke 2,5wk 1x elke 1,5wk 19,4% toename Toename bedrag van € 6 naar € 8 per week voor tijdens conclusie Ca € 58,= Ca € 66,= 14% toename

12 Resultaten iShop Sluit zeer goed aan op wensen winkelend publiek. Gebruikersvriendelijk, goed imago, handig Naast de auto goed alternatief. Het geeft meer omzet in de winkel Raakt meerdere beleidsdoelen

13 Bill boards op 70 plaatsen in de stad

14 Iedere gebruiker krijgt een label met barcode en nummer
Iedere gebruiker krijgt een label met barcode en nummer. Deze wordt aan de fietssleutel gehangen en kan in alle stallingen worden gebruikt.

15 Op de fiets komt een sticker, bij voorkeur op de framebuis vlak bij het slot.
Samen met het label wordt een unieke combinatie gescand voor de controle. Als mensen zich registreren op de website doen ze ook mee met prijzen want bij elke stallingsbeurt worden punten gespaard.

16 Het scanapparaat

17 Het scannen gebeurd vlot en comfortabel

18 Elke stalling heeft een LCD scherm. Hierop staan de prijzen
Elke stalling heeft een LCD scherm. Hierop staan de prijzen. Ondernemers en gebruikers vinden dit geweldig. Het is dus meer dan alleen iets voor de fiets!!

19 Pagina website

20 Winnaars krijgen op twee manieren bericht. Ten eerste via de e-mail
Winnaars krijgen op twee manieren bericht. Ten eerste via de . Daarnaast krijgen ze het te horen bij de eerst volgende keer als zij de fiets komen stallen. De maandprijzen worden als vouchers aangeboden en worden bij de VVV opgehaald. De reacties zijn altijd positief. VVV zit in het centrum van Apeldoorn.

21 Fiets en Win Is meer dan alleen een toegangssysteem Het stimuleert en het verleidt Het geeft meer kwaliteit aan de binnenstad Ondernemers maken graag gebruik van extra exposure Kortom het raakt vele beleidsterreinen

22 Totaal potentiele fietsmarkt
100 % Kosten marketing 100 % Kosten stallingen ?? Fietsdeel vanwege marketing Totaal potentiele fietsmarkt Fietsdeel vanwege gratis stallingen Investeringskosten Kosten infrastructuur Fietsdeel vanwege infrastructuur 0 % 0 % De kosten van marketing zijn laag in vergelijking met het mogelijk effect.

23


Download ppt "Nieuwe impulsen voor de fiets"

Verwante presentaties


Ads door Google