De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

NGI 30 maart 2011.

Verwante presentaties


Presentatie over: "NGI 30 maart 2011."— Transcript van de presentatie:

1 NGI 30 maart 2011

2 2 Onderwerpen  Kadaster  Het ICT Bedrijf  Dilemma’s  Doorontwikkeling

3 3 Ambities  Dé leverancier van vastgoed- en geo-informatie  Toonaangevend in Europa

4 4 Wat doet het Kadaster  Registratie, beheer en ontsluiting van vastgoedinformatie  Land- en gebiedsontwikkeling  Vervaardiging van topografische kaarten  Verstrekking van geografische informatie

5 5 Wat doet het Kadaster (2)  Rijksdriehoeksmeting  Informatieverstrekking van geografische informatie  Basisregistratie Kadaster en Topografie  Informatieverstrekking adressen en gebouwen  Informatie over ligging kabels en leidingen (KLIC)  Internationale activiteiten

6 6 Onze klanten Rijksoverheid Centraal Bureau voor de Statistiek Financiële instellingen Energiebedrijven Waterschappen Gemeenten Provincies Makelaars Verzekeraars Particulieren VROM Kadaster Notariaat

7 7 Kadaster als ICT bedrijf Automatisering en online dienstverlening  Digitale Kadastrale Registratie en Register  Geautomatiseerd Openbaar Register  Landelijke voorziening BAG, BGT, WKPB, RO-online Mijn Kadaster: -Aantal geleverde betaalde informatieproducten via Kadaster-on-line 21,7 miljoen -Aantal geleverde producten via Kadata internet 1,5 miljoen -Aantal online producten voor de burger

8 8 Kadasterorganisatie Minister van IenM RechtszekerheidServicesGEO Financiën, planning en control Gebruikersraad Raad van Toezicht Raad van Bestuur Strategie & beleid IT- governance board “CIO-rol” is belegd in de raad van bestuur

9 9 GEORZServices Functioneel Beheer GEO keten RZ keten Bouw REGIE Externe Partijen IT - Services keten SysteemOntwikkeling Keten Management Datacenter ProjectleidingArch & Infra Mgt Exploitatie Frontend MW/BM/NW DienstenVernieuwingIncident/Probl Backend/Storage Test Arch & IA GEORZServices REGIE Externe Partijen IT - Services Software Ontwikkeling Keten Management Data Center Arch & Infra Mgt Exploitatie Frontend MW/BM/NW Backend/Storage Organisatie: werkmodel ICT-Services Diensten Projectleiding Arch. & Info.Analyse Bouw Testen GEO keten RZ keten Services keten Technisch Applicatie Beheer

10 10 ICT-services •Kwaliteit •Processen gecertificeerd ISO 9001 •Beveiliging ISO code voor informatiebeveiliging •Kosten –3-jaarlijks gartner benchmark ITOB Overall cost levels are in line with the market and Kadaster has closed down the gap with the market

11 11 Toekomstvisie Kadaster  Eén loket voor vastgoed- en geo-informatie  Internationaal, innovatief en toonaangevend  Veerkrachtig voor zijn klanten: –Slanke managementstructuur –Gestroomlijnde processen –Centrale sturing –Minder vestigingen –Lage kosten, hoge kwaliteit

12 12 Meerjaren beleidsplan  Uitgangspunten MBP : –ICT is een enabler, maar geen strategische kerntaak. –Kadaster wil geen ICT autoriteit zijn. –Specifieke kennis hebben wij vertaald als Kadaster specifieke kennis noodzakelijk bij de aansturing en uitvoering van ICT taken.  Wat –Kadaster kiest voor generieke infrastructuur componenten –Deze commodities worden geëxploiteerd en beheerd door een marktpartij wiens core business dit is

13 13 Meerjaren beleidsplan, aanleidingen voor programma sourcing Infrastructuur Applicatiebeheer en onderhoud Ontwikkelen (verbeteren) nieuwe diensten Jaarlijks ICT inspanning Tijd Infrastructuur Applicatiebeheer en onderhoud Ontwikkelen (verbeteren) nieuwe diensten en processen Jaarlijks ICT inspanning Tijd Continueren huidige situatie Gewenste situatie

14 14 Doorontwikkeling ICT organisatie Verbinden van vraag en aanbod Business strategie en waarde van IV Verandering van business processen, (IT-)projecten Verandering van business processen, (IT-)projecten Business processen uitvoren, met IV- fucntionaliteit IT beleid & richtlijnen Architectuur IT beleid & richtlijnen Architectuur Vraag coördinatie Monitoring performance Innovatieve waarde van ICT Applicatie ontwikkeling & beheer Infrastructuur ontwikkeling & beheer Applicatie ontwikkeling & beheer Infrastructuur ontwikkeling & beheer Operations, delivery & support Portfolio management Business Domein IV-vraag Alignment Domein Regie IT Domein IT-aanbod Strategisch niveau, richten Tactisch niveau, inrichten (change) Operationeel niveau, verrichten (run) Leverancier management Standard services Standaard producten / diensten Changes Projecten

15 15 Implementatieplan 15

16 Bedankt voor de aandacht


Download ppt "NGI 30 maart 2011."

Verwante presentaties


Ads door Google