De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1 GAMIFICATION BANKIEREN & SPELEN? 10 SEPTEMBER. 2 WIE BEN IK?

Verwante presentaties


Presentatie over: "1 GAMIFICATION BANKIEREN & SPELEN? 10 SEPTEMBER. 2 WIE BEN IK?"— Transcript van de presentatie:

1 1 GAMIFICATION BANKIEREN & SPELEN? 10 SEPTEMBER

2 2 WIE BEN IK?

3 3 MEET DAMGLOIN… Healer / support Explorer / Achiever

4 4 FRISSE BLIKKEN SENIOR GAME DESIGNER Frisse Blikken: Ondersteunen van organisaties met moderne uitdagingen. Gespecialiseerd in oa. Serious games & gamification. Tot voor kort: Game Designer bij Rabobank Nederland

5 5 GAMIFICATION & BIJZONDER BEHEER?

6 6 WAT IS ER ZO INTERESSANT AAN GAMES?

7 7 AUTONOMIE

8 8 MEESTERSCHAP

9 9 RELEVANTIE

10 10 37

11 11 37%

12 12

13 13 82 miljard

14 14 WAT BETEKENT DIT? Games zijn bekend en normaal: Voor alle leeftijden Voor elke bevolkingsgroep Op ieder moment Op iedere plaats

15 15 GAMIFICATION HOE TOEPASSEN VAN GAME-DESIGN DENKEN IN EEN NON-GAME CONTEXT MET ALS DOEL GEBRUIKERS TE BETREKKEN, GEDRAG TE VERANDEREN, OF COMPLEXE SITUATIES TE VERGEMAKKELIJKEN.

16 16 BETREKKEN

17 17 GEDRAG VERANDEREN

18 18 COMPLEXE SITUATIES MAKKELIJK MAKEN

19 19 GAMIFICATION EN BANKIEREN? RABOBANK HYPOTHEEKDOSSIER Klanten helpen om het hypotheekproces te begrijpen en voor te bereiden. Efficiëntie in het contact brengen: minder ‘ handwerk’ en meer online.

20 20 RABOBANK HYPOTHEEKDOSSIER Alle stappen opgebroken in levels (minder snel afhaken) Veel feedbacksignaal om gevoel van progressie te geven. Meer data: duidelijkere indicatie. Hypotheekdossier gebruikt? Korting op je advieskosten.

21 21 GAMIFICATION & BIJZONDER BEHEER?

22 22 PERCEPTIE BIJZONDER BEHEER Hoe gaan we voorkomen dat zij in deze situatie komen?

23 23 GAMIFICATION HOE TOEPASSEN VAN GAME-DESIGN DENKEN IN EEN NON-GAME CONTEXT MET ALS DOEL GEBRUIKERS TE BETREKKEN, GEDRAG TE VERANDEREN, OF COMPLEXE SITUATIES TE VERGEMAKKELIJKEN.

24 24 MINT

25 25 SAVEUP

26 26

27 27 WAT ZIJN DE EERSTE UITGANGSPUNTEN? Design principes Geven richting aan ontwerp Houden je scherp

28 28 1. GA ALTIJD UIT VAN MOTIVATIE

29 29

30 30 SAVEUP

31 31 2. GEEF EEN EINDDOEL EN GEVOEL VAN PROGRESSIE

32 32 RABOBANK HYPOTHEEKDOSSIER

33 33 3. FACILITEER LEREN DOOR FEEDBACK

34 34 FORD LEAVES

35 35 4. ONDERSTEUN DE KLANT OP BASIS VAN FLOW

36 36 NIKE +

37 37 TAKE AWAYS Gamification: Betrekken van de klant Gedrag veranderen Complexe situaties makkelijk maken De toepassingen voor bijzonder beheer zijn eindeloos! Welk gedrag verwacht je van de klant? Inzet van gaming en gamification kan op allerlei manieren Live games Apps Ontwerpprincipes

38 38 DANK VOOR UW frisseblikken.com


Download ppt "1 GAMIFICATION BANKIEREN & SPELEN? 10 SEPTEMBER. 2 WIE BEN IK?"

Verwante presentaties


Ads door Google