De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

INaPa Reflectie over kwaliteitscriteria voor internationale partnerschappen Kathleen Van Heule Diensthoofd Internationalisering 14 maart 2014.

Verwante presentaties


Presentatie over: "INaPa Reflectie over kwaliteitscriteria voor internationale partnerschappen Kathleen Van Heule Diensthoofd Internationalisering 14 maart 2014."— Transcript van de presentatie:

1 iNaPa Reflectie over kwaliteitscriteria voor internationale partnerschappen Kathleen Van Heule Diensthoofd Internationalisering 14 maart 2014

2 Kwaliteitscriteria voor Samenwerking Internationale Partnerinstellingen 1. Waarom? 2. Doel? 3. Wat willen wij? 4. Werkwijze

3 1. Waarom? Visie op onderwijs: internationaal georiënteerd authenticiteit, onderzoek, internationalisering en ondernemingszin een gegarandeerde internationale ervaring stelt studenten in staat om een actieve rol op te nemen in de internationaal georiënteerde, snel evoluerende, complexe en diverse samenleving. docenten: vakspecialist, lesgever, onderzoeker en coach, steeds handelend vanuit een internationaal perspectief 14 maart 20143Kathleen Van Heule - Dienst Internationalisering

4 2. Tot wat moet dit leiden? Less is more –minder akkoorden –kwalitatievere partners –meer mobiliteiten Wederkerigheid Reflectie en kwaliteitscultuur 14 maart 20144Kathleen Van Heule - Dienst Internationalisering

5 3. Wat willen wij? Gelijkenissen, verschillen, complementariteit? 6 dimensies - 35 criteria Beleid (1) Internationale samenwerking (15) Onderwijs (10) Onderzoek (3) Communicatie (4) Regionaal gebonden factoren (2) 14 maart 20145Kathleen Van Heule - Dienst Internationalisering

6 4. Werkwijze 1 ste fase: algemene check over de al dan niet bestaande samenwerking, ook met andere faculteiten en/of opleidingen 2 de fase: desk research –Website, brochure, jaarverslagen –catalogus van opleiding –… 3 de fase: overleg met partner –einddoelstellingen en –competenties vergelijken met die van onze opleidingen –Welke manieren van lesgeven worden gehanteerd? –Welke evaluatiemethoden? –Worden activerende/vernieuwende onderwijsvormen ingezet? –….? 4 de fase: evaluaties van studenten 5 de fase: samenvatting en beslissing 14 maart 20146Kathleen Van Heule - Dienst Internationalisering

7 4. Werkwijze 14 maart 20147Kathleen Van Heule - Dienst Internationalisering Naam onderwijsinstelling: Klik hier als u tekst wilt invoeren. Land: Kies een item. Wordt er met de buitenlandse partnerinstelling al samengewerkt? janeen ☐☐ Zo ja voor welke opleiding? Klik hier als u tekst wilt invoeren. Zo ja voor welke activiteit? Klik hier als u tekst wilt invoeren.  Studentenmobiliteit ☐  Docentenmobiliteit ☐  Project ☐  Andere: ☐ Indien het een reeds bestaande samenwerking van de faculteit betreft, gelieve hieronder het nummer van het facultair advies op te geven. Klik hier als u tekst wilt invoeren. Indien het een partnerinstelling betreft waarmee een andere faculteit van de HoGent reeds samenwerking mee heeft, gelieve hieronder de naam van de faculteit en/of opleiding op te geven. Klik hier als u tekst wilt invoeren.

8 4. Werkwijze 14 maart 20148Kathleen Van Heule - Dienst Internationalisering

9 4. Werkwijze 14 maart 20149Kathleen Van Heule - Dienst Internationalisering Eindbesluit iNaPa: De opleiding van de partnerinstelling kan als positieve benchmark dienen voor de opleiding aan de HoGent. Advies van de faculteit tot afsluiten of verlengen van akkoord Ondertekening door Algemeen directeur iNaPa:  Altijd voor nieuw akkoord.  Elke 3 jaar voor bestaande akkoorden en partnerschappen

10 14 maart Kathleen Van Heule - Dienst Internationalisering


Download ppt "INaPa Reflectie over kwaliteitscriteria voor internationale partnerschappen Kathleen Van Heule Diensthoofd Internationalisering 14 maart 2014."

Verwante presentaties


Ads door Google