De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Jos Verweij, Hogeschool Rotterdam Met dank aan Robin Groenbos; Trainer / Consultant Three Ships Handen uit de mouwen met Action Learning in

Verwante presentaties


Presentatie over: "Jos Verweij, Hogeschool Rotterdam Met dank aan Robin Groenbos; Trainer / Consultant Three Ships Handen uit de mouwen met Action Learning in"— Transcript van de presentatie:

1 Jos Verweij, Hogeschool Rotterdam Met dank aan Robin Groenbos; Trainer / Consultant Three Ships Handen uit de mouwen met Action Learning in

2 Agenda Wat is Action Learningin Inrichting en opzet bij de Hogeschool Rotterdam lessons learned Hogeschool Rotterdam : Locatie Rochussenstraat

3 Action Learning is een vorm van onderwijs waarbij studenten met name door te doen leren Action Learning is gericht op het werken in groepen Studenten leren van elkaar door middel van evaluaties en beoordelingen De begeleider wordt vaak pas later betrokken bij het proces en heeft meer de rol van coach dan van instructeur Wat is Action Learning in

4 Interactie staat centraal en NIET het educatieve materiaal Interactie staat centraal en NIET het educatieve materiaal De student kan meer verantwoordelijkheid nemen De student kan meer verantwoordelijkheid nemen De student kan leren van leerproducten en interactie De student kan leren van leerproducten en interactie De leeromgeving is transparant maar besloten De leeromgeving is transparant maar besloten De opleider heeft meer inzicht in de inhoudelijke voortgang en competentieontwikkeling en hij kan daarop inspelen De opleider heeft meer inzicht in de inhoudelijke voortgang en competentieontwikkeling en hij kan daarop inspelen De opleider heeft meer zicht op het leerproces en hij kan dit virtueel ondersteunen De opleider heeft meer zicht op het leerproces en hij kan dit virtueel ondersteunen Groepsbinding en leerchemie tussen studenten en opleider wordt gestimuleerd Groepsbinding en leerchemie tussen studenten en opleider wordt gestimuleerd Wat is Action Learning in nog meer…

5 De cyclus Student levert conceptver sie in Mede- studenten geven feedback Student past conceptver sie aan Student levert definitieve versie in Mede- studenten beoordelen

6 Binnen de projectmodule zijn aanpassingen aangebracht die Action Learning kunnen ondersteunen  Automatisch mappen aanmaken  Feedback geven of beoordelen m.n. binnen de fasering  Overzicht gebruikers  forum Studenten leren door evaluaties en beoordelingen. Binnen NS kan gegeven feedback worden geëvalueerd. & Action Learning

7 Ingericht om studenten snel toegang te geven tot de belangrijkste onderdelen van (minder klikken) Belangrijk voor AL:  Mijn cursussen (Mijn studieroutes)  Mijn Samenwerkingsruimten  Forum Dashboard - Portaal

8 SAMENPRODUCEREND LEREN FEEDBACK DIEPER LEREN Pijlers onder action learning (in

9 Dashboard (Portaal)

10 Zonder zoeken een beeld van de laatste wijzigingen binnen het project Termijn weer te geven wijzigingen in te stellen (afgelopen1 dag, 2 dagen, week, etc.) Documenten direct te openen Direct de juiste map openen (‘ga naar’) Wijzigingenoverzicht

11

12 Belangrijke tool voor het begeleiden van studenten Geeft een globaal overzicht van:  Aantal deelnames aan het project  Aantal ingeleverde documenten  Aantal malen dat feedback is gegeven  Etc. Let op: Gegevens zijn gebaseerd op de ingelogde student! Overzicht deelnemers

13 Iedere deelnemer heeft een eigen, automatisch gegenereerde map Iedereen heeft toegang tot de materialen van iedereen De eigen map dient als een plek om een back-up te bewaren van het ingeleverde materiaal Docenten begeleiden NIET in deze mappen Werkruimte bevat verder aanvullende informatie De werkruimte

14 Overzicht deelnemers

15 Werkruimte

16 Plaats waar docenten o.a. aansturen en stimuleren Studenten plaatsen hier hun leervragen Zichtbaar, middels kleurcode, welke rol de gebruiker heeft binnen het forum (docent of student) Nadrukkelijk niet bedoeld voor informele interactie Het forum

17

18 Meerdere fases mogelijk: Concept – en eindfase Clusters van ca. 5 studenten geven feedback op elkaars werk Feedback wordt gegeven via de notities op documenten Lengte gegeven feedback is onbeperkt Studenten krijgen training in het geven van feedback binnen (technisch en inhoudelijk) Fasering

19 Fase 1: Concept product

20 Feedback 1

21 Feedback 2: Fout

22 Studenten leveren, na het aanpassen o.b.v. de ontvangen feedback, het eindproduct in deze fase in Medestudenten beoordelen de ingeleverde producten aan de hand van vooraf ingestelde criteria (Cijfer: 1 t/m/ 10)  Vorm en opbouw  Inleiding  Het eigen verhaal  Belevingsgericht zorgconcept  CCM in de praktijk  Schrijfwijzer gehanteerd Docenten evalueren het ingeleverde product en geven een oordeel (bijv. ‘geschikt voor publicatie’) Fase 2: Eindproduct

23

24 Meer gericht op de informele interactie Kan het vormen van groepen versterken Het logboek

25

26 Voorbeeld opdracht

27 Modereren binnen ALN hoort aan te sluiten op procesgericht interactie om samenlerend produceren mogelijk te maken. Docenten zijn vooral productgerichte interactie gewend Docenteninteractie

28 Onderwijsconcept kan goed ondersteunt worden binnen Training van docenten en studenten noodzakelijk Voortschrijdende ontwikkeling social media vraagt aanpassing wijze van communiceren binnen dit onderwijsconcept Vraag naar APP om snel en vanaf elk€ willekeurige plek/medium toegang te krijgen wordt steeds groter Lessons learned

29


Download ppt "Jos Verweij, Hogeschool Rotterdam Met dank aan Robin Groenbos; Trainer / Consultant Three Ships Handen uit de mouwen met Action Learning in"

Verwante presentaties


Ads door Google