De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

16IP012 : Studiecontract Majoor van het Vliegwezen MAB BRACKE F. MRMP-I/P & Grote Projecten 29 Sep 2016 – Informatievergadering.

Verwante presentaties


Presentatie over: "16IP012 : Studiecontract Majoor van het Vliegwezen MAB BRACKE F. MRMP-I/P & Grote Projecten 29 Sep 2016 – Informatievergadering."— Transcript van de presentatie:

1 16IP012 : Studiecontract Majoor van het Vliegwezen MAB BRACKE F. MRMP-I/P & Grote Projecten 29 Sep 2016 – Informatievergadering

2 DOELSTELLING VAN DE INFORMATIEVERGADERING Voorstelling van de actoren Voorwerp van de opdracht Opbouw offerte Selectie tot deelneming aan de opdracht Gunning van de opdracht Verloop van de opdracht Antwoorden op ingediende vragen Vragen? 2

3 LANDMEDNAVYAIR ORGANISATIE DEFENSIE 3

4 DGMR BEHEER OVERHEIDSOPDRACHTEN INFRA Aero- nautical systems CIS Support systems Naval Systems Land Systems MRMP Aero- nautical sustems Support systems Naval systems Land systems INFRA CIS Ops Div Sys Div C&I Raadgevers: Pers, Budget, Beleid,... CIS Corporate ORGANISATIE DGMR 4

5 PS A ORGANISATIE DIV OVERHEIDSOPDRACHTEN & MP-I 5

6 6 VOORWERP VAN DE OPDRACHT Besteknummer 16IP012 Studiecontract - Diensten Studieopdracht : –Schetsontwerp –Voorontwerp –Ontwerp –Bijstand tijdens de aanbesteding en technische analyse –VCV Bijkomende prestaties Wet Klassieke sectoren Open aanbesteding met twee percelen  Openingszitting met voorlezing van de prijzen

7 7 OPBOUW OFFERTE Elektronische Inventaris beschikbaar Eerste Tabblad : Aan te vullen door de inschrijver –Luik studies : Cofficiënt op tabellen Barema FABI/KVIV –Luik bijkomende prestaties : Eenheidsprijzen voor de prestaties Tweede Tabblad : Toepassing van de inschrijvingscoëfficiënten op een virtueel studieprogramma  Becijferde bedragen hernomen in 1ste Tabblad Indiening papieren inventaris is toegelaten, maar berekening moet uitgevoerd worden…

8 8 SELECTIE TOT DEELNAME OPDRACHT Overheidsopdracht : Open Aanbesteding  Eénstapsprocedure Critère de Selection : –Toegangsrecht (Uitsluitingscriterium) –Technische bekwaamheid : Referentieprojecten, bestudeerd in periode 2013-2015 voor minimaal 500.000€ in het totaal, minimaal 50.000€ per referentieproject. Referentieprojecten voor de Barema A, B, E en I Referentieprojecten nieuwbouw en renovatie per Barema Aanvullende referentieprojecten

9 9 SELECTIE TOT DEELNAME OPDRACHT

10 10 GUNNING VAN DE OPDRACHT Overheidsopdracht : Open Aanbesteding Gunning aan de laagste regelmatige offerte Gunning per perceel Geraamd studiebedrag over 4 jaar : –Perceel 1: Vlaams en Brussels Hoofdstedelijk Gewest: 1.100.000,00 EUR (Incl. BTW) –Perceel 2: Waals Gewest: 500.000,00 EUR (Incl. BTW) Vooropgesteld minimaal uitvoeringsbedrag per individueel project : 135.000 EUR (Excl BTW)

11 11 VERLOOP VAN HET DOSSIER Het contract start daags na de notificatie en wordt stilzwijgend verlengd op 31 Dec ‘16, ‘17 en ’18. De laatste bestelling van het contract moet plaatsvinden vóór 31 Dec ‘19. Elke bestelling wordt geplaatst per afzonderlijke bestelbrief met vermelding van de uitvoeringstermijn. Na elke fase kan de opdracht beëindigd worden. Meerdere fases kunnen gelijktijdig besteld worden. Uitvoering van de prestaties. Betaling van de prestaties.

12 12 VERLOOP VAN DE OPDRACHT Elke bestelling wordt geplaatst per afzonderlijke bestelbrief met vermelding van de uitvoeringstermijn (Cfr Aanhangsel B). Na ontvangst bestelbrief en gegevens  dienstverlener heeft 5Kd voor melding van ontbrekende, foute, … informatie  Analyse door Defensie (impact termijn) Na uitvoering van de prestatie  overmaken van de resultaten van de prestatie  Analyse door Defensie (impact termijn) Aangepaste vertragingsboetes : Dagelijkse boete 0,25% bedrag bestelbrief Maximale boete 5,00% bedrag bestelbrief

13 13 VERLOOP VAN DE OPDRACHT Na analyse van de documenten volgend uit de prestaties  Uitnodiging tot indienen factuur en PV van voorlopige (en definitieve) oplevering van de deelbestelling Deelfazen : Fase 1 : Schetsontwerp15 % Fase 2 : Voorontwerp35 % Fase 3 : Ontwerp43 % Fase 4 : Bijstand tijdens de Aanbesteding02 % Fase 5 : Uitvoering VCV05 % TOTAAL VOLLEDIG PROJECT100 %

14 14 VERLOOP VAN DE OPDRACHT Betaling en correctiebetaling op basis van spilbedragen. Voor de bestelling van een schetsontwerp en voor de eerste betaling, zal de aanbestedende overheid zich baseren op het programmabedrag van Defensie (eerste spilbedrag), dit bedrag wordt gecorrigeerd met het tweede spilbedrag, namelijk het aanvaarde ramingsbedrag van het schetsontwerp van de firma. Voor de bestelling van het voorontwerp, het ontwerp en de bijstand tijdens de aanbesteding zal de aanbestedende overheid zich baseren op het aanvaarde ramingsbedrag van het schetsontwerp (tweede spilbedrag), deze bedragen worden gecorrigeerd met het derde spilbedrag, namelijk het aanbestedingsbedrag.

15 15 VERLOOP VAN DE OPDRACHT Voor de bestelling van de fase ‘uitvoering’ zal de overheid zich baseren op het weerhouden aanbestedingsbedrag, gecorrigeerd met het vierde spilbedrag, namelijk de totale kost van de werken. Indien niet alle deelfasen van het project doorlopen worden en er geen volgend spilbedrag beschikbaar is voor het uitvoeren van een correctie, zal er geen correctie plaatsvinden. Het percentage T dat volgt uit het van toepassing zijnde barema wordt vastgelegd op basis van het programmabedrag. Doorheen het verdere verloop van het project zal deze waarde T behouden blijven, ongeacht de variatie van de kostprijs der werken.

16 UITLEG TECHNISCH LUIK Aanvullingen bij de eerste bestelbrief van een punctueel contract Inhoud van de diensten Vereisten 16

17 UITLEG TECHNISCH LUIK- EERSTE BESTELBRIEF VAN EEN PUNCTUEEL CONTRACT De omschrijving van de opdracht en de behoeften worden kenbaar gemaakt door middel van een PDS document (project data sheet) Er wordt vermeld of het dossier onderworpen is aan een bouw- en milieuvergunning De aanbestedende overheid dient deze aanvragen zelf in en alle contacten met derden voor het invullen van de documenten moeten via de leidend ambtenaar gebeuren 17

18 UITLEG TECHNISCH LUIK- INHOUD VAN DE DIENSTEN 2 grote luiken : * de ‘vaste ‘diensten, opgedeeld in fasen * de supplementaire prestaties Bij de ‘vaste’ diensten zijn EPB, SACO en veiligheidscoördinatie ontwerp inbegrepen; werfopvolging is niet inbegrepen Bij de supplementaire prestaties kunnen volgende diensten gevraagd worden : opmaken dossier bouwaanvraag, bijstand op de werf, topografische studie, vertaling,… 18

19 UITLEG TECHNISCH LUIK- VEREISTEN De studie moet voldoen aan : De conceptuele vereisten en objectieven van Defensie (sober, functioneel, comfort, milieu- en energiebewust, standaardisatie, flexibiliteit,…) De ruimtelijke randvoorwaarden (stedenbouw en milieu) De van toepassing zijnde normen en voorschriften (normen, typebestekken, WTCB en STS, EPB,…) 19

20 20 ANTWOORD OP INGEDIENDE VRAGEN Vraag : Wat is de geografische situatie van de belangrijkste kwartieren die behoren tot perceel 2? Antwoord : Een lijst van de kwartieren, enerzijds behorend in perceel 1, anderzijds behorend in perceel 2, zal gepubliceerd worden als addendum.

21 21 ANTWOORD OP INGEDIENDE VRAGEN Vraag : Opdracht EPB : Wat is de werkwijze voor het opmaken van de startverklaring indien deze niet officieel verstuurd mag worden naar de regionale autoriteiten? Antwoord : De voorafberekening die bij een startverklaring hoort is het belangrijkste aspect voor de Administratie. Op deze manier kan zij nagaan of aan de EPB voorwaarden voldaan is. Deze voorafberekening kan gebeuren zonder dat het dossier officieel ingediend wordt. Het is niet nodig om de startverklaring officieel in te dienen.

22 22 ANTWOORD OP INGEDIENDE VRAGEN Vraag : Bijstand op de werf-beambten universitair niveau : Moet de opdrachtnemer beschikken over alle specialisaties of is één specialisatie voldoende? Antwoord : De opdrachtnemer zal in functie van een punctuele opdracht moeten beschikken over een universitair die gespecialiseerd is in de aspecten die in het dossier aan bod komen.

23 23 GEGEVENS VAN DE LEIDENDE DIENST Kwartier Koningin Elisabeth Blok 4D – 2 de verdieping – Lokaal 112 MRMP-I/P - Maj v/h Vlw BRACKE F. Eversestraat 1 1140 EVERE Filip.Bracke@Mil.be Tel : 02 44 15 364 Fax : 02 44 39 426

24


Download ppt "16IP012 : Studiecontract Majoor van het Vliegwezen MAB BRACKE F. MRMP-I/P & Grote Projecten 29 Sep 2016 – Informatievergadering."

Verwante presentaties


Ads door Google