De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Ervaring implementatie aanpak (ervaring opgedaan: werkplein Amersfoort) Jan Ipenburg adviseur Kwaliteit en Informatie Joost Dijkhuizen Projectleider Erow.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Ervaring implementatie aanpak (ervaring opgedaan: werkplein Amersfoort) Jan Ipenburg adviseur Kwaliteit en Informatie Joost Dijkhuizen Projectleider Erow."— Transcript van de presentatie:

1 Ervaring implementatie aanpak (ervaring opgedaan: werkplein Amersfoort) Jan Ipenburg adviseur Kwaliteit en Informatie Joost Dijkhuizen Projectleider Erow Francis Jongmans King 24 januari Implementatie ondersteuning werkpleinen1

2 Datum 24 januari 2012 Implementatie ondersteuning werkpleinen2 Samenwerken met de AKI (UWV) en de lokale PL (gemeente) is van wezenlijk belang UWV & Gemeenten

3 Datum: 24 januari EROW Heeft iemand nog vragen over de werking van EROW? Implementatie ondersteuning werkpleinen3

4 Datum 24 januari Implementatie ondersteuning werkpleinen4 EROW Voortvloeisel uit DKD Digitale dienstverlening Klant- en Professionalmodule Goed te combineren met Mens Centraal Amersfoort Module Schulden Module Zorg EWWB (april 2012)

5 Voordelen EROW Voorinvulling GBA gegevens Zowel via internet (24/7) als met ondersteuning Signaal komt daar waar het moet komen Opvolging gegarandeerd Lastenverlichting professional EROW past in het digitaliseringsproces op het Werkplein EROW helpt de stroomlijning tussen je ketenpartners te bevorderen. Datum 24 januari Implementatie ondersteuning werkpleinen5

6 Quote medewerker Werkplein Amersfoort “Het lijkt ons wel handig om de WW klant ook met de werkmap te laten werken wanneer hij overkomt naar de “WWB” (medewerker gemeente)” “Wij hebben een workshop gehad en willen zo snel mogelijk een aantal van onze klanten de werkmap laten gebruiken” (medewerker gemeente) Datum 24 januari Implementatie ondersteuning werkpleinen6

7 Datum 24 januari Implementatie ondersteuning werkpleinen7 Quote medewerker Werkplein Amersfoort “digibeten zijn digivaardiger dan je denkt!” “de niet digivaardige WWB klanten zouden een workshop kunnen krijgen om digivaardigheid te verkrijgen” “dit stimuleert ook het gebruik van de al andere bestaande E formulieren van de afdeling Sociale Zaken ( BB, vakantie melding etc) “ en bereid de klant voor op computervaardigheden bij toekomstig werk”

8 Quote medewerker Arbeidsintegratie “Wij (afdeling AI) gaan de opleidingsmodule niet gebruiken, want anders denken onze klanten dat zij een opleiding mogen volgen. Wij willen geen verwachtingen gaan wekken, maar willen dat onze klanten zo snel mogelijk aan het werk gaan”. Wat vind U? Datum 24 januari Implementatie ondersteuning werkpleinen8

9 Quote medewerker Service Bureau (WMO) “ Het servicepunt ziet toekomst in EROW. Wel willen ze grotere aantallen binnen krijgen en hopen dus op de publicering op en op een koppeling met GWS. Ze hoeven op zich niet een te specifieke vraagstelling in de zorgmodule. Ze hebben liever een klant in beeld en goed doorverwezen dan ze op voorhand buiten de deur te houden.”www.werk.nl Datum 24 januari Implementatie ondersteuning werkpleinen9

10 Het Implementatie Traject Start Impactfase Werkplein plan Ketenpartners Werkproces Opleiden Start Na Zorg Datum 24 januari Implementatie ondersteuning werkpleinen10


Download ppt "Ervaring implementatie aanpak (ervaring opgedaan: werkplein Amersfoort) Jan Ipenburg adviseur Kwaliteit en Informatie Joost Dijkhuizen Projectleider Erow."

Verwante presentaties


Ads door Google