De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Interactive marketing communications 3. herhaling bureau-inkomen ebitda ebit minimum omzet per fte in een bureau aantal uren per jaar billable norm billable.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Interactive marketing communications 3. herhaling bureau-inkomen ebitda ebit minimum omzet per fte in een bureau aantal uren per jaar billable norm billable."— Transcript van de presentatie:

1 interactive marketing communications 3

2 herhaling bureau-inkomen ebitda ebit minimum omzet per fte in een bureau aantal uren per jaar billable norm billable liquiditeit solvabiliteit balans resultatenrekening

3 interactive marketing communications leerdoelen ! het maken van een projectbegroting/planning inzicht verwerven in uurtarieven time material/fixed budget/fixed price commercieel aanbieden hiervan uitvoeren van een analyse

4 interactive marketing communications leerdoelen ! het maken van een projectbegroting/planning inzicht verwerven in uurtarieven time material/fixed budget/fixed price commercieel aanbieden hiervan uitvoeren van een analyse

5 interactive marketing communications tarieven account client services director 180,- account director 140,- account manager 120,- account executive 80,- strategie strategy director 160,- creative director 160,- senior consultant 120,- consultant 100,- junior consultant 80,- creatie art director 120,- copywriter 120,- designer 100,- integrator 80,- content editor 80,- realisatie software architect 120,- lead developer 120,- system architect 120,- software developer 100,- servicedesk developer 80,- system administrator 80,-

6 uurtarieven bureaukosten zijn 5% managen van werk is normatief 20% fixed price opslag is normatief 25%

7 interactive marketing communications opbouw kosten, concurrentie, markt wat kost iemand nou per uur –Salaris –Auto –Sociale lasten –Premies –Bezetting

8 overeenkomst? aanbod & aanvaarding theorie voorstel is aanbod tegenvoorstel is aanbod als akkoord op een aanbod dan pas aanvaarding! let bij het aanbod ook op factoren als: soort deal planning levering facturering betaling

9 soort deal wij bieden onze werkzaamheden aan obv 1 van de volgende mogelijkheden: time & material: alle uren worden op basis van nacalculatie periodiek in rekening gebracht op basis van vooraf vastgestelde tarieven, wij hebben een inspanningsverplichting o.b.v. flexibele functionaliteit, risico voor project bij klant fixed price: o.b.v. fixed functionaliteit wordt het totale project uitgevoerd tegen een vooraf bepaalde aanneemsom, die gebaseerd is op het fixed budget verhoogd met een risicopremie van 25%, wij hebben een resultaatverplichting, risico voor project bij ons fixed budget: alle uren worden op basis van nacalculatie periodiek in rekening gebracht op basis van vooraf vastgestelde tarieven, waarbij het budget de indicatie van het totale project is, er is sprake van een gedeelde verantwoordelijkheid en risico o.b.v. flexibele functionaliteit

10 2 servicedesk ovk’s green duidelijkheid bereikbaar binnen kantoortijden persoonlijke aandacht gold LIFO (before green) flat fee tarief vast aantal uren per maand escalatie buiten kantoortijden AE stelt deze overeenkomsten op

11 interactive marketing communications project zo snel mogelijk een rekening sturen opknippen in stukken (salami) onderdelen: –concept –uitwerking concept –art en copy –realisatie en techniek –beheer en hosting –management en coördinatie

12 interactive marketing communications Case 1 Maak een concept begroting voor een hypotheekbank voor het maken van een complete website. De post fotografie mag PM genomen worden, wel graag een inschatting. Het concept moet volledig worden begroot, evenals de flashmovie op de homepage. Ga uit van CMS zonder ingewikkelde modules en koppelingen. Uren/functie/tarief

13 interactive marketing communications Case 2 Bied dit project aan op 3 manieren n.a.v. je begroting, tm/fb/fp

14 interactive marketing communications begroting (globaal) onderdelen: –concept 6k (40 uur) –uitwerking concept 10k (80 uur) –art en copy 15k (140 uur) –flash, 10k (100 uur) –realisatie en techniek 25k (270 uur) –beheer en hosting 2k (16 uur) –management en co-ordinatie 12k (120 uur) –fotografie 25k


Download ppt "Interactive marketing communications 3. herhaling bureau-inkomen ebitda ebit minimum omzet per fte in een bureau aantal uren per jaar billable norm billable."

Verwante presentaties


Ads door Google