De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

AVO A-Junioren Seizoen 2013-2014. Lange termijn. Kweekvijver voor selectie. Minimaal 3 spelers stromen per jaar door richting selectie 1-2 Seizoen 2013-2014.

Verwante presentaties


Presentatie over: "AVO A-Junioren Seizoen 2013-2014. Lange termijn. Kweekvijver voor selectie. Minimaal 3 spelers stromen per jaar door richting selectie 1-2 Seizoen 2013-2014."— Transcript van de presentatie:

1 AVO A-Junioren Seizoen

2 Lange termijn. Kweekvijver voor selectie. Minimaal 3 spelers stromen per jaar door richting selectie 1-2 Seizoen A1 : veld - top-3 overgangsklasse zaal – kampioenschap overgangsklasse A2: veld en zaal – top 4 eerste klasse. Doelstelling

3 A1: laatstejaars junioren en junioren die na dit jaar nog 1 jaar in junioren spelen. (5 dames, 5 heren) A2: Junioren die na dit jaar minimaal nog 1 jaar in de junioren mogen spelen. (min. 5 dames, min. 5 heren) Samenstelling teams

4 A1: Maarten en Harold A2: Ferdi Trainingen verzorgd door: Harold, Maarten, Ferdi, Timo, Erik. (Bij elke training minimaal 2 trainers aanwezig) Video-opnames: Gert-Jan Scheffer Begeleiding

5 Maandag: Algemeen korfbal Donderdag: Core stablity en techniek (schot/pass) Vrijdag: Algemeen en wedstrijd - Duur: 120 minuten. - Warming-up wordt door spelers verzorgd. Trainingen

6 “Door core stability train je de rug, buikspieren, bekken, heupen, knieën en enkels, waardoor je minder vatbaar bent voor blessures.” Core stability

7 Spelers -Samenwerken in een goede sfeer en daarbij maximaal presteren -Maximale aanwezigheid en inzet bij trainingen, wedstrijden en activiteiten. -Fysieke component ontwikkelen (kracht, snelheid, conditie). -Werken aan individuele- en teamdoelstellingen. Visie en uitvoering

8 Aanval. -duidelijk herkenbaar spel met scoringsmogelijkheden op meerdere posities. -Bal- en bewegingstempo hoog -Scorend vermogen breed in het team -Nadruk: schot, rebound, passing Spelopvatting

9 Verdediging. 3 verdedigingsvarianten - pressie. (80%) - achter op 1 e bal, opbouwende druk (10 %) - achter op individu. (10%) In alle varianten is open verdedigen de basis. Communicatie en samenwerking ontwikkelen. Spelopvatting

10  Duurtraining  Interval training  Core stability  Schema Voorbereiding

11  1 x per week 30 minuten onafgebroken hardlopen.  Algemeen uithoudingsvermogen verbeteren / op pijl houden.  Fit zijn bij start seizoen  Blessure preventie bij start van het seizoen. Duurtraining

12  1 x per week 30 minuten intervaltraining.  Algemeen uithoudingsvermogen verbeteren / op pijl houden.  Fit zijn bij start seizoen  Blessure preventie bij start van het seizoen. Intervaltraining

13  30(70)/10(90) Intervaltraining W1 24 juni W2 1 juli W3 8 juli W4 15 juli W5 22 juli W6 28 juli W7 5 aug Series5x Rust30 sec Intensiteit 60(70)/ 10(90) 60(70)/ 10(90) 60(70)/ 20(90) 60(70)/ 20(90) 60(70)/ 10(100) 60(80)/ 20(90) 60(80)/ 20(100) Sets4x voltooid

14 100 %Voluit sprintenDit hou je maximaal 30 seconden vol 90 %Flink aanzettenDit hou je maximaal 2 min vol 80 %HardlopenDit hou je ongeveer 20/30 min vol 70 %JoggenDit hou je ongeveer 60 min vol 60 %Warming upDit is het tempo van de warming up RustVolledige rustHier mag je helemaal stoppen even wat water drinken b.v.b. Intervaltraining

15  3x per week, 5 oefeningen Core stability W1 24 juni W2 1 juli W3 8 juli W4 15 juli W5 22 juli W6 28 juli W7 5 aug Leg Raise Crunch Plank Schuine buikspieren Reverse sit up

16  Via de mail.  Houd je het schema bij.  Voor de 1 e training schema mailen naar: Schema


Download ppt "AVO A-Junioren Seizoen 2013-2014. Lange termijn. Kweekvijver voor selectie. Minimaal 3 spelers stromen per jaar door richting selectie 1-2 Seizoen 2013-2014."

Verwante presentaties


Ads door Google