De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Workshop 6: Multichanneling

Verwante presentaties


Presentatie over: "Workshop 6: Multichanneling"— Transcript van de presentatie:

1 Workshop 6: Multichanneling
Praktische keteninformatisering III Wonen, zorg en welzijn & ICT: verbinden en doorpakken! Workshop 6: Multichanneling Internetten met de klant 7 november 2007 Multichanneling

2 Presentatie van het Antwoord concept
Door drs. Art Klijn Projectleider Antwoord / plv. programmamanager gemeentelijke Dienstverlening VNG Coördinerend senior beleidsmedewerker cluster Burger Bestuur VNG. 7 november 2007 Multichanneling

3 Het Antwoord concept: Frontoffice voor de hele overheid
andere overheden andere overheden andere overheden KCC burger burger burger KCC gemeente gemeente gemeente Antwoord 7 november 2007 Multichanneling

4 De bouwstenen van een KCC
Producten/diensten en kanalen Leveren van prestaties Leiderschap en medewerkers Processen, besturing en organisatie Systemen en informatie 7 november 2007 Multichanneling

5 Postkantoren BV stelt zich voor
Ir Erik Geensen, Corporate Account Manager Joint venture Onze servicepakket Postbank diensten TNT diensten 50% 50% Derden Verkoop 100% Postkantoren is hét fysieke distributienetwerk van Postbank en TNT Post. Daarnaast verzorgen wij diensten voor veel andere partijen. Denk aan OV-Studentenkaart, kaartjes voor NS, energiecontracten voro Essent Ook voor veel gemeenten verzorgen wij de uitbetalingen van de Sociale Dienst. Bijvoorbeeld in Utrecht. Tot slot bieden wij onze klant gemak door het verkopen van een beperkt service assortiment. de BV is opgericht in 1993 ca medewerkers 2.100 vestigingen en 375 Brunawinkels Veel overheidsorganisaties maken gebruik van het postkantoor 7 november 2007

6 Postkantoor ontwikkelt zich tot …
6 dagen per week open binnen 5 kilometer op een postkantoor In stand houden van voorzieningengraad … de Dienstenwinkel van Nederland Benadruk hier de 3 componenten: processen, personeel en netwerk. En het feit dat dit netwerk neutraal is. Dat is onze visie. Iedereen kan deelnemen aan ons platform. Onze core competence is het afhandelen van transacties en het faciliteren van grote klantstromen. Laagdrempelige toegang Postkantoren biedt haar klanten een uniek en neutraal netwerk, waar face-to-face dienstverlening op de meest betrouwbare en efficiente wijze plaatsvindt. Efficiënte opzet persoonlijke dienstverlening Neutrale aanbieder van diensten 7 november 2007

7 Postkantoor als aanvullend Servicepunt naar / voor Burgers
‘Erkenning’ Zorgaanbod Intake Nazorg Informatievoorziening en communicatie Burger Gemeente / Zorgkantoor Een Zorgbalie binnen Postkantoren biedt organisaties de mogelijkheid om haar bereikbaarheid en efficiënte dienstverlening als onderdeel van zorgketens in te vullen en te vergroten. 7 november 2007

8 De bibliotheek is overal!
Drs Grietje Smit Grietje Smit Consultancy Adviseur G!DS voor de samenleving Vereniging van Openbare Bibliotheken Fijnmazig netwerk filialen en uitleenpunten Kern: informatie, educatie, dienstverlening Beschikbaar voor: Digitale ondersteuning Fysieke punten Educatie 7 november 2007 Multichanneling

9 Digitale ondersteuning
Landelijke sociale kaart de G!DS Wmo-loket: Jeugd en Gezin: Wijkloket: G!DS: 7 november 2007 Multichanneling

10 Fysiek en digitaal Inburgering: www.nlkompas.nl
Digitaal en collectie bibliotheek Educatieve programma’s: Met: ROC’s, Bureau nieuwkomers Werkzat: Coaches, workshops Met: RVU, volksuniversiteiten, CWI Gezondheid, vrijwilligers 7 november 2007 Multichanneling

11 Stelling 1 Internet is het kanaal voor de burger om diensten van de overheid af te nemen. 7 november 2007 Multichanneling

12 Stelling 2 De overheid moet dienstverlening aan burgers uitbesteden aan andere organisaties zoals Postkantoren en bibliotheken . 7 november 2007 Multichanneling

13 Stelling 3 Fysieke klantcontacten worden binnen jaar volledig overbodig. 7 november 2007 Multichanneling

14 Stelling 4 De digitale backoffice is volledig op orde, nu de front office nog! 7 november 2007 Multichanneling

15 Stelling 5 Door het opzetten van een KCC creëer je eigenlijk een grotere afstand tussen burger en overheid! . 7 november 2007 Multichanneling


Download ppt "Workshop 6: Multichanneling"

Verwante presentaties


Ads door Google