De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Ontwikkeling cultuur in het licht van 2015 Horeca of cultuur?

Verwante presentaties


Presentatie over: "Ontwikkeling cultuur in het licht van 2015 Horeca of cultuur?"— Transcript van de presentatie:

1 Ontwikkeling cultuur in het licht van 2015 Horeca of cultuur?

2 Even voorstellen Henri Molenaar  25 jaar actief in horeca, management en directiefuncties  Expertise vertaald naar een cultureel exploitatiemodel  Bestuurslid CC Zuid  Eigenaar Brabantse Cultuur Groep BV en Van de Laar Cateraar BV

3 Realisatie en exploitatie  Theaters en schouwburgen  (Sociaal)culturele centra  Gemeenschapshuizen/buurthuizen  Commerciële horeca

4 Facts  190 voorstellingen per jaar waarvan 80 professioneel  700 sociaal culturele verhuringen per jaar  150 commerciële evenementen per jaar  jaaromzet €  23 FTE

5 Projecten in beheer  Theater Het Klooster in Nuenen  Podium in Boxtel  Mariendael Sint Oedenrode

6 Kwartiermaker  Nieuwbouw Mariendael  Nieuwbouw De Pas Heesch  Nieuwbouw Spectrum Schijndel  (Re)Organisatie De Enck Oirschot  Voorbereiding MFA Wierden  Voorbereiding CC Deurne

7 Een unieke gastvrije organisatie die de ideale balans kan creëren tussen sociaal samenzijn en een winstgevende groei voor opdrachtgevers, medewerkers, gasten, artiesten en de accommodatie. Missie

8  Wij gaan voor resultaat  Wij doen het samen  Wij zijn ambitieus  Wij kijken naar buiten  Wij zijn open en eerlijk Kernwaarden

9 Organisatie DirectieBack OfficeICTFacilitair / TechniekHRM Klooster Nuenen Mariendael St. Oedenrode Podium Boxtel Interim Management InkoopMarketing/PR/ProgrammaAdministratieFront Office

10  Draagvlakstudies accommodaties en omgeving  Opzet en uitwerking exploitatievarianten  Interim management  Beheer en exploitatie accommodaties  Modulair aanbod van ons dienstenpakket Mogelijkheden

11 De accommodatie toekomst UITGANGSPUNTEN Goed faciliteren, meervoudig gebruik, doelgroepen die elkaar versterken, cultureel ondernemerschap, subsidie aan gebruikers en exploitatie overeenkomsten met accommodaties, vrijheid in exploitatievorm

12 Horeca als hefboom?  Door meer omzetvolume betere leverancierscondities  Goede horeca zorgt voor commercieel draagvlak  Samenwerking met lokale horeca met eigen evenementen in het dorp (culturele markt, 30 april, 5 mei, feestdagen)  Het aanbieden van zaalruimte versterkt de gemeenschapsfunctie  Traffic en kruisbestuiving

13 Horeca als hefboom?  Losse verhuur vs vaste verhuur, wat is uw balans?  Aandeel in onze locaties is nog geen 6%  Absolute getallen van belang, hoeveel is het nu?  Gastvrijheid vs inzet medewerkers goed coachen  Horeca is meer dan alleen dranken, PLUS formule hanteren

14 Hoe verder?  Commercieel aanbesteden met maatschappelijk kader  Gebruiker subsidiëren ipv de accommodatie  Samen op weg met gebruikers, eigen initiatieven ontplooien  Meer foodomzet toevoegen met behulp van cateraars  Meervoudig gebruik stimuleren  Mensen trainen op gastvrijheid

15  INFORMATIE Brabantse Cultuur Groep Park GA Nuenen T Bedankt voor uw aandacht!


Download ppt "Ontwikkeling cultuur in het licht van 2015 Horeca of cultuur?"

Verwante presentaties


Ads door Google