De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Mediatheek en IVG. Achtergrond HR services: klanttevredenheid is maatstaf (certificering juni 2010: ISO 9001) Feedback van onderwijs: 7 pilot projecten.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Mediatheek en IVG. Achtergrond HR services: klanttevredenheid is maatstaf (certificering juni 2010: ISO 9001) Feedback van onderwijs: 7 pilot projecten."— Transcript van de presentatie:

1 Mediatheek en IVG

2 Achtergrond HR services: klanttevredenheid is maatstaf (certificering juni 2010: ISO 9001) Feedback van onderwijs: 7 pilot projecten (good practices), waaronder informatievaardigheid Meerjarenplan mediatheken Versterken relatie met onderwijs Bijdrage leveren aan kenniscreatie en circulatie Versnellen opbouw digitale collectie Uitbreiden digitale infrastructuur

3 Pilot informatievaardigheid 1. PGO en informatievaardigheid: Eerste jaars ergotherapiestudenten 2. Doel van de cursus De student stelt een kernconcept vast en weet aan de hand daarvan vragen te formuleren en aan te scherpen. De student vergroot de bekendheid met het onderwerp uit de PGO- taak door algemene informatiebronnen te verkennen. De student kan het zoekproces evalueren en waar nodig de zoekstrategie aanpassen. 3. Looptijd:7 weken. Bijeenkomsten 1 maal per week, 2 lesuren. Zelfstudie 60 min. per week 4. Begeleiders: 2 mediathecarissen en 1 docent Ergotherapie 5. Producten die de student levert: Concept map over opdracht Uitgewerkte zoekstrategie Antwoord op de onderzoeksvraag

4 PGO zevensprong 1. Verhelder termen en begrippen 2. Definieer het probleem 3. Analyseer het probleem 4. Inventariseer verklaringen,systematisch ordenen 5. Formuleer leerdoelen 6. Zoek aanvullende informatie buiten de groep 7. Synthetiseer en test nieuwe informatie

5 PGO-stappenACRLWerkvorm + docentHuiswerk * eindproduct - Uitleg van pilot - Formulier zelfevaluatie (docent ERGO met mediathecaris ) Film over infova bekijken + 1 verwerkingsvraag Mediatheek instructie en rondleiding mediatheek (2 mediathecarissen) 1. verhelder termen en begrippen 2. definieer het probleem 3. Analyseer het probleem Brainstorm / conceptmap (mediathecaris) Onderwijsleergesprek over taak (docent ERGO)1.wmv1.wmv Van elk kernbegrip uit de taak individueel een concept map * maken 4. Inventariseer verklaringen, systematisch ordenen 5. Formuleer leerdoelen 1. Weet welke informatie hij nodig heeft Concept maps laten samenvoegen* (2 mediathecarissen)2.wmv2.wmv Leerdoelen / informatievraag bepalen (docent ERGO)3.wmv3.wmv Tilt module 2 doen (wat is informatievraag) 6. Zoek aanvullende informatie buiten de groep 2. Kan de informatie opsporen Instructie specifieke bronnen (2 mediathecarissen) Formulier met zoekstrategie * 3. Kan de informatie evalueren en beoordelen Bespreken van zoekstrategie Zoeken van informatie Beoordelen van informatie Tilt module 3 tonen (2 mediatecarissen) Zoeken van informatie volgens zoekstrategie Formuleren van antwoorden opdracht. 7. Synthetiseer en test nieuwe informatie 4. Kan de informatie in een product verwerken 5. Gebruikt de informatie op een correcte manier Rapportage evalueren en beoordelen op leerdoelen. (docent ERGO)4.wmv4.wmv Formulier zelfevaluatie wordt weer ingevuld5.wmv5.wmv Notulen / antwoord op de vraag *


Download ppt "Mediatheek en IVG. Achtergrond HR services: klanttevredenheid is maatstaf (certificering juni 2010: ISO 9001) Feedback van onderwijs: 7 pilot projecten."

Verwante presentaties


Ads door Google