De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Haagse Hogeschool 3 november 2005 IKEA BV Nederland Ervaringen van IKEA Nederland B.V. Cultuur als motor voor succes!

Verwante presentaties


Presentatie over: "Haagse Hogeschool 3 november 2005 IKEA BV Nederland Ervaringen van IKEA Nederland B.V. Cultuur als motor voor succes!"— Transcript van de presentatie:

1 Haagse Hogeschool 3 november 2005 IKEA BV Nederland Ervaringen van IKEA Nederland B.V. Cultuur als motor voor succes!

2 Wat is IKEA voor bedrijf?

3 Grootwinkelbedrijf in meubelen. Concept gestuurd. Zweeds bedrijf. Zestig jaar. Familie-onderneming. Wereldwijd actief. Elk jaar prijzen omlaag. Autonome groei. Zestig procent werknemers♀, gemiddelde leeftijd 32 jaar.

4 Onze waarden en cultuur zijn basis voor groei

5 Waarden en cultuur zijn basis voor groei! Kapitalisme met een humanistisch karakter. Identiteit, saamhorigheid en bundeling van kracht. Sleutelbegrippen in testament oprichter. Biedt focus en slagvaardigheid. Toetsingskader voor besluitvorming. Correctie mechanisme. Mensen maken van droom realiteit. Geef vrijheid om verantwoording te kunnen nemen.

6 Onze waarden…. Een beter bestaan voor zoveel mogelijk mensen

7 Beter bestaan voor zoveel mogelijk mensen! Enthousiasme, wil voortdurend te vernieuwen, kostenbewustzijn, diversiteit, geven/nemen van verantwoordelijkheid, elkaar helpen, bescheidenheid en eenvoud in de manier waarop we werken.

8 Onze cultuur…. vereist onderhoud en dialoog

9 Cultuur vereist onderhoud en dialoog! Voorbeeldgedrag allerbelangrijkst. Verhalen vertellen. Taalgebruik drager van cultuur. Oog voor werkplek. Bij moeilijke beslissingen waarden voorop. Bescheidenheid en respect voor het ‘gewone’. Creatieve werkvormen om waarden te (her)interpreteren. Meeweten belangrijk voor betrokkenheid en dus klantsucces. IKEA hoort bij mij.

10 HR motor achter cultuur beleving…. Juist nu, altijd en overal

11 HR motor achter cultuur beleving! Hard werken voor zakelijk succes. ‘Engagement & productivity’ kern HR strategie. Voorbeelden zijn: waarden gerelateerd selecteren, cultuur workshops, MD & cultuur verweven, leertheater, structuurwijziging, CAO afspraak over POP’s & Unicef. Resultaat: +14% versus -13%, beste retail werkgever, 1500 banen in 3 jaar, eigen kweek groeit door

12 Wat houdt ons bezig: bedrijfswaarden in onzekere samenleving, rol IT/workflow op werkwijze (tech, touch &, theatre), bedreigingen verzilveren als kans voor cultuur beleving

13 Cultuur onze motor voor succes!


Download ppt "Haagse Hogeschool 3 november 2005 IKEA BV Nederland Ervaringen van IKEA Nederland B.V. Cultuur als motor voor succes!"

Verwante presentaties


Ads door Google