De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

14 april 2009 Centrale van Morgen MarktContactDag 2009 Landelijke Diensten Lex Eggink Dienst Verkeer & Scheepvaart Reinier van der Klooster Data-ICT-Dienst.

Verwante presentaties


Presentatie over: "14 april 2009 Centrale van Morgen MarktContactDag 2009 Landelijke Diensten Lex Eggink Dienst Verkeer & Scheepvaart Reinier van der Klooster Data-ICT-Dienst."— Transcript van de presentatie:

1 14 april 2009 Centrale van Morgen MarktContactDag 2009 Landelijke Diensten Lex Eggink Dienst Verkeer & Scheepvaart Reinier van der Klooster Data-ICT-Dienst

2 Rijkswaterstaat Centrale van Morgen214 april 2009 Verkeersmanagement is heel belangrijk voor RWS •Nota Mobiliteit: VM is derde pijler naast bouwen en beprijzen •Beter Benut geeft richting •Fileproof, No Regret, Spoedaanpak en Mobiliteitsaanpak •Samenwerking met andere wegbeheerders •Deze intensivering stelt hoge eisen aan verkeerscentrales; de plek van waaruit VM wordt gecoördineerd! •DT RWS  Centrale van Morgen brengt OVM op orde

3 Rijkswaterstaat Centrale van Morgen314 april 2009 Hoe verbetert CvM de Verkeerscentrales?

4 Rijkswaterstaat Centrale van Morgen414 april 2009 Doelstelling Centrale van Morgen •Breng operationeel VM op orde •Vanuit samenhang proces, organisatie en techniek Anticiperen op toekomst •Groei areaal en toename takenpakket •Regionale samenwerking Prioriteit volgorde bij techniek •Continuïteit proces •Uitbreiden •Uniformeren, vervangen, verbeteren

5 Rijkswaterstaat Centrale van Morgen514 april 2009 Werkplek conform best practice TNO/WVL

6 Rijkswaterstaat Centrale van Morgen614 april 2009 Opbouw techniek in centrales beschreven Werkplekken, video-wall, beeldschermen, muis etc. ICT onder de werkplek Landelijke systemen (vb. MTM, Blokkade detector Boss-online, CBA, etc) Lokale Systemen (vb.Tunnels, Bessie, Etc.)

7 Rijkswaterstaat Centrale van Morgen714 april 2009 Technisch kader voor Centrale van Morgen

8 Rijkswaterstaat Centrale van Morgen814 april Rijkswaterstaat De toonaangevende, publieksgerichte en duurzame uitvoeringsorganisatie van de overheid!  Onze dienst werkt mee aan de verankering van de vier pijlers van Rijkswaterstaat.

9 Rijkswaterstaat Centrale van Morgen914 april 2009 De Data-ICT-Dienst •Als professionals regisseren en faciliteren wij de realisatie, instandhouding en ontwikkeling van de informatievoorziening voor Rijkswaterstaat. Dat zien wij als onze missie. •Wij vormen met onze 700 professionals één van de Landelijk Diensten van Rijkswaterstaat. 9

10 Rijkswaterstaat Centrale van Morgen1014 april 2009 Doelstelling Centrale van Morgen (CvM) •Het uniformeren, renoveren en uitbreiden van centrales, zodat ze het groeiend areaal tijdig bedrijfszeker kunnen bedienen. •De prioriteit ligt bij het uitbreiden en renoveren en pas daarna uniformeren, zodat met name de Spoedaanpak-projecten tijdig vanuit de VC’s kunnen worden bediend.

11 Rijkswaterstaat Centrale van Morgen1114 april 2009 Globale scope •Renovatie VCMN en VCNWN; •Uitbreiding Werkplekken VCNON en vervanging vanwege brand; •Techniek op CvM-niveau brengen in alle Verkeerscentrales (VC’s) incl. VCNL en Testcentrum (TORO); •Specificeren, inkopen, realiseren en testen van verbetervoorstellen middels nieuwe en bestaande systemen; •Implementatie van systemen en wijzigingen in de VC’s; •Beheren van de opgeleverde systemen of wijzigingen.

12 Rijkswaterstaat Centrale van Morgen1214 april 2009 Dynamiek rond D(V)M-keten WegkantCommunicatie/ verbinding Centrale Aanpak Mobiliteit No-regret activiteiten A15 /A12 Oost Spoedaanpak Outsourcing Netwerk DBFM Innovatie VM, Fileproof, Dynamax, Praktijkproef Amsterdam, mobiele camera’s, NDW 200 projecten VM/ lopende initiatieven Tunnelproblematiek Verbouwingen/ Nieuwbouw VC’s Trajecten op de schop Veranderende Aanpak Aanleg Nieuw wegkant systeem Centr. beheer DVM-keten DID CvM, uniformering

13 Rijkswaterstaat Centrale van Morgen1314 april 2009 Scope en omgeving VC Regionale systemen Veranderende aanpak Aanleg projecten Trajecten op de schop Innovatie VM

14 Rijkswaterstaat Centrale van Morgen1414 april 2009 Actuele stand van zaken •Redelijk beeld wat er moet gebeuren; •Gegeven dynamiek: bepalen hoe te organiseren en prioriteren; •Moment van marktbenadering onduidelijk.


Download ppt "14 april 2009 Centrale van Morgen MarktContactDag 2009 Landelijke Diensten Lex Eggink Dienst Verkeer & Scheepvaart Reinier van der Klooster Data-ICT-Dienst."

Verwante presentaties


Ads door Google